Ik heb afgelopen donderdag een Hercules Radeon 9500 Pro gekocht (Vobis was de enige in heel Amersfoort die er nog 1 had!!!). Tot op heden heb ik nog niet kunnen genieten van dit prachtkaartje.
Specs:
AMD XP1800 @ 1655 mhz (FSB 143)
Hercules Radeon 9500 pro
Samsung 512 MB DDR (PC2700, cas 2.5)
WD 120 GB
Excelstor 20 GB
Lite-on 48x cdr
Memorex DVD
Alabatron KX400-8X Pro
350 watt codegen P/S
Win xp (geen service packs)
Stappen die ik ondernomen heb:
1. Win xp verse install
2. Hercules drivers (nieuwste)
3. Mobo drivers (sound + lan + VIA 4 in 1 driver)
4. Directx 8.1
5. 3dmark 2001 se
Na enkele minuten wordt het beeld grijs met vage horizontale strepen en daarna crashed het systeem. (zonder fout melding). Games starten al helemaal niet.
Directx 9.0a geprobeert, werkt niet.
Winxp opnieuw alleen nu laat ik de VIA 4 in 1 driver links liggen. Ik kan nu de Techdemos draaien, 3d mark loopt vast en games ook na ongveer 1 minuut.
Catalyst drivers (3.4) geprobeert. Zelfde probleem.
Bios helemaal aangepast aan de wensen van de kaart. Nog steeds hetzelfde probleem.
Fastwrites uit, AGP op 4x. Nog steeds hetzelfde probleem!! AAAAH.
Mijn systeem draait nu als een gammele oude oma, je weet niet wanneer ze instort. Met mijn GF 4 MX 420 had ik nooit problemen, zelfs niet met FSB 148.
Ik heb echt geen idee wat ik nu nog kan doen. 1 ding weet ik echter wel zeker en dat is dat ik die verdomde klote kaart dinsdag ga ruilen voor een 9700 (hoe is de performance trouwens van deze kaart IVM de 9500 pro?), mits iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.
Ik heb trouwens ook met voltages gespeeld voor zowel CPU, RAM als AGP, maar dit mocht ook niet baten.
ALvast bedankt.
Specs:
AMD XP1800 @ 1655 mhz (FSB 143)
Hercules Radeon 9500 pro
Samsung 512 MB DDR (PC2700, cas 2.5)
WD 120 GB
Excelstor 20 GB
Lite-on 48x cdr
Memorex DVD
Alabatron KX400-8X Pro
350 watt codegen P/S
Win xp (geen service packs)
Stappen die ik ondernomen heb:
1. Win xp verse install
2. Hercules drivers (nieuwste)
3. Mobo drivers (sound + lan + VIA 4 in 1 driver)
4. Directx 8.1
5. 3dmark 2001 se
Na enkele minuten wordt het beeld grijs met vage horizontale strepen en daarna crashed het systeem. (zonder fout melding). Games starten al helemaal niet.
Directx 9.0a geprobeert, werkt niet.
Winxp opnieuw alleen nu laat ik de VIA 4 in 1 driver links liggen. Ik kan nu de Techdemos draaien, 3d mark loopt vast en games ook na ongveer 1 minuut.
Catalyst drivers (3.4) geprobeert. Zelfde probleem.
Bios helemaal aangepast aan de wensen van de kaart. Nog steeds hetzelfde probleem.
Fastwrites uit, AGP op 4x. Nog steeds hetzelfde probleem!! AAAAH.
Mijn systeem draait nu als een gammele oude oma, je weet niet wanneer ze instort. Met mijn GF 4 MX 420 had ik nooit problemen, zelfs niet met FSB 148.
Ik heb echt geen idee wat ik nu nog kan doen. 1 ding weet ik echter wel zeker en dat is dat ik die verdomde klote kaart dinsdag ga ruilen voor een 9700 (hoe is de performance trouwens van deze kaart IVM de 9500 pro?), mits iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.
Ik heb trouwens ook met voltages gespeeld voor zowel CPU, RAM als AGP, maar dit mocht ook niet baten.
ALvast bedankt.