Toon posts:

Netwerk en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb geprobeerd om te zoeken maar weet niet precies wat ik door dit probleem moet invullen om het goeie antwoord te krijgen, dus antwoorden welkom, flamers houd uw geflame AUB voor jezelf.

Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord (ASUS A7N8X) met een ingebouwde LAN (netwerk) kaart.

Op die heb ik internet aangesloten, en op een andere ethernet kaart het netwerkje thuis om internet te delen.

Steeds als die andere comp aan of uit gaat wordt bij mij het internet heel kort onderbroken, lang genoeg om meeste programmas offline te laten gaan.
Met mijn vorige pc had ik dit niet.

Weet iemand een oplossing? Of misschien alleen alles ff opnieuw installen?

Alvast bedankt voor mensen met antwoorden.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus als je nieuwe computer, die internet verdeelt, uit gaat wordt internet op de andere pc's verbroken?

Internet delen werkt alleen als het OS draait.

Een router doet het altijd en hoeft niet aan of uit. Misschien een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kon ik zelf ook nog bedenken.

Dacht dat het duidelijk was maar vooruit :)

Als de pc die via mijn pc internet heeft "Aan" of "uit" gezet word, onderbreekt mijn internet. Dus de pc met de internet connectie.

Maar een router werkt volgens mij niet als je games host.

Net zoals als de andere pc het internet had kunnen clienten mijn games volgens mij niet vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 21:23 . Reden: Verkeede zin opbouw ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 21:21:
Nee dat kon ik zelf ook nog bedenken.

Dacht dat het duidelijk was maar vooruit :)

Als de pc die via mijn pc internet heeft "Aan" of "uit" gezet word, onderbreekt mijn internet. Dus de pc met de internet connectie.

Maar een router werkt volgens mij niet als je games host.

Net zoals als de andere pc het internet had kunnen clienten mijn games volgens mij niet vinden?
Die clients die gebruik maken van jouw internet hebben niet toevallig hetzelfde ip-adres? Kan je wat meer info geven. Besturingssystemen, netwerk instellingen en een overzichtje van je netwerk?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als je je internet deelt, via router of pc kan je prima games spelen, je moet dan alleen wat poorten mappen. dat staat allemaal goed uitgelegd in de [NT] Faq.
tevens hoort dit topic ook in [NT]. move is al aangevraagd.

dat het internet verbroken wordt lijkt me niet goed.
verwissel eens de netwerkkabels zodat je dus met die onboard nic je internet verdeelt.

en geef ons eens wat meer info:
OS, waarmee deel je internet enz.. enz..

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Een beetje onderzoek over NAT moet genoeg zijn om de goede poorten open te zetten. En NAT werkt (vind ik) beter dan ICS. De kans dat je hetzelfde probleem weer krijgt is iig klein.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp pro, Deel met het ingebouwde internetshare van XP.
Mijn ethernet kaart geeft een oranje lampje (trage verbinding) als ik het internet op die aansluit. Wel zou ik ff de originele netwerk kaart voor internet erin kunnen stoppen en dan kijken of het zou werken. Maar dat doe ik dan morgen wel ff.

Ze hebben allebei een verschillend ip. scheelt dus met 1 nummer. 192.168.0.1 en 192.168.0.2

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Khellian: Het oranje lampje duidt op een 10mbit verbinding, waarschijnlijk kan je modem niet sneller communiceren op z'n ethernetpoort. Dit heeft overigens geen gevolgen voor de snelheid van je internetverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok want in oudere pc en andersom aangesloten is wel alles groen, vandaar dat ik dat dacht

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Move OH - > NT

Verwijderd

Of misschien alleen alles ff opnieuw installen?
Je wilt nu dus zeggen dat je een nieuw moederbord ingebouwd hebt, en je OS niet opnieuw hebt geïnstalleerd? Dat is dus het domste wat je kan doen.
Sowieso scheelt het in stabiliteit en performance, en ik geef je een redelijke kans dat je probleem ook verholpen zal zijn. Herinstalleren dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik niet gezegd, Heb wel geformat en ge herinstalleerd maar met oudere windows weleens gemerkt dat na een installatie iet snog niet werkt, install je nog een keer dan ineens wel.

Kheb een nieuwe Harddisk die ook nu de master is, nieuwe ram, nieuwe mobo, niewe processor, toch bedankt voor je antwoord, maar heb stage gehad in computers en school dus ... :D Probleem zit er trouwens nog, na een poging nog een keer te herinstalleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:21 ]

Verwijderd

En als je je snoertjes eens omwisseld. Internet op de kaart en het netwerk op de onboard. Valt dan het netwerk weg en niet het internet? Vage problemen los je meestal op met vage antwoorden :P Het is het proberen waard.

Oja, staat je firewall van Windows XP uit of aan? Straks ziet ie het aanzetten van een pc als een vijandige aanval en gooit ie het internet dicht. Ik vertrouw in ieder geval geen firewall van XP.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:28 ]

Verwijderd

Als je adsl gebruikt moet je inbellen voor een verbinding, heb je je router in home of pro draaien? Kan er misschien mee te maken hebben dat de adsl verbinding die computer ziet als 'uitgelogd' op het moment dat hij uit gaat. Modem omzetten naar pro moet dit dus enigzins oplossen volgens mij.
Pagina: 1