Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]CD-speler vervangen door...

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer krijgt misschien (hopelijk) een nieuwe pc, en dan mag ik misschien zijn oude 3.86 (jaja, snel dingetje :p) hebben.
Ik ga hem wel modden, dat weet ik wel zeker.
Ik weet ook dat ik hem zwart/zilver ga spuiten, want het is zo'n oud stoffig wit (helemaal vergeeld eerder) ding. Dat vind ik lelijk.

Maar met een beetje pech heeft m'n broers nieuwe pc geen cd speler, dus gaat ie em uit die 3.86 halen. Dat is balen.

Maar nu had ik 't idee om daar zo'n plexiglas ruitje voor in de plaats te zeten.
En als de computer aan gaat gaat ie blauw licht geven.
Ik heb alleen geen idee hoe dat nou moet.
Kan iemand mij daar mee helpen?

Ik had ook nog het andere idee om er een auto-radio in te zetten. En dan wil ik aan de zijkant van de case van die grote boxen inbouwen.

Of misschien, bedenk ik me net, kan ik er zo'n leuk plat nep-aquariumpje van de blokker in batsen. Jeweetwel, zo'n ding met van die belletjes en van die plastic nep-visjes erin. :)

Aangezien ik nog een new-B op diet gebied ben, kan ik wel wat advies gebruiken.
Hoe ik de kast moet spuiten en blowholes maken weet ik uit de FAQ (thank GoT it exists!)
Maar dat plexiglas weet ik nog niet hoe dat nou moet.

Op-/aanmerkingen, anderie creatieve ideeën en adviezen/tips enz. zijn altijd welkom

b.t.w. Hoe maak je zo'n fan + fingergaurd vast? gewoon voorboren en dan met boutje en moertje vast draaien?
b.v.d.

b.t.w.2. Ik heb zo''n heel vet plaatje, dat wil ik wel op me case plakken o.i.d, ik weet alleen niet hoe.
Dit is dat plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/My%20Webs/pendragon.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 19:44 . Reden: extra idee toegevoegd ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

3.86 ? Bedoel je een oude 386 computer ??

Ik denk dat je beter voor een euro of honderd een 500 mhz systeempje op de kop kan tikken en vervolgens te modden, dan heb je er ook nog iets aan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

dan zou ik eerder het geld wat je voor de mod wou besteden, gaan investeren in een nieuwe pc....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 19:44:
dan zou ik eerder het geld wat je voor de mod wou besteden, gaan investeren in een nieuwe pc....
Ja, ok. Maar een andere pc dan, een betere.
Stel je nou eens voor dat het die snelle pc is.
En geef dan reacties.

Of ik kan die kast gewoon leeg halen en erlater altijd sneller spul in dauwen.
Want me broer gaat deze waarschijnlijk leeg roven aan wat de zijne niet heeft.

En ik moet zowiezo een betere pc hebben om zelf te kunnen interneten, MSN'en en huiswerk te maken...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 19:53 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

De gaten van een fingerguard heeft de zelfde steekals de gaten in een fan. Die zet ej dus met de zelfde schroeven vast als de desbetreffende fan. :7

Wanbeleid is ook beleid.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47

Mad_Demon

de dokter

Even wat dingen op een rijtje. Met een 386 kan je tegenwoordig bijna niks meer.
Laat 'm lekker zoals hij is en gaan een compleet nieuw systeem kopen. (of begin op z'n minst met sparen)
Een 386 kan je niet upgraden met spullen die tegenwoordig op de markt zijn. Bespaar jezelf een hoop geld een ga lekker sparen voor een top-systeem. Voor zo'n 400 á 500 euro heb je al iets nieuws van deze tijd.

Nu de casemod, als ik lees wat jij met je pc wil gaan doen :o
Radio, nep aquarium... |:(

Een autoradio in een pc gaat niet werken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die dikke magneten op de speakers gezond zijn voor noch je pc, noch je monitor.
Neem iets met stijl, en ga je pc niet verkloten.

Hoe je dat licht in je pc doet kan je in de search vinden. Zoek maar eens op 'window' 'ccfl' en 'casemod'. Daar kan je inspiratie en methodes vinden. Je hebt duidelijk nog geen kaas van computers en casemodding gegeten. Duik de search in en ga je hierin verdiepen. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb een beetje mijn twijfels bij de leeftijd van dit manneke, en de bijgaande computerkennis :D wat moet je toch met een 386 man, je kunt voor 3 euro een 486 kopen op een rommelmarkt, waar je OOK 3x niks mee kan.

Ik neem aan dat je er windows op wilt draaien? win 3.1 gaat misschien nog wel lukken, en dan? commander keen spelen? :P erg retro :)

je kunt echt niks met die bak, hang de harde schijf aan de muur, maak een sleutelhanger van de processor en haal de ventilator uit de voeding.

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

AtomicShockwave schreef op 08 June 2003 @ 20:58:
ik heb een beetje mijn twijfels bij de leeftijd van dit manneke, en de bijgaande computerkennis :D wat moet je toch met een 386 man, je kunt voor 3 euro een 486 kopen op een rommelmarkt, waar je OOK 3x niks mee kan.

Ik neem aan dat je er windows op wilt draaien? win 3.1 gaat misschien nog wel lukken, en dan? commander keen spelen? :P erg retro :)

je kunt echt niks met die bak, hang de harde schijf aan de muur, maak een sleutelhanger van de processor en haal de ventilator uit de voeding.
Waarom er niet een mooi servertje van maken? Hier heb ik een 486DX4 voorzien van een HDtje van 20 gieg, dan een stapeltje netwerkaarten erin geramd en voorzien van een mooi linux-distrootje (debian). Volledig resultaat: een volwaardige file-server... wat wil je nog meer?!

