Albatron KX400-8x Pro + Hercules Radeon 9500 = hoop ellende

Pagina: 1
Acties:

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Ik heb afgelopen donderdag een Hercules Radeon 9500 Pro gekocht (Vobis was de enige in heel Amersfoort die er nog 1 had!!!). Tot op heden heb ik nog niet kunnen genieten van dit prachtkaartje.

Specs:
AMD XP1800 @ 1655 mhz (FSB 143)
Hercules Radeon 9500 pro
Samsung 512 MB DDR (PC2700, cas 2.5)
WD 120 GB
Excelstor 20 GB
Lite-on 48x cdr
Memorex DVD
Alabatron KX400-8X Pro
350 watt codegen P/S
Win xp (geen service packs)

Stappen die ik ondernomen heb:
1. Win xp verse install
2. Hercules drivers (nieuwste)
3. Mobo drivers (sound + lan + VIA 4 in 1 driver)
4. Directx 8.1
5. 3dmark 2001 se

Na enkele minuten wordt het beeld grijs met vage horizontale strepen en daarna crashed het systeem. (zonder fout melding). Games starten al helemaal niet.

Directx 9.0a geprobeert, werkt niet.

Winxp opnieuw alleen nu laat ik de VIA 4 in 1 driver links liggen. Ik kan nu de Techdemos draaien, 3d mark loopt vast en games ook na ongveer 1 minuut.

Catalyst drivers (3.4) geprobeert. Zelfde probleem.

Bios helemaal aangepast aan de wensen van de kaart. Nog steeds hetzelfde probleem.

Fastwrites uit, AGP op 4x. Nog steeds hetzelfde probleem!! AAAAH.

Mijn systeem draait nu als een gammele oude oma, je weet niet wanneer ze instort. Met mijn GF 4 MX 420 had ik nooit problemen, zelfs niet met FSB 148.

Ik heb echt geen idee wat ik nu nog kan doen. 1 ding weet ik echter wel zeker en dat is dat ik die verdomde klote kaart dinsdag ga ruilen voor een 9700 (hoe is de performance trouwens van deze kaart IVM de 9500 pro?), mits iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.

Ik heb trouwens ook met voltages gespeeld voor zowel CPU, RAM als AGP, maar dit mocht ook niet baten.

ALvast bedankt.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me een koeling probleem... doet 't fannetje 't wel / is het koelblok wel warm?

• LordRAN
Fannetje doet et. Kaartje is helemaal niet warm!!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb je de oc al eens afgezet gehad??? (je cpu oc dus)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• LordRAN
Ja op de standaard instelling dus zonder ook maar een enkele OC.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
KX400, isdat een KT400(A) chipset?

zo ja, kt400 chipsets geven veel problemen met Ati Radeon 9500/9700 series.
Ik heb 3 kt400 borden gehad en bij alle 3 deed mijn ati het niet.
Je kunt verschillende dingen proberen,
AGP 8X uitzetten.
Geen AGP drivers installeren (slecht voor performace)
Bij SMARTGART alles aanvinken (te bereiken via start-uitvoeren en dan smartgart intypen en enter geven)

Good luck :)

• LordRAN
Ja dit is een KT400 chipset. De tips die je geeft heb ik allemaal al geprobeert, maar niets helpt.

Nergens kan ik iets terug vinden over dit fenomeen!.

• smarthass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:30
In de bios-updates van mijn Asus A7V8X (KT400) heeft ASUS een tijdje geleden alle AGP Apperature Sizes boven de 32mb uitgeschakeld. (Die zouden tot instabiliteit leiden in combinatie met R300 Kaarten). Misschien is het wat om eens je AGP Apperature size op 32mb te zetten (waar die in mijn nieuwe bios standaard op staat). Naar mijn idee draait dit een stuk stabieler, en echt langzamer is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door smarthass op 09-06-2003 01:04 ]

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik heb het probleem ook gehad met een 9700 pro je kan nog proberen je geheugen op 266 terug te schroeven (wil soms werken) en de AGP voltage op 1,6 zetten als dit niet werkt moet je een andere videokaart hebben je hebt nu waarschijnlijk een versie 2 kaart (af te lezen aan je serienummer) om het probleem op te lossen moet je een versie 3 kaart hebben, andere bios van de kaart helpt niet.

• LordRAN
Ik ga nu proberen een andere BIOS voor mijn moederbord te vinden. Ik heb gelezen dat het inderdaad wel eens de KT400 chipset kan zijn die de probelemen veroorzaakt. Ik ga niet alles downgraden, daarvoor heb ik geen 250 Euro betaald (Hercules is nou eenmaal wat duurder).

Hoe kan ik trouwens zien of ik een 2 of 3 serie 9500 pro heb?

• LordRAN
Ik heb met Powerstrip de AGP op 4x gezet en fastwrites uit. Volgens mij werkt hij nu goed. Nog ff door testen!!:-)

• LordRAN
Toch niet!! Dat Xhjjhfdsh ding blijft vastlopen. Het geluid van een game blijft echter wel gewoon doorgaan, maar het beeld blijft hangen.!!

• LordRAN
Vandaag terug gegaan naar Vobis. Daar hebben ze hem nog ff snel getest, maar daar crashte ie ook gelukkig. Kheb mijn geld terug. morgen by Mycom een Sapphire Radeon 9700 kopen voor 249 Euro
Pagina: 1