Toon posts:

[Java] Borderstyle voor components in SWT *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een tijdje bezig met het ontdekken van SWT. Het is even lastig om met nauwelijks documentatie de api door te krijgen. Maar dat is me uiteindelijk toch aardig gelukt.

Nu is er alleen 1 punt waar ik geen antwoord op kan vinden.

Hoe is het mogelijk borders toe te passen op componenten?

Als ik bijvoorbeeld een Label SWT.BORDER meegeef krijgt ie een extreem lelijke border. Ik ben eigenlijk op zoek naar de borders die bijvoorbeeld in Internet Explorer worden gebruikt om de toolbar en de addressbar te scheiden.

Iemand enig idee?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik heb even je topictitle aangepast, zoals je 'm had gemaakt kon niemand er een touw aan vastknopen wat je wilde zonder het topic zelf te lezen... en dat doen mensen vaak niet als het hun niet in eerste instantie al interesseert :) Mental note voor de volgende keer dus ;)

Professionele website nodig?

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je simpelweg een enkele border wil, probeer dan eens:
Java:
1
Label separator = new Label(composite, SWT.SEPARATOR | SWT.HORIZONTAL);

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die ken ik.

Waar het om gaat is het omlijnen van een component. Een Text heeft bijvoorbeeld standaard geen enkele opmaak. Ik zou daar graag een randje van Separators omheen plaatsen.

Dit is alleen een zeer onhandig gebeuren als het met Labels eromheen bereikt moet worden.

Ik vroeg me daarom af of daar een makkelijkere methode voor is.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Kan je dit niet beter in de nieuwsgroepen van Eclipse vragen?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment