Toon posts:

fysieke geheugen dump

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb sinds 2 weken opeens fysieke geheugen dump. zomaar van de ene op de andere dag zonder dat ik iets IN me pc heb verandert. enige wat ik vernieuwt heb is de ati driver 3.4, hierna is et begonnen denk ik.
ik drivres terug gezet. geen verandering.

memtest gedraaid, die na de eerste serie test weer opnieuw begon, komt dit omdat ik 2 modules heb?
eerste serie: test 4 gaf 3 errors, test 5 gaf er 54(!) en test 6 gaf er 5
tweede serie: test 4 gaf nog 1 error hierna liep m'n pc muurvast |:(
dus totaal 55, dit lijkt een beetje veel?
betekent dit dat m'n geheugen naar de klote is?

heb nu 2x256mb DDR2100
had eerst nog 512mb DDR2700 erbij, maar die heb ik er uit gehaald nadat de dumps optraden(niet vanwege de dumps, maar omdat ik win98 -op andere schijf- ergens voor nodig had).
ik ga nu de modules apart testen en daarna nog ff de 512mb module.

die ati driver kunnen toch niet het geheugen naar de eeuwige digitale jachtvelden sturen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als memtest errors blijft geven is je mem vrijwel zeker dood.
Dat dit na de install van je drivers is is waarschijnlijk gewoon toeval.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 21:32:
memtest gedraaid, die na de eerste serie test weer opnieuw begon, komt dit omdat ik 2 modules heb?
Memtest draait als het goed is net zo lang door met tests tot jij zegt dat ie moet stoppen, dus dat ie doorgaat heeft niets met het aantal modules te maken.
die ati driver kunnen toch niet het geheugen naar de eeuwige digitale jachtvelden sturen?
Kan het me niet voorstellen nee... Maar toch ziet het er naar uit dat je mem brak is als ik de test resultaten mag geloven.
Weet je zeker dat je in de tussentijd niets anders met je pc hebt gedaan?
Toevallig open gehad en mem erbij gedaan, verwisseld oid?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

momania schreef op 08 juni 2003 @ 21:36:
Kan het me niet voorstellen nee...
Software is op geen enkele wijze in staat om een computer fysiek schade toe te brengen :)

edit: het kan wel zij het indirect, door zware belasting kan hardware wel het loogje leggen :7

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 08-06-2003 21:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 08 June 2003 @ 21:39:
[...]

Software is op geen enkele wijze in staat om een computer fysiek schade toe te brengen :)

edit: het kan wel zij het indirect, door zware belasting kan hardware wel het loogje leggen :7
offtopic:
o??? stuur maar eens een set verkeerde instructies naar je CPU, kan deze weldegelijk naar de puin helpen... net als software overklocken... red je het met beetje geluk ook wel mee.

[ontopic]
ja geheugen is dood, gewoon garantie aanspraak doen, en ja die fouten kunnen je windows definitief beschadigd hebben, vaak is het de "system" file die beschadigd is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zet ALTIJD m'n pc uit als ik hardware technish bezig ga.
ken me niet herinneren dat ik laatste week iets heb verandert.

ok ik heb dus vanaaf nog ff module 1 getest en bleef dus maar door gaan bij pass 9 wask et helemaal zat en ik had intussen 2800 fouten gehad
module 1 is dus overleden
de 256mb had ik gekregen van iemand in 100% goeie staat. de 512mb chip was niet gratis, gelukkig leeft die nog.
kunnen m'n ram slots stuk wezen of slaat dit nergens op?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm dit is vaag. ik krijg nog steeds fysieke geheugen dumps.
memtest levert nix op. iemand een idee? search heb ik ook al geprobeert en nix gevonden

Verwijderd

Ik heb die error op mijn andere comp ook vaak gehad maar toen kwam het omdat die harde schijf kei verneukt was.
maar het kan ook zijn dat die kapotte ram een system file ofzo heeft beschadigd en dat als je die vervangt dattie het dan wel weer doet.
Probeer eerst eens windows opnieuw te installeren en als dat nie lukt zou ik et es met een andere schijf porberen

Verwijderd

ik heb dit ook :/
memtest een helenacht laten draaien, 0! errors,
harddisks getest met diagnose tool (extendted test)
ook geen fouten

:|

al 2x winXP gerinstalled maar t helpt nix :(

heb ook geen recente driver updates gedaan (doe ik nooit)

Verwijderd

Als je Windows hebt gedraait (en geinstalleerd) met brak geheugen, kun je eigenlijk geen enkele data die door dat brakke geheugen is heen gegaan vertrouwen (tenzij je CRC-geheugen modules had, maar dat zal wel niet - is nl. een stuk duurder [en trager]).

Mijn stappenplan:
  • geheugen testen per module op default (bios reset) met MemTest
  • al het brakke geheugen hetzij RMA'en/garantie danwel in de recyclebak voor chips, in ieder geval duidelijk markeren dat het om MemTest afgekeurd geheugen gaat.
  • alleen het goedgekeurde geheugen erin
  • clean install van je operating systeem (Ghost/Driveimages terugzetten heeft alleen zin als die gemaakt zijn zonder die 'foute' module in je bak)
  • Dingen die je gedownload/gebrand hebt met de foute module in je bak zijn imo ook niet 100% te vertrouwen. Dat geldt dan dus ook voor drivers! Er mag dan wel CRC check op downloaden zitten, als geheugen/harddiskcache en brandbuffer wordt daar geen gebruikt van gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 03:40:
Als je Windows hebt gedraait (en geinstalleerd) met brak geheugen, kun je eigenlijk geen enkele data die door dat brakke geheugen is heen gegaan vertrouwen (tenzij je CRC-geheugen modules had, maar dat zal wel niet - is nl. een stuk duurder [en trager]).

Mijn stappenplan:
  • geheugen testen per module op default (bios reset) met MemTest
  • al het brakke geheugen hetzij RMA'en/garantie danwel in de recyclebak voor chips, in ieder geval duidelijk markeren dat het om MemTest afgekeurd geheugen gaat.
  • alleen het goedgekeurde geheugen erin
  • clean install van je operating systeem (Ghost/Driveimages terugzetten heeft alleen zin als die gemaakt zijn zonder die 'foute' module in je bak)
  • Dingen die je gedownload/gebrand hebt met de foute module in je bak zijn imo ook niet 100% te vertrouwen. Dat geldt dan dus ook voor drivers! Er mag dan wel CRC check op downloaden zitten, als geheugen/harddiskcache en brandbuffer wordt daar geen gebruikt van gemaakt.
en wat als dat ook niet helpt ?

Verwijderd

Probeer eens de module's om te wisselen van bank, het kan zijn dat de snelste module nu in bank 0 zit en dan verwacht het systeem dat de 2e ( tragere) module dezelfde timings hanteert als de snellere, hier kunnen ook veel bsod's door komen ;)
Pagina: 1