Win98SE PC als server, XP PC als client: geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb op mijn PC thuis XP geinstalleerd, zonder SP1. Werkt allemaal prima, behalve mijn internetverbinding.

De PC hangt via een hub aan een andere PC die 98SE draait, die op zijn beurt met twee NICs in verbinding staat met de hub en de kabelmodem. Alle PCs hier in huis werken prima, inclusief de mijne. Dat wil zeggen, ze draaien allemaal 98SE.

Nu ik XP gebruik wil deze PC dus internetverbinding meer aangaan. Er is wel een verbinding, dit geeft XP ook aan, de NIC werkt dus goed (hehe, onder 98 deed hij het ook). MSN en IE kunnen echter geen verbinding krijgen. Pingen van de server gaat ook prima. De firewall op de XP machine staat uit, de firewall op de server moet het automatisch verkregen IP adres (10.0.0.4) van de XP client doorlaten (zoals ik al schreef, de server vindt gewoon een IP en subnet, 255.255.255.0, net zoals gebeurde onder 98).

De XP machine rechtstreeks op de modem aansluiten werkt wel goed.

Ik heb de search gebruikt, veel van deze onderwerpen gingen echter over de omgekeerde situatie, XP op de server en 98SE op de client.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

een ping van de XP client naar de 98 server gaat wel prima?
En een ping van de XP client naar een extern IP / naam (www.tweakers.net bijvoorbeeld).

de betaler vervuilt

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Correctie: bij directe aansluiting op de kabel werkt de XP PC ook niet...

Pingen van een externe site lukt niet.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb zojuist 98SE op de andere partitie van de client gezet, en dan kan ik wel gewoon de internetverbinding tot stand brengen. Ik heb dus ergens in XP een setting verkeerd staan. Waar kan het zitten?

Verwijderd

Gateway/DNS instellingen bij TCP/IP?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Onder 98SE haalt hij die gewoon op. Ik werk met Sygate 3.0 op de server, alle clients krijgen automatisch een IP in de 10.0.0.2 t/m 10.0.0.255 toegewezen, subnet 255.255.255.0

Pagina: 1