Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik snap het nt, ik zat ff te kijke in de Pricewatch en zie dat Asus P4P800 Deluxe goedkoper is dan Asus P4C800 Deluxe.

P4P is toch het nieuwste met die nieuwe technologie, wrm is het dan goedkoper, het is toch idem als P4C of waar zit het verschil ? Wat zou ik me kope (bdoeling = overklokken, drm ook hier) ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

misschien is de P4P goedkoper om te produceren.. niet alles wat nieuwer is hoeft duurder te zijn.. verder denk ik dat je gewoon de P4P800 Deluxe kan kopen....

Verder ff zoeken hier op GoT en op Google wat de preciese specificatie's zijn van beide mama-plankje's...

[ Voor 26% gewijzigd door Apen-nootjes op 08-06-2003 20:41 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

P4C = Canterwood
P4P = Springdale

Zoek met die woorden te samen met het woord "PAT" eens op het tweakers.net nieuws!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 20:45 ]

• Tofu
Ik zie bijna geen verschil, ASUS:

http://www.asus.com/produ...478/p4p800-d/overview.htm
&
http://www.asus.com/produ...478/p4c800-d/overview.htm

Waarvoor staat PAT
En wat is Canterwood en Springdale juist ?
(Ik ben echt wel dom hé)

• Tofu
Ahja, nu weet k wat PAT s, kwas de afkorting nog nt gwoon, kben nu ff nieuws: Springdale vs. Canterwood opnieuw bekeken door THG aant uitpluize

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

zoeken:

Frontpage:
PAT
Springdale vs Canterwoord

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

tofu schreef op 08 June 2003 @ 20:49:
Ik zie bijna geen verschil, ASUS:

http://www.asus.com/produ...478/p4p800-d/overview.htm
&
http://www.asus.com/produ...478/p4c800-d/overview.htm

Waarvoor staat PAT
En wat is Canterwood en Springdale juist ?
(Ik ben echt wel dom hé)
Je bent niet dom, je stelt de verkeerde vragen en je zoekt en leest niet!

Sprindale en Canterwood zijn namen voor Intel Chipsets. Ook wel i865 (Springdale) en i875 (Canterwood) genaamd.

De Canterwood ondersteund ECC geheugen en heeft officieel PAT. Pat is een techniek/methode om latency's te verlagen. De Springdale heeft dit niet alhoewel Asus en Abit dus springdale borden maken waar PAT ook in zit. Lees het nieuws nu maar door!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 20:58 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 20:54:
[...]

Je bent niet dom, je stelt de verkeerde vragen.

Sprindale en Canterwood zijn namen voor Intel Chipsets. Ook wel i865 (Springdale) en i875 (Canterwood) genaamd.

De Canterwood ondersteund ECC geheugen en heeft officieel PAT. Pat is een techniek/methode om latency's te verlagen. De Springdale heeft dit niet alhoewel Asus en Abit dus springdale borden maken waar PAT ook in zit. Lees het nieuws nu maar door!
Zie dus het linkje PAT in mijn post hierboven :)

• Tofu
Pff, ze maken het wel ingewikkeld hé, kblijf leze
Wat ben je nu eigenlijk met die PAT en MAM ?

[ Voor 32% gewijzigd door Tofu op 08-06-2003 21:00 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kies een fatsoenlijke topictitel man! (8>

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2003 21:06 ]

• Tofu
Ik ben er nog niet echt uit, tis al allemaal uitgeprint.
Neem ik dan best een processor met 800FSB ? ja hé ?
Kweet nog nt of k HT neem (mss nt nodig, wel leuk)
En mss 2.4 Ghz of 2.8 Ghz of 3.0 Ghz, ma vooral da laatste met FSB 800 is duur, en als ik ga overklokken komt da toch meestal op hetzelfde uit, toch ?

Verwijderd

tofu schreef op 08 June 2003 @ 21:18:
Ik ben er nog niet echt uit, tis al allemaal uitgeprint.
Neem ik dan best een processor met 800FSB ? ja hé ?
Kweet nog nt of k HT neem (mss nt nodig, wel leuk)
En mss 2.4 Ghz of 2.8 Ghz of 3.0 Ghz, ma vooral da laatste met FSB 800 is duur, en als ik ga overklokken komt da toch meestal op hetzelfde uit, toch ?
HT zit in alle 800FSB processoren. En ja ik zou een 800 FSB nemen, icm een i865 (Springdale)(Asus P4P800), want dat heb ik zelf :P
Prestatie verschillen tussen de i865 en de i875 rechtvaardigen m.i. niet de hogere kosten!

• Tofu
En als ik dan dus 800 FSB neem en i865 (vertrouw op u, anders sta'k aan uw deur ;-) ) Maakt het dan eigenlijk veel uit of ik het goedkopere 2.6 of 2.8 of 3 + GHZ neem ?

Verwijderd

tofu schreef op 08 June 2003 @ 21:28:
En als ik dan dus 800 FSB neem en i865 (vertrouw op u, anders sta'k aan uw deur ;-) ) Maakt het dan eigenlijk veel uit of ik het goedkopere 2.6 of 2.8 of 3 + GHZ neem ?
Ligt eraan wat je ermee gaat doen! Ik heb zelf een 2.6, maar er is zelfs een 2.4 800fsb te koop: pricewatch: Intel Pentium 4 2.4GHz (S478, 2.4GHz, 512KB, 800Mhz FSB, 66W, Boxed)

Voor huis/tuin/keuken gebruik snel zat. En als je meer wilt, moet je helaas exponentieel meer betalen. Of je gaat ermee overklokken, maar ik denk dat dit (nog) niet aan je besteed is (nofi).

Maareh dit is een tweakers site, hetgeen betekend dat het algehele niveau iets hoger ligt dan de vragen die je stelt. Niet onaardig bedoeld, maar misschien is het handiger om eerst eens ergens anders te beginnen:

http://www.beginnersweb.nl/forum/
http://www.hardware.info/

Tevens is er hier op GoT een algemeen draadje over die Asus borden:

Het grote Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) topic

Wel eerst effe de FAQ's lezen: Technische PMG FAQ
Dit graag lezen eer je post :)

I.i.g. suc6 met de aanschaf.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 21:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen wordt hier op Gathering of Tweakers van je verwacht dat je überhaupt over basiskennis en researchcapaciteiten beschikt. Het is hier namelijk geen Helpdesk waarin je te pas en onpas vragen achterlaat. In dit geval had je jezelf allang kunnen helpen door in de search en/of in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken :)

In dit geval is dat dus de Processors, Mobo's & Geheugen >> Technische PMG FAQ

Lees vooral het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.