Data van beschadigde cd afhalen

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik weet dat er heel veel topics hiervan zijn geweest (3 uur lang gesearch en gespit) ben ik erachter gekomen dat het wel degelijk mogelijk was.

Een tweaker raade aan om Isobuster te gebruiken maar laat aan de cd inlezen.

Mijn vraag is er nou een alternatief? Ook kwam naar voren om win image te gebruiken. maar volgens de site is dit meer een prog om iso file in te lezen.

De cd verder is goed berreikbaar maar een x aantal bestanden waaronder mijn favoriete spel Redneck Rampage staat erop en daar kom ik tot 67% met uitpakken en daarna errors.

Heb al 1 op 1 copie gemaakt maar dit mislukte.

Zijn er nog verdere andere opties?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CloneCD wellicht? Die kan ook heel diep scannen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat is er beschadigd aan de cd? Is de reflecterende laag bekrast, de leeszijde van de cd bekrast of is de reflecterende laag aan het oxideren? Het eerste en laatste geven de grootste problemen, krassen in de leeskant zijn nog wel met speciaal spul weg te werken. :7

Wanbeleid is ook beleid.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ALs het krassen zijn in de onderkant => poesten met brasso :)
Dit werkt meestal vrij goed.

Als het een kras in de datazijde is dan vrees ik het ergste.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
agent327 schreef op 08 juni 2003 @ 19:24:
Wat is er beschadigd aan de cd? Is de reflecterende laag bekrast, de leeszijde van de cd bekrast of is de reflecterende laag aan het oxideren? Het eerste en laatste geven de grootste problemen, krassen in de leeskant zijn nog wel met speciaal spul weg te werken. :7
is moeilijk te zeggen, want op de index zijn er een aantal krassen die aan de andere kant weer terugkomen (origineel). Ik kan er wel een foto van maken maar van 1 kant (index) weet ik niet zeker of die cd hier verboden is, is dat dan verboden hier om een illegale cd te mogen posten (pic) :?

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Vanaf een plaatje kunnnen we hier toch niets installeren of copieren, dus zolang eer geen serial op staat moet dat volgens mij kunnen (maar ik weet het niet zeker). :X

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Meneer aard schreef op 08 June 2003 @ 19:28:
[...]

is moeilijk te zeggen, want op de index zijn er een aantal krassen die aan de andere kant weer terugkomen (origineel). Ik kan er wel een foto van maken maar van 1 kant (index) weet ik niet zeker of die cd hier verboden is, is dat dan verboden hier om een illegale cd te mogen posten (pic) :?
lijkt me niet :D

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
dus in theorie kan het eigenlijk niet meer om de data eraf te halen :? voor diegene die graag hier een antwoord op willen geven moeten mij maar mailen en die krijgen wel een pic van de cd.

Overigens mij Isobuster blijft ie hangen @ 87% bij het uitpakken daarna krijg ik de ene na de andere melding dat ie iets niet kan lezen.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21
probeer het eens met een hele lage inleessnelheid (2x of lager) dat wil ook nog wel eens helpen

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:07

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als de cd vol met kleine losse datafiles zit (dus geen 1 groot bestand), dan kan het wel eens werken een groot deel ervan terug te krijgen door met Alcohol 120% er een image van te maken en 'skip errors' te selecteren. Zo heb ik toch nog redelijk veel bestanden terug gekregen van een beschadigde elcheapo cdrom. Het duur alleen wel erg lang om die image te maken, is wel lachen al die errors in de log. :)
Dit is aangenomen dat de cdrom tenminste nog een beetje leesbaar is.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Trinsec schreef op 08 June 2003 @ 21:04:
Als de cd vol met kleine losse datafiles zit (dus geen 1 groot bestand), dan kan het wel eens werken een groot deel ervan terug te krijgen door met Alcohol 120% er een image van te maken en 'skip errors' te selecteren. Zo heb ik toch nog redelijk veel bestanden terug gekregen van een beschadigde elcheapo cdrom. Het duur alleen wel erg lang om die image te maken, is wel lachen al die errors in de log. :)
Dit is aangenomen dat de cdrom tenminste nog een beetje leesbaar is.
Lukt dit ook met nero :? Image schrijven en dan skip errors.
SyS_ErroR schreef op 08 June 2003 @ 21:00:
probeer het eens met een hele lage inleessnelheid (2x of lager) dat wil ook nog wel eens helpen
Hoe moet ik `m inlezen @ low speed als ik een cd-rom speler heb (aopen 56x) :?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Meneer aard schreef op 08 juni 2003 @ 21:07:
[...]

Hoe moet ik `m inlezen @ low speed als ik een cd-rom speler heb (aopen 56x) :?
Je kan toch in Nero de maximum readspeed opgeven? In zowat elk zichelf respecterend brandprogramma kan dat.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 08 juni 2003 @ 21:32:
[...]
Je kan toch in Nero de maximum readspeed opgeven? In zowat elk zichelf respecterend brandprogramma kan dat.
daar heb ik alleen de keuze uit 56 en 9x.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Meneer aard schreef op 08 June 2003 @ 22:09:
[...]

daar heb ik alleen de keuze uit 56 en 9x.
En met CD-Brehmse?

