Toon posts:

Procje dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag m'n athlon 750 gekraakt en een gfd erop gezet. Toen ik de eerste keer bootte wou ie niet posten.
Alles nog eens goed aangedrukt en opnieuw geboot. Nu deed hij wel posten maar windows bleef bij het vlaggetje hangen. Dus ctr-alt-del, bios nagekeken (standaardinstellingen voor 750) en opnieuw opgestart. Sindsdien post ie niet meer en heb ik geen beeld.
Alles start, HDD, DVD, floppy enz. maar geen piepje, geen beeld ergo geen BIOS.
Hoe kom ik erachter of m'n procje dood is? Ik heb geen andere athlon om mee te testen.
In een andere gelijkaardige thread las ik dat je de CMOS kan clearen, maar hoe doe je dat?
Alle hulp is welkom, ben een beetje radeloos :'(.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

CCMOS (ofzo) jumper op je mobo zoeken en die ff heen en weer zetten (trek wel ff de stekker uit de voeding)
Als ie nog wel een keer gepost heeft na het kraken is ie volgens mij niet dood

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geen piepje?? Dat lijkt me positief eigenlijk... (nou ja... je proc leeft dan nog wel gok ik ;)...

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Demoniac :), wil ik wel ff proberen, maar voor ik eraan begin, heb ff in boekje gekekenen en ben er nog niet helemaal uit. Als ik 't goed begrijp moet ik eerst de voeding uitzetten, dan jumpertje op CCMOSdischarge. Moet ik de jumper dan weer op normal zetten voor ik compie boot?

Verwijderd

Eerst effe lekker stekker stroom eruit, dan monitor, dan boxen. dan even op de powerknop drukken voor de laatste stroom eruit te krijgen en dan even jezelf aarden (terwijl je de kast vasthoudt) aan de cv of polsbandje ofzo..
die clear cmos jumper mot je hebben zie mobo-boekje. dan die jumper even verzetten dan waar die nu op staat.
dan de stroom erop en dan weer uit.
dan zijn de cmos instellingen op default en dan kan je de jumper weer terug zetten en aanzetten.
dan mot tie er doen :)