Toon posts:

UDMA 2 ipv 5

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een tweede harde schrijg WD 80gb 8 mb cache op mijn primary slave IDE kabel gezet. (op de primary master heb ik een Maxtor D740X) Nu heb ik in mijn BIOS de WD op UDMA 5 staan net zoals de Maxtor. Alleen wanneer ik nu via controlpanel>system>device manager>IDE ATA/ATAPI controllers>secondary IDE channel bij de current transfer mode kijk, dan geeft ie UDMA 2 weer. Hoe kan dat en hoe krijg ik dat veranderd in UDMA 5. Bij mijn Maxtor geeft ie nl wel UDMA 5 weer in de current transfer mode en die zit op dezelfde kabel.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Al met data lifegaurd tools gechecked of hij ok is? En wat zijn de specs van de rest van het systeem?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 21:45:
Ik heb sinds kort een tweede harde schrijg WD 80gb 8 mb cache op mijn primary slave IDE kabel gezet. (op de primary master heb ik een Maxtor D740X) Nu heb ik in mijn BIOS de WD op UDMA 5 staan net zoals de Maxtor. Alleen wanneer ik nu via controlpanel>system>device manager>IDE ATA/ATAPI controllers>secondary IDE channel bij de current transfer mode kijk, dan geeft ie UDMA 2 weer. Hoe kan dat en hoe krijg ik dat veranderd in UDMA 5. Bij mijn Maxtor geeft ie nl wel UDMA 5 weer in de current transfer mode en die zit op dezelfde kabel.
Wat geeft ie voor je primary slave aan? En wat heb je voor apparaat op je secondary ide?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik zie het al, verkeerd gekeken! Device 0 en 1 van mij primary IDE channel zijn mijn beide harde schijven en die staan allebei op UDMA 5 en device 0 en 1 van mij secondary IDE channel zijn een brander en DVDRom en die staan allebei op UDMA 2 en dat is volgens mij ook correct. Dus heb toch geen probleem.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

|:(

Maar ja, toch mooi dat je eruit bent, maar het blijft stom.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
En even het vermelden waard:

Met de Datalifeguard tools van WD kun je de harde schijf softwarematig in de "bios" van de harde schijf instellen op een bepaalde UDMA mode, dat hád hier het probleem kunnen zijn :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/overbodig :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.