Rafe schreef op 09 June 2003 @ 11:42:
Wacht even, even alles op een rijtje zetten.
Jij hebt dus een ethernetmodem, niet getweaked, dus ik neem aan dat jouw PC direct aan de modem hangt (dus geen server die het internet deelt voor je).
Je vriend heeft dus een USB modem, en die hangt dus opok direct aan de PC waar Q3 op wordt gedraait?
Als dat allebei klopt hoef je in principe helemaal niet port te mappen, omdat er sprake is van een directe verbinding. Ook als de speler achter een gedeelde verbinding zit, hoeft hij/zij 95 van de 100 keer ook geen porten te mappen, meestal hoeft alleen de server dat.
Hoe kom je erbij dat er directe verbindingen zijn, misschien de startpost eens goed lezen???
Ten eerste zegt hij:
[...] Ik weet het lokale adres van de Q3 server binnen dat lokale netwerk.. [...]
Daar leidt ik uit af dat degene met wie hij wil connecten een netwerk achter zijn internet heeft hangen.
En later zegt hij:
[...] maar heb in mijn router aangegeven [...]
Dus zit de topicstarter achter een router en is er dus totaal geen sprake van directe verbindingen, anders zou er ook geen probleem zijn denk ik
En nu ff on-topic

Je vriend waarbij de server staat, zal alle verbindingen richting de server op zijn router direct moeten doorgeven naar het adres van de server, zodat als iemand via een quake3 poort met zijn router verbind, diegene direct verbinding krijgt met de server. Als jij dan connect met zijn IP via quake3, zou je direct verbinding met de server moeten krijgen.