Ik ben dus bezig met het installeren van Eggdrop (om precies te zijn: eggdrop1.6.15) op mijn linux-bakkie. Eggdrop heeft Tcl nodig, en die heb ik dus geïnstalleerd, en de exports van de libraries goed gezet. Bij de ./configure en de make gaat alles nog ok. Maar als ik dan ./eggdrop doe geeft hij de volgende error:
terwijl de betreffende libraries er toch echt zijn, en goed ge-export. Bij de configure en make had hij ze namelijk ook al nodig. Voor de moeilijk-gelovenden onder ons:
de TCLINC en TCLLIB exports staan dus goed. Nog een vreemd "bijverschijnsel": als ik de pc herstart zijn de betreffende exports verdwenen...
Enige versies:
Debian 3.0
kernel 2.4.18
eggdrop 1.6.15
Tcl 8.3.4
iemand zal vast met de opmerking komen dat de libraries het versienummer erachter krijgen, bijv. tcllib8.3.4.so maar deze heb ik al gelinkt naar tcllib.so (de andere 4 files ook). Overigens is sowieso al bewezen dat ze goed staan want bij de ./configure en de make verliep alles vlekkeloos.
Weet iemand waarom ik deze error krijg en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.
code:
1
2
| ./eggdrop: error while loading shared libraries: libtcl8.3.so: cannot open shared object file: No such file or directory |
terwijl de betreffende libraries er toch echt zijn, en goed ge-export. Bij de configure en make had hij ze namelijk ook al nodig. Voor de moeilijk-gelovenden onder ons:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| declare -x HOME="/root" declare -x LOGNAME="root" declare -x MAIL="/var/mail/root" declare -x OLDPWD="/root/eggdrop1.6.15" declare -x PATH="/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin: /usr/bin:/sbin:/bin:/usr/bin/X11" declare -x PS1="\\h:\\w\\\$ " declare -x PWD="/usr/local/ActiveTcl/lib" declare -x SHELL="/bin/bash" declare -x SHLVL="1" declare -x SSH_CLIENT="10.0.0.5 2266 22" declare -x SSH_TTY="/dev/pts/1" declare -x TCLINC="usr/local/ActiveTcl/inc" declare -x TCLLIB="/usr/local/ActiveTcl/lib" declare -x TERM="xterm" declare -x USER="root" |
de TCLINC en TCLLIB exports staan dus goed. Nog een vreemd "bijverschijnsel": als ik de pc herstart zijn de betreffende exports verdwenen...
Enige versies:
Debian 3.0
kernel 2.4.18
eggdrop 1.6.15
Tcl 8.3.4
iemand zal vast met de opmerking komen dat de libraries het versienummer erachter krijgen, bijv. tcllib8.3.4.so maar deze heb ik al gelinkt naar tcllib.so (de andere 4 files ook). Overigens is sowieso al bewezen dat ze goed staan want bij de ./configure en de make verliep alles vlekkeloos.
Weet iemand waarom ik deze error krijg en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.
[ Voor 39% gewijzigd door HyperioN op 08-06-2003 21:12 ]