Specs van mijn bak Hier!
Waarschijnlijk moet het namelijk wel lukken. Let er wel op dat je maar de wan kant gebruikt van 1 router aangezien je anders problemen krijgt.
[ Voor 80% gewijzigd door Eskimootje op 08-06-2003 20:01 ]
Als je namelijk er nog een router aan hangt (wat op zich wel zou kunnen) dan verdeel je het geheel in een soort van 2 apparte netwerken, omdat een router dingen niet mogelijk maakt.
Edit:
Het netwerk acchter de 2e reouter is namelijk door middel van 1 IP verbonden aan het netwerk achter de 1e router. Daardoor zou je poorten moeten gaan mappen enzo.
[ Voor 24% gewijzigd door Speedener op 08-06-2003 20:02 ]
ja natuurlijk kan je die dingen aanelkaar knopen.
gebruik bij de 2e switch niet de poort die je aan het modem knoopt, maar een van de normale poorten.
Verwijderd
Kijk dan in de documentatie van je router welke poort als uplink gebruikt kan worden .. anders een UTP cross-kabel gebruiken tussen beide switches
Specs van mijn bak Hier!
Specs van mijn bak Hier!
nee fout.
tussen een poort een een uplink moet een straight kabel
tussen 2 gewone poorten moet een crosslink.
maar let op met de uplink, bedoelen we dus niet de aansluiting die normaal gesproken naar het adsl/kabel modem gaat.
[ Voor 66% gewijzigd door job op 08-06-2003 20:07 ]
^^^damster schreef op 08 juni 2003 @ 20:01:
je hebt dus 2 routers, die beide een switch ingebouwd hebben.
ja natuurlijk kan je die dingen aanelkaar knopen.
gebruik bij de 2e switch niet de poort die je aan het modem knoopt, maar een van de normale poorten.
Je hebt in totaal 8 switch poorten, waarvan je er 2 kwijt bent aan de verbinding tussen beide. Dus je hebt er nog 6.
De 2de router gebruik je dan enkel de switch van.
Zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
voor de kabel/poort combo
Specs van mijn bak Hier!
thx ok het is me duidelijkPredator schreef op 08 juni 2003 @ 20:06:
[...]
^^^
Je hebt in totaal 8 switch poorten, waarvan je er 2 kwijt bent aan de verbinding tussen beide. Dus je hebt er nog 6.
De 2de router gebruik je dan enkel de switch van.
Zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
voor de kabel/poort combo
Specs van mijn bak Hier!