Toon posts:

Laatste post?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste jaar nog maar 1 post gedaan. Het forum wordt steeds onoverzichtelijker. Ik zie dat veel vragen dubbel gesteld worden en er door de mods (terecht) vaak naar de search of andere topics verwezen wordt. De pest is alleen dat als je gaat zoeken je op topics terecht komt met 20 of meer pagina's bijna geheel gevuld met onzin. Dan is het haast niet meer mogelijk om de nodige info te krijgen. Met google gaat het dan nog sneller. Dat kan m.i. niet de bedoeling zijn van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Is al vaker geweest geloof ik ... :)

Als ik op m'n naam zoek krijg ik ook alleen maar Bugreports te zien uit 2001 enzo. Je hebt er niks aan

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dit een directe aanleiding gehad? Dus iets wat je zocht, maar waarop je alleen maar op links uitkwam die je niet verder hebben kunnen helpen? Want als er naar de search verwezen wordt en er valt niets over te vinden, is het nog maar de vraag of de verwijzing terecht is ;)

Mijn ervaring is dat het voornamelijk aan de zoektermen ligt die je gebruikt. Ik speel daar altijd een beetje mee, baken bijvoorbeeld het onderwerp wat verder af, of lees een specifieke benaming voor een probleem in een topic waarop ik weer verder kan zoeken. Ik ervaar dergelijke problemen eigenlijk bijna niet en vindt vaak wat ik wilde vinden. Het is (bij mij dan) vaak een kwestie van de juiste zoektermen gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op :D

ivm namechanges kan het zomaar voorkomen dat je accountnaam ineens aan iemand anders toebehoort (vaag eigenlijk), als je laatste post meer dan 6 maanden oid geleden is :o

GoT is geloof ik niet echt ingesteld op die-hard lurkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ze zouden alle topics die ouder zijn dan 1 jaar moeten flushen door het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
donderdraak schreef op 09 June 2003 @ 02:05:
Ik haal eerlijk gezegd alle oplossingen uit topics van meer dan een jaar oud, aangezien in de topics nieuwer dan een jaar alleen maar naar de search verwezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 01:58:
Tenzij ze veel in NST/SG/HK lurken...moeten ze namelijk toch ingelogd zijn. En wordt hun aanwezigheid toch opgemerkt (Laatste bezoek op).
Genghis Khan schreef op 09 June 2003 @ 02:06:
[...]

Ik haal eerlijk gezegd alle oplossingen uit topics van meer dan een jaar oud, aangezien in de topics nieuwer dan een jaar alleen maar naar de search verwezen wordt.
Mmm...de meningen zijn verdeeld, geloof ik. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Ferdo op 09-06-2003 02:07 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ferdo schreef op 09 June 2003 @ 02:06:
[...]
Tenzij ze veel in NST/SG/HK lurken...moeten ze namelijk toch ingelogd zijn. En wordt hun aanwezigheid toch opgemerkt (Laatste bezoek op).
Lurker is meestal niet posten dus SG acces enzo haal je dan niet snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

We Are Borg schreef op 09 June 2003 @ 02:12:
[...]

Lurker is meestal niet posten dus SG acces enzo haal je dan niet snel ;)
HlpDsK doelde geloof ik ook op de mensen die eerst wel veel posten maar dat vervolgens maandenlang niet doen. Die raken het risico hun nick kwijt te raken.

Voor wat betreft de overige lurkers heb je gelijk, al vraag ik me af of er daarvan veel mensen überhaupt een account hebben. ;)

Maar dit gaat een beetje off-topic, geloof ik. Het ging dus om de ruis in de resultaten van de search, toch? :P

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Gewoon zoeken op open topics. UTFS-topics gaan dicht. Weg ruis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik haal nogal eens de search aan in 'UTFS-topics' en vind dan zelf moeiteloos de correcte antwoorden. Een kunst die veel mensen (helaas) niet verstaan is de correcte zoektermen te gebruiken, en daardoor komen ze bij de meuk uit. Sowieso kun je idd zoals Genghis Khan aangeeft meestal de slotjes wel overslaan in de search (zou ook default mogen zijn van mij) omdat die vaak weinig toevoegen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 09 juni 2003 @ 02:06:
[...]

