Toon posts:

mcafee scans @ hotmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

meende me ter herinneren dat hotmail niet altijd even goed was in het opsporen van virussen in attachments, ook al worden ze door mcafee gescanned; ik heb echter geen idee wat ik van onderstaande moet denken. Het hele virus zegt me qua naam niet (of het zou een variant/ andere naam van bugbear.b moeten zijn)

screenshot ( in word doc; heb geen photoshop oid op m'n machientje staan): http://www.tbwa.nl/ict/virus.zip

site van norton zelf geeft geen enkele extra info over het virus, zelfs niet of het een compleet nieuw virus is of zo. Iemand vergelijkbare meldingen?

just curious. (ps, de enige reden dat ik uberhaupt zo'n attachment probeer te openen is omdat ik nieuwsgierig was of er echt geen virus in zat ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:42 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik denk dat mensen niet happig zijn om .zipjes, en al helemaal geen .docjes open te maken (macro virussen)...

Maak een screenshot, en copy past dat in paint... dan opslaan als jpg :)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:23
http://home.hccnet.nl/je.hendriks/helpen.jpg

plaatje uit doc/zip gehaald :)

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 08 June 2003 @ 23:43:
Ik denk dat mensen niet happig zijn om .zipjes, en al helemaal geen .docjes open te maken (macro virussen)...

paint in 2k heeft nogal wat moeite om screenshots om te zetten in jpg'tjes... (in other words: not possible)

elephra: _/-\O_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:50 ]

• Icey
.pif is bijna altijd een virus leer ik iedereen ;) evenals .exe .bat enzovoorts

Verwijderd

Topicstarter
Icey: I know.... ik ging er ook niet van uit iets nuttigs te vinden in zo'n bijlage :) dat is ook niet de issue hier; het gaat er mij om dat ik het virus ten eerste niet ken en ten tweede dat mcafee het kennelijk (weer) door laat...

• Icey
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 23:50:
Icey: I know.... ik ging er ook niet van uit iets nuttigs te vinden in zo'n bijlage :) dat is ook niet de issue hier; het gaat er mij om dat ik het virus ten eerste niet ken en ten tweede dat mcafee het kennelijk (weer) door laat...
Hotmail moet je zoiezo niet vertrouwen... schijnt soms echt 3 á 4 weken te duren voordat een nieuw virus herkent word. Terijl macafee en symantec het virus er allang uit kan vilteren in de riguliere pakketten...

En hij hoeft hem toch niet te herkennen, als hij hem maar tegen houd ;)

• Elephtera
  • Laatst online: 16-05 23:23
pif/exe/com/bat hoor je gewoon niet eens te proberen te openen, dat geeft al aan dat je te nieuwschierig bent. alleen openen in t geval je er 100% zeker van bent dat t niet een virus is, bijvoorbeeld als je een vriend vraagt ff een programma te sturen via de mail. (mits die vriend te vertrouwen is ;))

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Kevinp
  • Laatst online: 16:46
Icey schreef op 08 juni 2003 @ 23:43:

iedereen hier heeft toch een virusscanner. scan je hem toch gewoon.

http://securityresponse.s...enter/venc/dyn/33922.html

is wel erg weinig over bekend.

http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=100364

mcafee heeft meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Kevinp op 08-06-2003 23:59 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Icey
elephtera schreef op 08 June 2003 @ 23:53:
pif/exe/com/bat hoor je gewoon niet eens te proberen te openen, dat geeft al aan dat je te nieuwschierig bent. alleen openen in t geval je er 100% zeker van bent dat t niet een virus is, bijvoorbeeld als je een vriend vraagt ff een programma te sturen via de mail. (mits die vriend te vertrouwen is ;))
Mijn zusje krijgt iedere keer van die virussen van (msn) vriendinnen, die ze zogenaamt ook vertrouwd..

En iedere keer vraagt ze mij waarom ze die dingen niet kan openen O-)

Verwijderd

Topicstarter
ik te nieuwsgierig? onzin, ik ging er vanuit dat het een virus is, alleen was ik benieuwd naar de reden dat mcafee het niet zou kunnen hebben gevonden. kom op, er staat notabene in de bestandsnaam .pif.... daar komt bij dat het om een 'save as' methode ging en niet om een open.... laat die hele issue waarom ik uberhaupt zoiets open aub even rusten. Ben gewoon benieuwd hoe wijdverspreid dit is en wie dit virus uberhaupt kent :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

het is niet mcafee, maar hotmail die zijn geintergreede mcafee niet update met de laatste virus definities.. maar ok ;) bewijst gewoon dat je niet moet vertrouwen dat Hotmail de meest uptodate antivirus scanner heeft ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

De virus scanner van Hotmail is niet zo scherp afgesteld. Kost VEEL TE VEEL processor tijd en dus geld. En omdat Hotmail gratis is.....

Ik heb ooit eens wat testen gedaan met de virusscanner van Hotmail. van de 25 virussen die ik toen hebt verstuurd werden er maar 18 |:( onderschept. De andere kwamen gewoon op de mailserver van het bedrijf waar ik toen werkte binnen en werden daar onderschept.

http://www.hroling.nl

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik heb ooit eens wat testen gedaan met de virusscanner van Hotmail. van de 25 virussen die ik toen hebt verstuurd werden er maar 18 onderschept.
Ik sta er op zich van te kijken dat er toch nog 18 werden onderschept. Ik heb wel eens het idee dat de mcaffee scan er alleen maar voor de sier staat en echt helemaal niks doet :( Maar ik heb dan ook wel slechte ervaringen met hotmail en virussen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 23:39:
[...]
Het hele virus zegt me qua naam niet (of het zou een variant/ andere naam van bugbear.b moeten zijn)
[...]
En toch kennen ze 'm bij McAfee vanaf eergister...

...en ".pif" hoeft niet altijd een virus te zijn, .pif is een relatief veelvoorkomende extensie voor iconen. (Program Information File) (http://www.wotsit.org/search.asp , zoek op PIF). Een DUBBELE extensie is daarentegen wel (bijna?) altijd een virus. (.exe.pif ofzo).

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 09-06-2003 22:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Andre-85 schreef op 09 June 2003 @ 22:26:
[...]

Ik sta er op zich van te kijken dat er toch nog 18 werden onderschept. Ik heb wel eens het idee dat de mcaffee scan er alleen maar voor de sier staat en echt helemaal niks doet :( Maar ik heb dan ook wel slechte ervaringen met hotmail en virussen.
Het waren allemaal standaard virussen die in de DAT files van Mcafee stonden dat ze gescaned werden. Dus geen vreemde of te nieuwe virussen.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

RobIII schreef op 09 June 2003 @ 22:33:
Een DUBBELE extensie is daarentegen wel (bijna?) altijd een virus. (.exe.pif ofzo).
bedoel je niet gewoon bv JPG.EXE, waarbij mensen denken dat het een plaatje is(aan de JPG) ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:03:
[...]

bedoel je niet gewoon bv JPG.EXE, waarbij mensen denken dat het een plaatje is(aan de JPG) ?
Da's óók een dubbele extensie ja... Wat is het verschil met wat ik zei?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
RobIII schreef op 10 juni 2003 @ 21:43:
[...]

Da's óók een dubbele extensie ja... Wat is het verschil met wat ik zei?
Ik denk dat ie bedoelt dat aleen .exe al een virus kan zijn :)
Pagina: 1