Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
1
2
3
4
5
6
| use Win32::Console; my $console = new Win32::Console; my ($x, $y) = $console->MaxWindow(); print($x."\n".$y."\n"); |
(Linux mensen kunnen gewoon gebruik maken van de environment variabelen $LINES en $COLUMNS
Edit:
beetje bladeren door console.pm met in combinatie met het gebruik van Data::Dumper wil ook wel helpen. Er zit namelijk ook gewoon een Size() functie in.
(ik heb dit trouwens getest met versie ActiveState perl 5.8.0, ik hoop voor je dat het ook in 5.6.1 werkt
[ Voor 37% gewijzigd door phreggle op 09-06-2003 00:12 ]
hmm, Data::Dumper... hoe gebruik je dat het handigst?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| C:\>type test.pl use Win32::Console; use strict; use Data::Dumper; my $console = new Win32::Console; print Dumper \$console->Size(); C:\>test.pl $VAR1 = \80; $VAR2 = \25; C:\> |
Het is dus handig om te gebruiken bij het printen van hashes en arrays enzo en van dingen waarvan je de structuur niet weet (en die kan je zo dus achterhalen).
Het is wel vergelijkbaar met print_r() in php.
[ Voor 33% gewijzigd door phreggle op 09-06-2003 14:11 ]
Je tikt gewoon in 'test.pl' en hij begint te lopen?!?! Zonder dat je 'perl' hoeft te tikken? Dat wil ik ook kunnen!
Ik denk dat je het beste in explorer rechter muisknop op een .pl file kan doen en dan open with... en dan perl kiezen. Zo staat er bij mij nu Open with 'Perl command line interpreter'. En dan zal dan wel weer C:\perl\bin\perl.exe zijn.