Kijk, dat is nu eigenlijk ook wel een beetje wat ik bedoel. Er wordt zoveel gereageerd dat je je in de nieuwe topics het lazerus zoekt. Wil je wat van een spel weten dan kom je met search al snel op mega lange berichten uit. En ik zie dat vragen vaak beantwoord worden met een verwijzing naar dat soort topics en een slotje. Knap vervelend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 10:43:
[...]

Kijk, dat is nu eigenlijk ook wel een beetje wat ik bedoel. Er wordt zoveel gereageerd dat je je in de nieuwe topics het lazerus zoekt. Wil je wat van een spel weten dan kom je met search al snel op mega lange berichten uit. En ik zie dat vragen vaak beantwoord worden met een verwijzing naar dat soort topics en een slotje. Knap vervelend dus.
doe voor de grap eens een search op "grote topics" in LA ofzo ;)
Ze zijn er mee bezig om dat juist te verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 01:58:
Pas maar op :D

ivm namechanges kan het zomaar voorkomen dat je accountnaam ineens aan iemand anders toebehoort (vaag eigenlijk), als je laatste post meer dan 6 maanden oid geleden is :o

Lurker, dat is nieuw voor me. Gezien de reacties een fenomeen dat totaal niet nieuws brengt aan dit forum. Discussie is onzinnig, niet nodig en vervuilt het geheel. Dat bedoel ik nu... een hoop goed bedoelde, maar reuze onhandige en nergens toeleidende vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord is dus toch maar ja. cya m8ts. Have a nice time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jaja, krijg je topics van het afgelopen jaar, Geloof me, topics van meer als een jaar oud zijn serieuzer en informatiever dan dat ze nou zijn. Gemiddeld gezien dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AtomicShockwave schreef op 10 June 2003 @ 19:47:
[...]

jaja, krijg je topics van het afgelopen jaar, Geloof me, topics van meer als een jaar oud zijn serieuzer en informatiever dan dat ze nou zijn. Gemiddeld gezien dan. :)
ik denk dat je je daar erg in vergist ;)
Maar er is idd nog erg veel nuttige informatie verborgen in de tienduizenden topics die ik nog nooit gezien hebt (en met mij vele andere users)
Deze info kan wellicht ooit nog van pas komen, dus trashen zou ik het nooit doen eik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Erkens schreef op 10 June 2003 @ 19:51:
[...]

ik denk dat je je daar erg in vergist ;)
Nee hoor. In topics nieuwer dan een jaar wordt vele malen sneller naar de search doorverwezen dan in de oudere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou dit op te lossen zijn door:

1) off-topic geneuzel (zoals wijzen op regels zonder inhoudelijk iets te zeggen) harder aan te pakken. Voor modden in een topic zijn er de modjes, en niemand anders.
2) identieke postings. Veel topics worden vernaggelt omdat veel mensen het nodig vinden hetzelfde antwoord nog 20 keer te posten. Dus: niet posten wat er al staat.

Voor beide zaken 1 regel: 1e keer constatering OW, 2e keer BAN. Geen discussie.

Combineer dit met een search waarin mogelijk is:
1) slotjes uitsluiten van resultaten
2) minimum aantal reacties in een topic. Dus: Ik wil alle topics waar geen slotje op zit en minimaal 3 reacties zijn.

De twee grootste problemen die ik momenteel zie is 'alle users zijn modjes' en 'een antwoord moet minimaal 10 keer gegeven worden'.

//edit
overigens zoek ik nooit op GoT, werkt niet. Deja werkt 100 keer beter, en meer antwoorden. Praktisch elke hier gestelde vraag is via Deja te beantwoorden. Dit is gelijk ook de reden dat ik zo weinig topicstarts heb. Die paar keer _dat_ ik een (technische) vraag heb, weet men hier het antwoord ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel meevallen dat er twee keer hetzelfde antwoord gegeven wordt. En om daar nou een OW voor te geven vind ik helemaal fout eigenlijk.... je kunt er al wel even mee bezig zijn, ent een iets ander punt angeven of er gewoon per ongeluk overheen gelezen hebben.

Wat ik wel met je eens ben is dat users moeten kappen met het terechtwijzen. Soms gaat het zelfs om het groeten in een post.... en dan staat er verder dus helemaal niks nuttigs in die post verder |:( Dat mag van mij idd ook knetterhard worden aangepakt.
Gewoon inhoudelijk reageren en anders plaats je een TR of ga je naar SeM.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
En toch heb ik het gevoel dat het geen barst uitmaakt, GoT groeit, Nederland is klein, niet heel nederland is bezaaid met nerds die een IQ hebben van boven 200 en zo op dit zelfde niveau postten..

Ik heb dit ooits eerder gezegd.. en bang dat het 'vaker' gezegd zal worden...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:09:
2) minimum aantal reacties in een topic. Dus: Ik wil alle topics waar geen slotje op zit en minimaal 3 reacties zijn.
Lijkt me geen goed idee. Er zijn ook kleine topics die vrij vlot afgehandeld zijn.
Ook zijn er topics waar een slotje op zit maar waar toch goede antwoorden in zitten. Waaronder heel grote topics maar ook kleinere topics.

Het lijkt me handiger (is ook al vaker ter sprake gekomen) om de topicstarter de gelegenheid te geven (en mods en eventueel regulars) om een afgehandeldprobleemtopic te voorzien van 'iets' waardoor herkenbaar is dat het probleem opgelost is. Laat DAT bijvoorbeeld dan extra zwaar wegen in de searchengine. Daar heb je denk ik meer aan dan slotjes en kleine topics wegfilteren.

Dat je topics die direct op slot gepleurd zijn omdat niet gezocht is en alleen 'Gebruik dus de search/Lees de FAQ' als sluitpost hebben, niet wil zien, snap ik. Mogelijk kan ook daarvoor zo'n tekentje worden gekoppeld aan het topic, alleen nu in omgekeerde zin zodat de search deze topics dus niet meeneemt.
Maar gewoon slotjes en 3- messages topics weglaten betekent ook veel goede zaken negeren. Jammer is zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Genghis Khan schreef op 10 June 2003 @ 21:02:
[...]
Nee hoor. In topics nieuwer dan een jaar wordt vele malen sneller naar de search doorverwezen dan in de oudere topics.
ehm dat werd "vroeger" ook gedaan ;)
en ik denk dat (in verhouding met het aantal users) dit gedrag zelfs afgenomen is.
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:09:
2) identieke postings. Veel topics worden vernaggelt omdat veel mensen het nodig vinden hetzelfde antwoord nog 20 keer te posten. Dus: niet posten wat er al staat.

Voor beide zaken 1 regel: 1e keer constatering OW, 2e keer BAN. Geen discussie.
mja, als je dat echt wilt doen, vaak gebeurd dat in dezelfde minuut ofzo, om daar nu mensen voor te straffen :/
En daarnaast hebben die posts nooit exact dezelfde inhoud, de een bevat net iets andere info dan de andere waardoor het allebei toch nuttige posts zijn.
dat kan al
mja dat zou nutteloos zijn, want soms is een probleem al met 1 antwoord opgelost, dan een reply van de TS en het topic is done, 2 reply's
maargoed dat is mijn mening, ik zie het nut er echt niet van ;)
(wel om topics uit te sluiten die meer dan 150 posts hebben ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Erkens schreef op 10 June 2003 @ 21:20:
[...]

en ik denk dat (in verhouding met het aantal users) dit gedrag zelfs afgenomen is.
Denk het niet. Een jaar geleden waren er immers nog minder problemen behandeld dan nu, dus vroeger kon je minder op de search terugvallen. Daar komt nog bij dat er een jaar geleden ook al streng werd opgetreden tegen UTFS-roepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Genghis Khan schreef op 10 June 2003 @ 21:29:
[...]
Denk het niet. Een jaar geleden waren er immers nog minder problemen behandeld dan nu, dus vroeger kon je minder op de search terugvallen. Daar komt nog bij dat er een jaar geleden ook al streng werd opgetreden tegen UTFS-roepers.
valt reuze mee hoor, ga maar eens zoeken ;) <<oeps weer een UTFS :P

offtopic:
enne hoe weet jij dat nu :X :+
Geregistreerd op Monday 02 June 2003 02:15

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 10-06-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Erkens schreef op 10 juni 2003 @ 21:44:
[...]

valt reuze mee hoor, ga maar eens zoeken ;) <<oeps weer een UTFS :P
Wat een kul. Rond juni 2002 werd er net zo hard opgetreden tegen UTFS-roepers als op vandaag de dag.
offtopic:
enne hoe weet jij dat nu :X :+
Geregistreerd op Monday 02 June 2003 02:15
Ik lurkte al geruime tijd 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Genghis Khan schreef op 10 juni 2003 @ 21:53:
[...]
Wat een kul. Rond juni 2002 werd er net zo hard opgetreden tegen UTFS-roepers als op vandaag de dag.
ja en?
dan heb ik toch gelijk :?
Ik lurkte al geruime tijd 8-).
offtopic:
en dat geloof jezelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Erkens schreef op 10 June 2003 @ 21:59:
[...]

ja en?
dan heb ik toch gelijk :?
Jij suggereert dat het UTFS-geroep afgenomen is door een toename van een streng beleid het afgelopen jaar, maar dat is dus niet waar omdat het beleid met betrekking hiertoe het afgelopen jaar amper is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Genghis Khan schreef op 10 June 2003 @ 22:17:
[...]
Jij suggereert dat het UTFS-geroep afgenomen is door een toename van een streng beleid het afgelopen jaar, maar dat is dus niet waar omdat het beleid met betrekking hiertoe het afgelopen jaar amper is veranderd.
ho ho waar beweer ik dat?
Erkens schreef op 10 June 2003 @ 21:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Genghis Khan schreef op 10 June 2003 @ 22:17:
[...]
Toch wel een beetje.

Eerst was het: 'UTFS' en 'RTFM'

Dat werd verboden.

Toen werd het wat 'vriendelijker': 'Gebruik de search nou eens'

Maar ook dat werd niet echt toegestaan.

Wat nu wel is toegestaan (gedoogd?) is het direct verwijzen zoals [search=zoek nou eens met de search] en dan bij voorkeur met ook een ontopic antwoord.
Er is wel degelijk een zekere mate van verandering geweest op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn mening :

Als iemand in een topic repliet met : 'Gebruik de search', dan moet diegene minstens even de moeite nemen om zelf de search te gebruiken of die daadwerkelijk wel de goede oplossing geeft, en dan gelijk een link naar een goed topic geven. Op die manier voorkom je dat je bij 19 van de 20 zoekresultaten een topic vind met 'Gebruik de search' als oplossing !

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLunatic schreef op 11 June 2003 @ 00:58:
Mijn mening :

Als iemand in een topic repliet met : 'Gebruik de search', dan moet diegene minstens even de moeite nemen om zelf de search te gebruiken of die daadwerkelijk wel de goede oplossing geeft, en dan gelijk een link naar een goed topic geven. Op die manier voorkom je dat je bij 19 van de 20 zoekresultaten een topic vind met 'Gebruik de search' als oplossing !
Niet om je aan te vallen hoor maar: [rml]TheLunatic in "[ PW] Sterretje achter titel"[/rml] :o :P

Perfect dat je een dergelijke mening erop nahoudt. Als iedereen dat zou doen, zou GoT heel wat meer te bieden hebben. Begin dan a.u.b. wel eerst bij jezelf voordat je dingen gaat verkondigen ;)

Vragen worden al zo lang als ik op GoT kom dubbel gesteld. Niveau mag dan achteruit gegaan zijn. Voor de diehard lurkers is het niveau veelal sowieso altijd aan de lagere kant geweest. Getuige het feit dat er genoeg mensen hier rondlopen die nauwelijks of nooit hier een vraag hebben hoeven te stellen en alleen maar antwoorden geven. Hoe langer je hier rondloopr hoe meer je op zal vallen, dat dingen zich blijven herhalen. Daar doe je vrij weinig aan; op een gegeven moment ben je het gewoon ontgroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is maar wat jij onder lurken verstaat :z

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 01:08:
[...]

Niet om je aan te vallen hoor maar: [rml]TheLunatic in "[ PW] Sterretje achter titel"[/rml] :o :P

Perfect dat je een dergelijke mening erop nahoudt. Als iedereen dat zou doen, zou GoT heel wat meer te bieden hebben. Begin dan a.u.b. wel eerst bij jezelf voordat je dingen gaat verkondigen ;)
Dit is natuurlijk bullshit. Ten eerste verwijs ik niet naar de search (wel naar de FAQ, okay, het is geen linkje), ten tweede geef ik wel het antwoord. Dus, als iemand nu een sterretje ziet staan, er naar searched en dat topic vind, ziet bij mijn username WEL het correcte antwoord staan !

Flame intended >:) Nee, da's onzin, maar ik wil me wel even verdedigen, ondanks het feit dat je me niet aanvalt :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheLunatic op 11-06-2003 13:42 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja op zich wel een punt

Als we 3 jaar verder zijn, hoeveel posts zijn er dan wel niet en blijft het dan ook nog wel overzichtelijk :?

Lijkt me een probleem worden voor de toekomst misschien wel :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

tweakduke schreef op 11 June 2003 @ 21:21:
Nou ja op zich wel een punt

Als we 3 jaar verder zijn, hoeveel posts zijn er dan wel niet en blijft het dan ook nog wel overzichtelijk :?

Lijkt me een probleem worden voor de toekomst misschien wel :)
Misschien wordt de database wel in jaartallen opgesplitst.
Ik kan mij voorstellen dat de DB zo groot wordt dat iedere query die je erop los laat de DB doet stotteren. Deel het op in jaartallen en dan kun je dnv een optie in een bepaald tijdsvlak zoeken zodat het sneller gaat. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
BalusC schreef op 11 juni 2003 @ 08:07:
[...]
Het is maar wat jij onder lurken verstaat :z

B)
Hoezo dat...? Ik lijk toch geen newbie? :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je, ik zat net nog even een paar van die mega-topics te bekijken ( gamecube o.a.)
Nou kun je me veel vertellen maar als je daar naar verwezen wordt als je een probleem hebt ben een een week zoet om dat allemaal door te lezen. Het lijkt verdorie wel een chatbox in plaats van een forum discussie. "hallo, ik ben nieuw hier". Lekker informatief zeg ! en daar antwoorden dan 20 mensen op. Dat is toch niet de bedoeling van een forum! Laat iedereen dat lekker via een chatbox doen, dat scheelt 80% posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:32:
Weet je, ik zat net nog even een paar van die mega-topics te bekijken ( gamecube o.a.)
Nou kun je me veel vertellen maar als je daar naar verwezen wordt als je een probleem hebt ben een een week zoet om dat allemaal door te lezen. Het lijkt verdorie wel een chatbox in plaats van een forum discussie. "hallo, ik ben nieuw hier". Lekker informatief zeg ! en daar antwoorden dan 20 mensen op. Dat is toch niet de bedoeling van een forum! Laat iedereen dat lekker via een chatbox doen, dat scheelt 80% posts.
ehm, waarom denk je dan ook waarom grote topics irritant zijn er er elke week wel een topic in LA over is?
waarom denk je dat er iedere week wordt gezeurt over die grote topics en zoeken?
en waarom denk je dat hier niets aan gedaan wordt :?
als je een vraag hebt en je hebt gezocht (en je krijgt alleen results terug met grote topics) dan kan je gewoon een topic openen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm, misschien tijd om een chatbox in het forum te plaatsen? Of kan dat niet. Ik vond met search verschillende topics over een tweakers chatbox. Is echter niet via het forum aan te klikken, misschien helpt het als dat wel kan. Kan je een hoop gechat via het forum zelf schelen.
Tis maar een idee hoor, ik weet absoluut niet of dat al eens geprobeerd is of dat het wel kan.

Edit: vertel eens waarom? Ben der wel benieuwd naar :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

je wordt niet verwezen naar grote topics als je een specifiek probleem hebt. En een chatbox hebben we al
[rml][ optie request] MIRC[/rml]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bazs2000 schreef op 11 June 2003 @ 22:27:
Misschien wordt de database wel in jaartallen opgesplitst.
Ik kan mij voorstellen dat de DB zo groot wordt dat iedere query die je erop los laat de DB doet stotteren. Deel het op in jaartallen en dan kun je dnv een optie in een bepaald tijdsvlak zoeken zodat het sneller gaat. :)
Opsplitsen in jaartallen voor de sql-database is alleen maar lastig. Met gebruik van goede indices is het dagelijks werk van een database (zoals het ophalen van een lijst topics) pas merkbaar trager als we het over aantallen als "100 tot 1000x groter" hebben... Uiteraard zit je wel met schijfruimte en groeiende resultaat-sets, maar zo snel zal de DB niet stotteren.