[edit: en dan leer je nog eens met een pc werken ook...]

[ Voor 4% gewijzigd door CopperCAT op 08-06-2003 21:10 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

CopperCAT schreef op 08 June 2003 @ 21:08:
[...]

Waarom er niet een mooi servertje van maken? Hier heb ik een 486DX4 voorzien van een HDtje van 20 gieg, dan een stapeltje netwerkaarten erin geramd en voorzien van een mooi linux-distrootje (debian). Volledig resultaat: een volwaardige file-server... wat wil je nog meer?!
mjah denk je dat de topicstarter daar wat een heeft? Ik schat de leeftijd van de topicstarter onder de 12 eerlijk gezegd, of iemand van 80 met weinig computerkennis. Hij wil gewoon wat klooien met die bak volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-06-2003 21:11 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

CopperCAT schreef op 08 June 2003 @ 21:08:
[...]

Vrouwen enzo })

MechWarrior || Monsters Game

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

maar dat wil hij dus niet hij wil er mee internetten enzo
maar dat zou hij ook met een linux kunnen??!!

Verwijderd

CopperCAT schreef op 08 juni 2003 @ 21:08:
[...]

ehh..jaja. dat gaat vast nie zoow snel.(kwa data doorvoer) neey dan heb ik toch liever m'n eigen amd tb 700mhz servertje. >:)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Tsja, je kunt hem gaan modden, maar dat is dat ding niet meer waard. (tenzij je zo spul hebt liggen) Ik zou hem strippen: HDD aan de muur (zoals al eerder is gezegt ;)) moederbord aan je moeder geven, de kast iemand z'n kop mee ingooien. Of je maakt er een vuurkorf van :P

Ik zou gewoon eerst een leuk systeem kopen (300Mhz oid) en die modden. Dan kun je er nog iets mee :)

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 08 juni 2003 @ 21:10:
[...]

mjah denk je dat de topicstarter daar wat een heeft? Ik schat de leeftijd van de topicstarter onder de 12 eerlijk gezegd, of iemand van 80 met weinig computerkennis. Hij wil gewoon wat klooien met die bak volgens mij.
offtopic:
Wat d8 je van een 2deklasser die net duits heeft gehad? :?

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 16:34
heb nog wel een cd-speler liggen komt uit een 386. quad speed. Je hebt er wel een controller bij nodig. Ik snap niet wat je broer met die oude will maar kja het zal wel. De controller heb ik nog maar de ingebouwde geluids kaar heb ik nog nodig. ik weet een goede deal. jij regelt voor mij een vervangende geluidskaart (8 euro is de goedkoopste van sweex, ben je heel erg aardig maak je er de vijf channel versie van ter waarde van 9 euro(http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux))
Jij krijgt mijn cd-speler controller met onboard geluidskaart bijhorende kabels en driver diskettes. Tevens doe ik er al mijn software bij die ik ooit o mijn 386 had (win 3.11 op cd en boek + een ms-dos boek + mortal kombat 3 + raptor + rise of the triads + warcraft 2 dark portal en boek + Navy strike + the 7th guest ook nog een oude bijpassende joystick) Mail maar als je interesse hebt.

Perjan_smul@yahoo.co.uk

• perjan
P.S. Als je een nog goedkopere kunt vinden is dat ook goed.

• perjan
Fan en fanguard heb je speciale schroeven voor.

windows: gat dremelen en plexi of gewoon glas erachter plakken/schroeven/popnagelen

Boxen kunnen er wel, in moet je hem wel machnetisch afschremen een metalen kastje er omheen zou voldoende moeten zijn. kun je ook aansluiten op je geluidskaart maar wordt dan niet versterkt je zou dus iets van een regelbare versterker nodig hebben.

Radio? is 12 volt moet kunnen maar hoe je hem aansluit ???? (p.s. heb je wel meteen een versterker!

• perjan
afschermen en magnetisch (solly heb splaakgeblek)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

perjan gebruik eens het edit knopje wil je, danke

[specs]

Verwijderd

Ik denk niet dat jij weet wat je allemaal wel niet met een 386 kunt doen. :o

Koop eerst eens een nieuwe pc, en ben je bang dat je broer die cdrom eruit jat? Denk ut niet, moet je wel een domme broer hebben. :+

Verwijderd

Perjan schreef op 09 juni 2003 @ 03:08:
heb nog wel een cd-speler liggen komt uit een 386. quad speed. Je hebt er wel een controller bij nodig. Ik snap niet wat je broer met die oude will maar kja het zal wel. De controller heb ik nog maar de ingebouwde geluids kaar heb ik nog nodig. ik weet een goede deal. jij regelt voor mij een vervangende geluidskaart (8 euro is de goedkoopste van sweex, ben je heel erg aardig maak je er de vijf channel versie van ter waarde van 9 euro(http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux))
Jij krijgt mijn cd-speler controller met onboard geluidskaart bijhorende kabels en driver diskettes. Tevens doe ik er al mijn software bij die ik ooit o mijn 386 had (win 3.11 op cd en boek + een ms-dos boek + mortal kombat 3 + raptor + rise of the triads + warcraft 2 dark portal en boek + Navy strike + the 7th guest ook nog een oude bijpassende joystick) Mail maar als je interesse hebt.

Perjan_smul@yahoo.co.uk
jeez, anders post je ff 4 berichten 8er elkaar. maak gebruik van de edit. :r

oow, sorry, dubbelpost 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 10:39 . Reden: dubbelpost ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dicht. Ik had gehoopt dat de reacties hierop nog een beetje ontopic / normaal zouden zijn maar het tegendeel blijkt. Helaas.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.