Internet 2 925Mbit over zelfde hardware?

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:14
Ik las hier een artikeltje over Internet2 ... Je kan een complete film downloaden in minder dan 5 seconden. En het mooie is , je hardware hoef je niet aan te passen.. Het is een optimalizering van wat software.

It works by improving the software used by servers to shuttle data across the Internet, but would not necessitate any changes to the hardware that currently supports the Internet's infrastructure.

Lijkt mij een beetje Hoax achtig (te mooi om waar te zijn) .. wat denken jullie?

Verwijderd

Kan je hdd dat wel aan? :p Maar dit lijkt me idd too good to be true

Verwijderd

Lijkt mij ook niet kunnen, alsof ineens de huidige infrastructuur een grotere capaciteit heeft.
Of het moet iets zijn met een leuke compressietechniek ofzo... dat gecombineerd met een beter communicatie protocol....

Maar dan nog lijkt het me erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 09:23 ]

Verwijderd

hmm dat is wel heel snel!

Een tijdje geleden las ik ook ergens dat een aantal wetenschappers een wereld record hadden gevestigd door van de een kant van de oceaan naar de andere kant van de oceaan 6 gig over te zenden... en dat dus in luttele secondes...

ben dus benieuwd naar internet 2... ping -10 met games WUHAHAHA

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
lijkt mij een hoax, omdat ISP's betalen per getransfereerde gbyte/tbyte en dan zoude zij al zeker dit in gebruik hebben wegens veel voordeliger.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Nou, als het mogelijk is, dan hebben we heel veel nieuwe mogelijkheden in de nabije toekomst. Wat dacht je van gamen in een map wat bijna zo groot is als heel de wereld (GTA mapje of zo) waat je dan met weet ik hoeveel mensen terecht kunt om lekker te gamen, lijkt me erg gaaf :*)

Alleen ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk een film binnen 5 sec over kan pompen. Dit kunnen de harde schijven van nu nog geen eens aan. Denk dat het niet onmogelijk is, maar op het moment zonder aanpassen van je hardware vrijwel onhaalbaar is. Sneller kan wel, maar zo snel als ze hier beweren (nog) niet.

Profile

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 14:09
Zo'n artikel heeft ook op T.net gestaan. Maar het werkt natuurlijk niet over het normale koperdraad, dat heeft niet zo'n capaciteit.

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 11:01
Het gaat hier om Fast TCP. Dus een andere manier om bestanden over het internet te versturen. Vergeet niet dat het oude protocol toch al wel zo'n 25 jaar oud is ofzo. Met de nieuwste technieken van tegenwoordig kunnen veel snellere protocollen worden ontwikkeld dan in die tijd.

Het lijkt me dan ook helemaal geen hoax. Dat je harddisk dat niet aankan daar gaat het op dit moment even niet om. Die harddisks die ze gebruikt hebben bij het testen hiervan zullen wel punt 1 scsi zijn geweest en in een raid array hebben gestaan.

Voor de consument zoals jij en ik betekend dit echt niet dat we dadelijk 925mbit verbindingen krijgen ofzo. Dit zal uiteraard langzaam worden opgebouwd dus zou je een ADSL product krijgen van 10mbit down en 2mbit up met een datalimiet van 150gb per maand ofzo.

Maar ik ben bang dat het nog wel even duurt voordat het zover is. Binnen nu en 2 jaar zie ik dat nog even niet gebeuren.
Pagina: 1