[OC] Slotcooler op Ge-Force

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Ik heb op een of andere beurs voor een prikkie(lees 1 euro) een handvol oude slot A coolers kunnen mee nemen, altijd handig toch?? Ik heb het hier dan over van die standaard coolers, 1 is 105*65*25(l*b*h)mm en is homogeen bedekt met koelribbels en zwartgeverfd. een ander is 125*45*30 mm, eveneens geverfd

Nu vroeg ik me af, is het mogelijk deze op de achterkant van de geforce te modden.
Het probleem is nu, d'r zitten van die transistoren/weerstand aan de achterkant. Nu kan ik daar gewoon heatsinkpaste over heen ketsen en de koeler erop pleuren of geleid de koeler stroom en blasst ik in zo'n geval mijn precious ge0force op? De cooler is nl wel zwart van kleur(verf). Of moet ik van die core-beschermende plakketjes kopen??

Ik wil mijn Ge-force namelijk wat oppeppen(voordat ik mijn geldi n een radeonstop :P) en hij word nu al na enig overclokken al loei heet....

[ Voor 15% gewijzigd door Rey Nemaattori op 08-06-2003 23:22 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

wat bedoel je met de achterkant??

de core of de bovenkant?? [nut bovenkant zou ik niet snappen.]

voor de core, je moet gewoon je koelblok zo zagen dat het erop past. en dan kan je het vast maken met bouten vast zetten. je kan het ook met IJZERDRAAD EN TY-RAPS doen alleenik raad je dan wel aan het goed te checken dat het niet raakt met dekaart. [bescherm het met rubber ofzo]. als de cooler erg zwaar is moet je je kaart misschien ook nog ondersteunen met een standaartje anders trekt het krom.

wat heeft dit trouwens met een slotcooler te maken?? dit is toch een proc-cooler?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:41 ]

Verwijderd

Dat is geen verf, maar geannoniseerd aluminium, anders zou het geen warmte geleiden. Het geleid dus ook stroom dus moet je opletten.
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 23:28:
wat bedoel je met de achterkant?? Waarschijnlijk de kant waar de corekoeler niet zit

de core of de bovenkant?? [nut bovenkant zou ik niet snappen.]Geheugenchippies koelen

voor de core, je moet gewoon je koelblok zo zagen dat het erop past. en dan kan je het vast maken met bouten vast zetten. je kan het ook met IJZERDRAAD EN TY-RAPS doen alleenik raad je dan wel aan het goed te checken dat het niet raakt met dekaart. [bescherm het met rubber ofzo]. als de cooler erg zwaar is moet je je kaart misschien ook nog ondersteunen met een standaartje anders trekt het krom. Slot A koelers zijn niet zo zwaar, ook ben je echt gek als je het met ijzerdraad doet, tie-wraps zullen zeker te dik zijn om het goed vast te zetten. Ooit van warmtegeleidende lijm gehoord?

wat heeft dit trouwens met een slotcooler te maken?? dit is toch een proc-cooler?

Verwijderd

sorry mijn fout... :'(, ik heb dit laatst ook zelf gedaan. ik heb het gewoon met een druppeltje seconde lijm gedaan en wat koelpasta. [1 druppeltje, blijft gewoon zitten en als het eraf moet kan het ook.]

edit: verwarrende dag gehad vandaag.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:49 ]

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Ik denk dat het weinig zin heeft om aan de boven kant die koelers te plakken, tenzij je ze op de mem-chips zet (die zitten bij mij volgens mij ook aan de bovenkant), ik zou ze op maat maken, voor de core, er op vast zetten, met boutjes, en dan ook op maat maken voor de memchips (evt ook op de bovenkant) en die insmeren met koelpasta en dan op de hoekjes een beetje seconde lijm,

Verwijderd

je hebt er vier nodig voor het mem. en als die dingen 10 centimeter zijn moet je aardig wat inkorten.

wel übervet natuurlijk. :p

heb je niet wat pics van die dingen?

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 00:10:
je hebt er vier nodig voor het mem. en als die dingen 10 centimeter zijn moet je aardig wat inkorten.

wel übervet natuurlijk. :p

heb je niet wat pics van die dingen?
Ik heb geen cam, helaas, maar in korten moet ik sowieso, ik heb een haakse slijper dus veel problemen zal het niet op leveren.

En secondelijm, geleid dat goed de warmte? Of moet ik van die thermal adhesive spul kopen, da's wel extreem duur :-S(naja voor mijn budget :P) Als secondelijm enigszins geleid kan ik beter dat gebruiken :)

Mijn eerste opzat was wel de 8er kat(waar NIET de core zit dus te koelen) omdat die eveneens gloeiend heet werd(ik kon mijn vinger er maar een sec op leggen) maar als ik dan zo'n slotcooler aan de voorkant plak dan bijft ook de achterkant koeler?

Ik had op mijn TNT2 vroeger een 486-cooler met Pritt(ja da's voor papier maar aan chip cooler werkt het ook!)op de 8er kant geplakt en dat hielp best wel...

Verwijderd

het heeft geen zin om de achterkant vanje core te coolen. je oc word er niet beter van.
met seconde lijm hoef je maar 1 druppeltje in de hoeken te doen. [hoemeer hoe steviger, stevig spul hoor.] en de rest doe je er gewoon coolpasta bij. werkt perfect.

het is effectiever om je core [uiterraard] / mem / of je stroom ding. [ wat links zit.[voltmod ed]] te coolen, hier door kan je verder oc'en.

• Rey Nemaattori
Ik kan in de bios mijn AGP-power met 0.1 tot 0.5 volt omhoog keilen, ik neem aan dat mijn HELE geforce daardoor een hoger voltage krijgt(mem/core/<vul iets anders in op mun gf-force>?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Rey Nemaattori schreef op 09 June 2003 @ 00:33:
Ik kan in de bios mijn AGP-power met 0.1 tot 0.5 volt omhoog keilen, ik neem aan dat mijn HELE geforce daardoor een hoger voltage krijgt(mem/core/<vul iets anders in op mun gf-force>?
nope je voltage chipjes zijn "slim" en zorgen dat het voltage niet veranderd ongeacht het input voltage.

alleen door hem te "foppen" (voltmod) kun je het voltage veranderen.

Verwijderd

Wat denk je nou... dat seconde lijm beter warmte geleid als warmtegeleidende lijm? |:(

Anders zou toch geen man die warmtegeleidende lijm kopen...

Maar het kost maar een paar centen (10 euro ofzo) dus dat is niet slecht.

Het koelen van de achterkant van je PCB heeft compleet geen zin omdat de core aan die kant geen contact maakt met de PCB (enkel via de spoortjes, maar die zijn zo dun om niets af te doen) Wat je wel kan doen is gewoon het geheugen ermee koelen.
Pagina: 1