Ik heb zojuist memtest gedaan omdat me windows blijft hangen na het inloggen. Nu bleek dat een van mijn dimmetjes errors veroorzaakt. Ik dat dimmetje eruit gehaald en die andere werkt wel goed. Dus ik opstarten maar xp blijft nog steeds hangen. Kan het zijn dat het deffecte geheugen mijn xp heeft vernaggeld?
kan je wel opstarten in veilige modus 
en ja het kan dat dit windows XP vernageld ja, als er files zijn weggeschreven naar het (kapotte) geheugen en weer naar de disk zijn geschreven dan zijn deze mischien corrupt geraakt...
zou plausibel zijn
en ja het kan dat dit windows XP vernageld ja, als er files zijn weggeschreven naar het (kapotte) geheugen en weer naar de disk zijn geschreven dan zijn deze mischien corrupt geraakt...
zou plausibel zijn
A wise man's life is based around fuck you
veilige modus werkt ook niet meer...na het inloggen zit ie niet echt vast maar je ziet mijn burueabladicoontjes niet en geen start gebeuren enzo. via ctrl alt del zijn enkele programma's nog op te starten. Maar het kan dus wel dat windows nu vernaggeld is?zwelgje schreef op 08 June 2003 @ 20:44:
kan je wel opstarten in veilige modus
zou plausibel zijn
je kan een repair actie uitvoeren, winxp gaat dan de systemfiles even checken en waar nodig vervangensavale schreef op 08 juni 2003 @ 20:48:
[...]
veilige modus werkt ook niet meer...na het inloggen zit ie niet echt vast maar je ziet mijn burueabladicoontjes niet en geen start gebeuren enzo. via ctrl alt del zijn enkele programma's nog op te starten. Maar het kan dus wel dat windows nu vernaggeld is?
dit kan zonder dataverlies
A wise man's life is based around fuck you
Je topictitel "deffect geheugen?" maakt weinig duidelijk... Voor deze keer een titelfix, maar verzin de volgende keer aub zelf een titel die je probleem alvast kort omschrijft
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Je kunt vanaf de cd naar de recovery console booten, en dan met de opdrachten 'fixboot' en 'fixmbr' het een en ander fixen.
'Hangen' is niet echt duidelijk dus ik kan je verder niet helpen.
het punt is dat ik wou weten of door corrupt geheugen je windows corrupt kan worden.Skaah schreef op 08 June 2003 @ 21:27:
Je kunt vanaf de cd naar de recovery console booten, en dan met de opdrachten 'fixboot' en 'fixmbr' het een en ander fixen.
offtopic: nice icon
Kan het zijn dat het geheugen al defect was toen je WinXP geinstalleerd had? (De kans is groot)
Dan zou ik zeker een complete nieuwe installatie doen. Want als het geheugen al defect was, zouden er bestand verkeerd gekopieerd kunnen zijn of instellingen verkeerd gemaakt, doordat de waarde in het geheugen een verkeerde waarde krijgt.
Dan zou ik zeker een complete nieuwe installatie doen. Want als het geheugen al defect was, zouden er bestand verkeerd gekopieerd kunnen zijn of instellingen verkeerd gemaakt, doordat de waarde in het geheugen een verkeerde waarde krijgt.
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
het geheugen was al stuk toen ik geinstalleerd had dat klopt. dat weet ik zeker omdat die al eerder was gebeurd. Het gaat dan een paar herstarts goed en daarna werkt het niet meercobratbq schreef op 08 June 2003 @ 21:31:
Kan het zijn dat het geheugen al defect was toen je WinXP geinstalleerd had? (De kans is groot)
Volgens mij moet je dan sowieso ECC geheugen hebben, dat geheugen (vooral gebruikt in servers) zorgt ervoor dat alle data die in- en uitgaat gecontroleerd wordt.savale schreef op 08 June 2003 @ 22:00:
[...]
het geheugen was al stuk toen ik geinstalleerd had dat klopt. dat weet ik zeker omdat die al eerder was gebeurd. Het gaat dan een paar herstarts goed en daarna werkt het niet meerMaar alles wordt toch via een soort CRC gecheckt of het allemaal wel klopt? dan zou het geheugen toch niet voor een corruptie moeten kunnen zorgen?
Ik geloof trouwens wel dat WinXP een CRC check doet ja, maarja je weet het nooit zeker. En als het niet aan de WinXP installatie ligt, dan ligt het waarschijnlijk wel aan de drivers, want daar wordt denk ik geen CRC check op uitgevoerd, dus dan zouden die ook verkeerd gekopieerd kunnen zijn.
(Ik zeg niet dat het zo is, maar dat lijkt me logisch)
(Ik zeg niet dat het zo is, maar dat lijkt me logisch)
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Heb ik gehad met win2k, register was kapot. Wordt in geheugen geladen, kwam kaopt terug, en kon vervolgens niet meer worden gelezen. Terugzetten van oud register was de oplossing (google is your friend)
ja je kan een os slopen door defect ram, vorige week me Laptop win2k install nog verneukt doordat ik hem uitzetten net voordat ie naar desktop wou booten,
ik volgende ochtend laptoppie opstarten, hoppa, helemaal niets, veilige modus geprobeert, ook niet, (dan zie je een rijtje bestanden die worden opgestart, en bij mij stoptie hij al na 7e rijtje
)
ik volgende ochtend laptoppie opstarten, hoppa, helemaal niets, veilige modus geprobeert, ook niet, (dan zie je een rijtje bestanden die worden opgestart, en bij mij stoptie hij al na 7e rijtje
Pagina: 1