[php/mysql] Sessie uit database lezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu ik alles bijna afgerond heb, blijft dit probleem nog over:

De webshop is zogoed als klaar, maar je moet ingelogd zijn zodat je producten kan toevoegen. Nu heb ik ervoor gezorgd dat ik met session_start() en session_register() niet hoef in te loggen om producten toe tevoegen die vervolgens in de database komen.

Wat hij dan dus niet doet, is iets invullen in de 'user' row. maar wel in de 'id' row.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat hij een identiek nr of iets achterlaat, en dat je bij het afrekenen gevraagd wordt om eerst in te loggen?

Ik had dit in gedachten: Bij het toevoegen van je bestelde product wordt een idenktiek nr (klant# zou handig zijn) gegeven in de database, deze gaat samen met je bestelling de database dus in. Op het eind kan bij het bevestigen/afrekenen van je bestelling wordt je gevraagd om een account aan te maken. Dus je ieder heeft zijn eigen klantnr, die vervolgens in de row bestellingen wordt gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

unique ID creeren en dat in een sessie stoppen.. als ze reggen het pas in de database proppen in de tables waar je het wil hebben

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de shopping cart gegevens in de session stoppen (als je er toch al mee werkt), en pas met de database aan de slag gaan als iemand daadwerkelijk bestelt (nadat hij zich misschien heeft geregistreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon de shopping cart gegevens in de session stoppen (als je er toch al mee werkt), en pas met de database aan de slag gaan als iemand daadwerkelijk bestelt (nadat hij zich misschien heeft geregistreerd).
Hmm mja, maar wat hij dus nu doet is de shopping cart gegevens eerst in de database toevoegen... dus wat jij eigenlijk zegt, is dat ik eerst alle bestelde items in een sessie moet gooien en vervolgens als er echt iets besteld wordt opslaan in de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Jah, shoppingcart in sessie oplsaan en pas later verwerken, zo doe ik het ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, mooi dan ga ik het zo proberen! :D
Pagina: 1