Toon posts:

[WinXP] Rechten geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Als eerste ik ben een echte n00b op het gebied van rechten. Mijn vraag is als volgt:
Mijn broertje heeft een eigen pc.

Hij download enorm veel troep zoals spyware programma's enz. Nu is mijn vraag hoe moet ik werken met rechten. Hij heeft Windows XP Home Edition. Moet ik dan overschakelen op Windows XP Pro of kan het ook met Windows XP Home.

Ik wil in kunnen stellen dat hij geen programma's kan installeren, en bepaalde bestanden/schijven kunnen uitschakelen.

Bedankt!

(Ik heb de search gebruikt maar niks nuttigs kunnen vinden)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
policy editor kun je het mee dacht ik. dan kun je met het admin account het account van je broertje restricties opleggen mbt alles :) poledit ofzo heet het dacht ik, en is wel te vinden in configuratiescherm

“An elephant is a mouse with an operating system”

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(Ik heb de search gebruikt maar niks nuttigs kunnen vinden)
Eeuh,
Binnen WOS zoeken naar 'XP rechten'
[google=user rights xp home]
[google=user rights xp home site:microsoft.com]
http://www.microsoft.com/...ertzone/tips/security.asp
[google=user rights tips xp]
Windows XP Comparison Guide

Welke zoekterm ik ook gebruik, ik vind tips. Welke zoektermen heb je gebruikt :? ( <-- iets dat je altijd wel even wil aangeven als je zelf al denkt dat het een te simpele vraag is, dan weten we meteen dat je het zelf echt hebt geprobeerd en krijg je betere en meer serieuze antwoorden omdat de mensen dan wat meer moeite voor je willen doen ;) )

elephtera: gpedit werkt niet in XP home ;)

Je kan een deel dat je in gpedit doet ook rechtstreeks in het register zetten (of gebruik NTFS rechten, maar ik heb eigenelijk geen enkel idee in hoeverre dat wel goed gaat in XPhome), maar dat is eeeuh iets ingewikelder :P Maar idealiter wilt je dus over naar XP pro.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2003 00:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)