Router netwerk + xbox

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

Ik zal even een beeld proberen te schetsen van de situatie die zich hier voordoet:
ik heb laatst een router gekocht om het internet hier te delen, op deze router zijn 2 pc's aangesloten, 1 pc beneden en 1 op mijn kamer. Op beide pc's kan ik nu dus internetten.
In de pc op m'n kamer zit een 2e netwerkkaart, die ik aansluit op m'n xbox.
Nu is mijn vraag; hoe stel ik nu alles precies in, ik heb nl. op dit moment de router zo ingesteld dat hij automatisch ip's geeft aan beide pc's.
De router geeft de hoofdpc het ip 192.168.0.100 en de andere pc 192.168.0.200.
Daarnaast heb ik dat 2e netwerkkaartje in m'n pc boven het ip 192.168.0.1 gegeven, m'n xbox heeft het ip 192.168.0.3.

Op deze manier werkt het niet goed, ik kan me dat ook wel enigszins indenken, want de pc boven heeft nu het ip adres 192.168.0.200 op de ene netwerkkaart en 192.168.0.1 op de andere, ik heb het gevoel dat dat niet kan :)

Willen jullie me helpen dit op te lossen?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat hoort gewoon te kunnen, maar dan moet je op de PC waar de XboX aanzit nog een keer internet delen, en de eventuele porten daarvoor mappen denk ik.

Het is wel makkelijker om A) de kabel uit je PC en in je XboX, of [plain]B)[/] een extra kabeltje, dan kan alles gewoon via je router en hoef je niet dubbelop je internet delen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Mja dat werkt niet nee. De X-Box kan de pc wel bereiken, maar de pc weet zo niet dat hij het verkeer van eth1 moet doorlussen naar eth0. Je zou een routingapplicatie kunnen installeren zoals Winroute ofzow, maar da's ook zo'n kromme oplossing (vind ik dan).

Graag wil ik nog een optie aan Rafe's oplossing toevoegen:

C) Boven een hubje aan die kabel hangen en van daaruit naar je pc en je X-Box een kabeltje leggen.

• TangLeFuzZ
GerbenW schreef op 09 June 2003 @ 03:59:
C) Boven een hubje aan die kabel hangen en van daaruit naar je pc en je X-Box een kabeltje leggen.
Als ik dit nou zou doen, is het volgende dan mogelijk:

- iets kopieëren van m'n hoofdpc beneden naar m'n xbox
- een programma draaien vanaf m'n pc boven (xboxconnect) om spellen te spelen tegen anderen met m'n xbox

Het lijkt me wel, maar zou het graag nog ff zeker weten... ik had er nooit aan gedacht om m'n xbox ook in de router te drukken :)
Maakt het trouwens echt niks uit of ik de xbox direct in de router druk, of de kabel met een hub splits?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
TangLeFuzZ schreef op 09 June 2003 @ 10:44:
[...]

Als ik dit nou zou doen, is het volgende dan mogelijk:

- iets kopieëren van m'n hoofdpc beneden naar m'n xbox
- een programma draaien vanaf m'n pc boven (xboxconnect) om spellen te spelen tegen anderen met m'n xbox

Het lijkt me wel, maar zou het graag nog ff zeker weten... ik had er nooit aan gedacht om m'n xbox ook in de router te drukken :)
Maakt het trouwens echt niks uit of ik de xbox direct in de router druk, of de kabel met een hub splits?
je router is ook een hub/switch, dus je moet alles kunnen

• TangLeFuzZ
Ok mooi... ik heb het net al ff getest met alleen m'n xbox en hoofdpc beneden aan de router en het werkt perfect! Mooi shoutcast streamen :P
Nu nog een hubje met korte kabel of een extra lange kabel kopen voor die andere pc :)

Thnx lui...

Edit: ik zit nu met nog een klein probleem. Om te connecten op de ftp server die ik altijd gebruik op m'n xbox moet passive mode uitstaan. Als ik het nu hier in LeechFTP uitzet, dan zegt hij nog steeds dat het aanstaat en wil hij niet goed de directory listen.
Kan dit komen doordat m'n E-tech router een ingebouwde firewall heeft oid?
Zoja, kan ik die uitzetten? (kon het in het router admin scherm niet vinden)

[ Voor 47% gewijzigd door TangLeFuzZ op 09-06-2003 11:45 ]

Pagina: 1