[XP] VIA EPIA M10000N drivers prob

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:04
allo,

Ik mag me sinds kort de gelukkige eigenaar noemen van een VIA EPIA M10000 Nehemiah bordje. Alleen zo gelukkig ben ik nog niet. Ik heb winXP erop gegooit en dat ging nog best aardig. Gelijk na de schone install, wilde ik de drivers erop gaan zetten met de bijgeleverde cd. Met de autorun ging het al mis. Het setup progje kan niet geinitialiseerd worden. Ik dacht, nou jammer, ik kan zelf ook wel een mapje selecteren en daaruit iets installeren. Alleen alle andere setup programma's crashen ook. (de 4in1 setup, maar ook de losse vga, geluid,enz). Dus ik dacht, zal wel aan de cd(drive) liggen. Dus ikke naar via.com.tw en daar de drivers downloaden. Zelfde probleem. Toen bedacht ik me, misschien maar eens alle updates van Winxp erop gooien, sp1, en alle essentiele andere updates. Nog geen resultaat.
Om er cker van te zijn dat het niet aan de gebruikte windows install cd ligt, heb ik de via cd gestart op de dell waar de winXP (home) cd bij zat. Daar draaide alles goed. De autorun, en ook de driver setup. Alleen op de pc waar de setup het wel zou moeten doen, doet ie het niet :s

Zijn er mensen die dit probleem kennen of kunnen en nog beter, mij er vanaf kunnen helpen?

Thx.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik denk dan toch een hardware-probleem. Heb je alleen een ander moederbord, of ook CPU/geheugen, etc? Wellicht even kijken bij de winkel waar je je moederbord hebt gehaald of zij hem kunnen testen. Misschien even kijken of je geheugen wellicht brak is (www.memtest86.com), dat geeft namelijk ook vaak problemen in combinatie met drivers. Ik denk niet dat het aan je windows ligt en dat je toch naar je hardware moet kijken ;).

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:04
Ik heb idd alles nieuw (behalve dvd speler) maar er is wat progress. Ik heb de ide drivers van VIA kunnen installeren en daarna pakte hij de gedownloade versie van 4in1 wel, ik heb nu alles kunnen installeren (alles wel via omwegen en hoop dat het nog beetje stabiel blijft) behalve de usb2 ondersteuning, maar die heb ik op dit moment toch niet nodig... maar vga en geluid doen het. Met heel veel klooien... Zal zo nog eens ff die geheugentest doen, kijken of daar wat in zit...