• Mentalist
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Gebruik dan het progje bij Nero, drivespeed ;)

En ja, een plaatje van een illegale cd posten mag wel, als er geen serial's oid op de cd staan (met de hand geschreven/geprint, voor de duidelijkheid...). Als die er wel op staan mag je de pic ook posten maar moet je de serial even wegsoepen.
Meneer aard schreef op 08 June 2003 @ 20:52:
voor diegene die graag hier een antwoord op willen geven moeten mij maar mailen en die krijgen wel een pic van de cd.
|:(

Áls het illegaal geweest zou zijn om een pic te posten van een illegale cd dan was het aanbieden om er een pic van op sturen net zo illegaal geweest.

"Eej, nee ik mag geen linkjes posten... ICQ me maar voor een d/l link van die ISO..."

...

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 08-06-2003 23:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb ooit eens met een oud dos prog in DOS nog 560 mb van een 650mb cd weten te herlezen. en dat t ook nog werkte :D

cd was ZWAAR beschadiged aan de onderzijde,

norton commander heet dat progje geloof ik

bij mij ging windows dus al op zun bek met die CD :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blind read al geprobeerd? wil ook nog wel eens helpen

• Trinsec
  • Laatst online: 11:07

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Meneer aard schreef op 08 June 2003 @ 21:07:
[...]

Lukt dit ook met nero :? Image schrijven en dan skip errors.
Dat weet ik niet, heb het niet met Nero geprobeerd. Maar als je toch Nero gebruikt, dan zou je kunnen proberen of die optie er ook bij zit.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Trinsec schreef op 09 June 2003 @ 15:53:
[...]

Dat weet ik niet, heb het niet met Nero geprobeerd. Maar als je toch Nero gebruikt, dan zou je kunnen proberen of die optie er ook bij zit.
het enige wat er is bij nero is dat er twee opties zijn voor fouten 1: Je kunt aangeven hoeveel x herlezen mag worden en 2: Optie doorgaan of stoppen met bakken als ie een fout tegen komt.

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd wat voor data er op staat dan eigenlijk. Als het om een illegale cd gaat zal het om een spel of een iso gaan, maar wat heb je dan aan die bestanden :?

De belangrijkste data is data die je zelf hebt gebackupped, en hoe kan dan een cd illegaal zijn.

/me begrijpt het ff niet meer...

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd wat voor data er op staat dan eigenlijk.
http://www.chez.com/redneck/

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

lonkhuijzen

100% ADH

Ik gebruik er altijd blindwrite suite voor, gewoon een image maken. Hij is er dan soms wel dik een uur mee bezig. maar weet er dan soms nog wel wat zinnigs van te maken.

www.blindwrite.com

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een oude Duke Nukem kloon. De kassa moest blijven rinkelen voor Duke Nukem Forever ;)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Probeer ook eens een andere Cd-rom/ writer/ DVD. Er zit behoorlijk veel verschil tussen de foutcorrectie van verschillende drives. Ik heb zelf eens een beschadigde disk met blindwrite naar de HDD gelezen. Met een redelijk resultaat.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Om eerlijk te zijn:

67% kan hij nog lezen. Stel nou dat er van de overige data 99% gered kan worden, hoe groot is de kans dan dat de CD het nog doet?

Misschien dat je even via Kazaa een ander exemplaar kan downloaden. Op zich is dat in jouw situatie niet eens illegaal omdat je de originele CD al hebt. Of je kan proberen het bedrijf te mailen dat de CD gemaakt heeft. Sommige doen niet zo zeikerig en sturen je wel een nieuwe op. Nee heb je al, ja kan je krijgen :)

MechWarrior || Monsters Game

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
GambitRS schreef op 10 June 2003 @ 14:03:
Om eerlijk te zijn:

67% kan hij nog lezen. Stel nou dat er van de overige data 99% gered kan worden, hoe groot is de kans dan dat de CD het nog doet?

Misschien dat je even via Kazaa een ander exemplaar kan downloaden. Op zich is dat in jouw situatie niet eens illegaal omdat je de originele CD al hebt. Of je kan proberen het bedrijf te mailen dat de CD gemaakt heeft. Sommige doen niet zo zeikerig en sturen je wel een nieuwe op. Nee heb je al, ja kan je krijgen :)
nee, die cd`s worden niet meer gemaakt. Maar goed hij is nu bezig @ 3x cd-rom speed dat ding aan het inlezen en de fouten over te slaan.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

als de kras aan de met stift beschrijfbare kant zit dan kan je t proberen met aluminium folie (de glimmendste kant op de kras, plakbandje er op, en proberen! heeft bij mij al eens gewerkt!

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 11-06-2003 03:01 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
dadj schreef op 11 juni 2003 @ 03:00:
als de kras aan de met stift beschrijfbare kant zit dan kan je t proberen met aluminium folie (de glimmendste kant op de kras, plakbandje er op, en proberen! heeft bij mij al eens gewerkt!
ik naak er straks een foto van en verbouw het een beetje. Het ergste is de kras begint op het bedrukte (afbeelding) deel en dringt door tot het einde van de onderkant heb ik het idee.

• Sluuut
  • