Toon posts:

IP forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay, ik zit laatste tijd weer Quake 3 te spelen he... Dat poorten mappen kan wel, werkt ook wel, maar zeker niet vlekkeloos.. we moeten altijd connecten naar iemand met usb modem. Is het niet mogelijk om via connect direct het lokale ipaders te geven? Ik weet het lokale adres van de Q3 server binnen dat lokale netwerk.. Ik weet ook het externe IP aders
dus bijvoorbeeld:

/connect 54.72.81.140:10.0.0.10

iemand weet of hier een mogelijkheid voor is?

Verwijderd

Heb je in je Ethernetmodem en je UDP en je TCP gemapt?

Verwijderd

Topicstarter
heb geen ethernet modem getweaked, dat mag niet namelijk.. maar heb in mijn router aangegeven dat de pakketjes op poort 27960 via protocol UDP en TCP naar lokaal adres 10.0.0.10 gestuurd moeten worden

Verwijderd

Tweaken mag wel :+

Verwijderd

Topicstarter
Tweaken mag wel.. ok het is mijn modem.. maar aangezien ik redelijk nadenk voordat ik mn garantie kwijt raak heb ik dit maar niet gedaan! :P

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wacht even, even alles op een rijtje zetten.

Jij hebt dus een ethernetmodem, niet getweaked, dus ik neem aan dat jouw PC direct aan de modem hangt (dus geen server die het internet deelt voor je).

Je vriend heeft dus een USB modem, en die hangt dus opok direct aan de PC waar Q3 op wordt gedraait?

Als dat allebei klopt hoef je in principe helemaal niet port te mappen, omdat er sprake is van een directe verbinding. Ook als de speler achter een gedeelde verbinding zit, hoeft hij/zij 95 van de 100 keer ook geen porten te mappen, meestal hoeft alleen de server dat.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Alleen als je een server draait moet je portmappen... Lees hiervoor even: Het Grote Poortmappingsverhaal uit de NT FAQ waar overigens ook dit topic thuis hoort.

In quake geef je een connect commando bijv. zo:

/connect 212.238.195.68:27960 (dit ip is verzonnen)

Wat achter de ":" staat is de port.

De server die achter een NAT hang moet als hij zijn server start de parameter meegeven: +set net_port 27960 en +set net_ip 10.0.0.10

Dan werkt het gewoon (als hij zijn router de poorten 8002, 27960 UDP en TCP laat doorsturen naar 10.0.0.10) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 09-06-2003 11:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Morax
  • Laatst online: 13-02 22:06
Rafe schreef op 09 June 2003 @ 11:42:
Wacht even, even alles op een rijtje zetten.

Jij hebt dus een ethernetmodem, niet getweaked, dus ik neem aan dat jouw PC direct aan de modem hangt (dus geen server die het internet deelt voor je).

Je vriend heeft dus een USB modem, en die hangt dus opok direct aan de PC waar Q3 op wordt gedraait?

Als dat allebei klopt hoef je in principe helemaal niet port te mappen, omdat er sprake is van een directe verbinding. Ook als de speler achter een gedeelde verbinding zit, hoeft hij/zij 95 van de 100 keer ook geen porten te mappen, meestal hoeft alleen de server dat.
Hoe kom je erbij dat er directe verbindingen zijn, misschien de startpost eens goed lezen??? :)

Ten eerste zegt hij:
[...] Ik weet het lokale adres van de Q3 server binnen dat lokale netwerk.. [...]
Daar leidt ik uit af dat degene met wie hij wil connecten een netwerk achter zijn internet heeft hangen.
En later zegt hij:
[...] maar heb in mijn router aangegeven [...]
Dus zit de topicstarter achter een router en is er dus totaal geen sprake van directe verbindingen, anders zou er ook geen probleem zijn denk ik :)

En nu ff on-topic :P
Je vriend waarbij de server staat, zal alle verbindingen richting de server op zijn router direct moeten doorgeven naar het adres van de server, zodat als iemand via een quake3 poort met zijn router verbind, diegene direct verbinding krijgt met de server. Als jij dan connect met zijn IP via quake3, zou je direct verbinding met de server moeten krijgen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb die post 3 keer doorgelezen, want steeds had ik het gevoel dat ik ergens overheen had gelezen en dat mijn verhaal inderdaad niet klopte |:(

Negeer dus maar wat ik eerder heb gezegd :o

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Morax schreef op 09 June 2003 @ 13:44:
[
En nu ff on-topic :P
Je vriend waarbij de server staat, zal alle verbindingen richting de server op zijn router direct moeten doorgeven naar het adres van de server, zodat als iemand via een quake3 poort met zijn router verbind, diegene direct verbinding krijgt met de server. Als jij dan connect met zijn IP via quake3, zou je direct verbinding met de server moeten krijgen.
Juist, ook even jou verbeteren want, dit is dus weer precies hetgene wat ik al zei... :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Connecten bij iemand met een USB-modem, waar wel een netwerk achter hangt?
Hoe heeft diegene dat voor elkaar gekregen?
Een PC als server draaien met een LAN er achter, of draait hij met een Draytek Vigor V2600 ofzo, in ieder geval een router met USB-aansluiting?
Pagina: 1