De searchdatabase gaat misschien wel in "afgelopen jaar" en "alles voor het afgelopen jaar" opgesplitst worden, hiermee is namelijk een efficientere opslag te gebruiken en daardoor kan de boel significant sneller gemaakt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 13-06-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 09:32:
Hier heb je echt helemaal gelijk in. Ik erger me nu ook al aan het niveau in de grote topics in voornamelijk SGD. Slowchatten is daar zowat gewoonte. Moet je voor de grap eens het niveau van een willekeurig centraal SGD-topic bekijken en het niveau van een willekeurig topic in bijv. IT of SA. Om te janken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wat ik prettig zou vinden als ik een zoekopdracht doe meteen naar de post ga in de thread ipv naar de thread zelf, soms moet je tig bladzijdes door voordat je je keywoord hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Zou misschien een idee zijn om voor members naar een speciale bijv. GATHERING OF TWEAKERS mIRC KANAAL moeten gaan waar ze op al hun vragen een antwoord kunnen krijgen. Om hopelijk op die manier slowchats te voorkomen.
Het GOT forum kan dan weer bijkomen met de topics met lange teksten en goede voor en tegen argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
donderdraak schreef op 17 June 2003 @ 00:22:
Zou misschien een idee zijn om voor members naar een speciale bijv. GATHERING OF TWEAKERS mIRC KANAAL moeten gaan waar ze op al hun vragen een antwoord kunnen krijgen. Om hopelijk op die manier slowchats te voorkomen.
Het GOT forum kan dan weer bijkomen met de topics met lange teksten en goede voor en tegen argumenten.
Zo is het toch prima? Zware off-topic slowchats zonder enige argumentatie worden zonder pardon verwijderd en zwaar afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

donderdraak schreef op 17 June 2003 @ 00:22:
[rml][ IRC] Kanalen en Servers[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar die manische drang om alles te controleren en/of te beoordelen toch vandaan komt :O

On-topic: ben ook niet kapot van de zoek-funktie, denk dat hij alleen beter te krijgen is als iemand zich persoonlijk bezig gaat houden met de kwaliteit van de bewaarde postings, al zal dat in de praktijk haast niet te doen zijn met zo'n grootte als hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 08:38:
waar die manische drang om alles te controleren en/of te beoordelen toch vandaan komt :O
Mag ik mischien vragen waar dit op slaat, als dit weer op Erkens slaat, wordt ik er eigenlijks een beetje ziek van.
Het valt mij de laatste tijd op dat bepaalde mensen steeds commetaar op Erkens hebben, ik snap niet waarom.
Wat doet Erkens fout, NIKS.
Hij geeft alleen maar nuttige reactie's, en Erkens is iemand die er niet omheen draait, dus is die soms heel direct, ik respecteer dat, liever iemand die direct is, en mij een duidelijk andtwoord geeft, dan iemand die er omheen draait..
Ik weet niet of jij dit specifiek op Erkens bedoelt, zo niet dan sorry, dan vraag ik mij af waar je het wel tegen hebt.
Maar ik denk dat bepaalde mensen wel begrijpen wat ik bedoel, en ik vindt dat dat moet ophouden.
En helemaal niet nu een discussie beginnen over Erkens, dat is niet mijn bedoeling, maar al dat commetaar op iemand, brengt alleen maar de sfeer naar beneden.

Sorry dat ik zo uitval, maar het werd mij een beetje te veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel: we gaan weer eens ouderwets zitten flamen in een LA draad, wat zou een modje dan doen:

1. de draad dichtgooien, eventueel er wat (N)OW's tegen aan gooien
2. hij doet lekker mee met de flamewar

Wat zou je als antwoord kiezen?

één hint: het tweede antwoord is niet goed

Anders gezegd, als we hier elkaar en anderen het leven zuur gaan maken, dan is het heel snel afgelopen lijkt me.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 23:30:
Stel: we gaan weer eens ouderwets zitten flamen in een LA draad, wat zou een modje dan doen:

1. de draad dichtgooien, eventueel er wat (N)OW's tegen aan gooien
2. hij doet lekker mee met de flamewar

Wat zou je als antwoord kiezen?

één hint: het tweede antwoord is niet goed

Anders gezegd, als we hier elkaar en anderen het leven zuur gaan maken, dan is het heel snel afgelopen lijkt me.

:)
Je hebt helemaal gelijk, maar als er door een paar die zitten te flamen de draad dicht moet, is dat jammer voor de anderen die niet zitten te flamen.
Persoonlijk ben ik ervoor om de persoon(personen) te straffen, inplaats de draad dicht te gooien, want de user die wel zich aan de regels houdt kan er tenslotte niks aan doen, ook al waarschuwt die de flamer.

Begrijp me goed, het is helemaal niet de bedoeling om hier een discussie over te beginnen, maar soms.........!
Pagina: 1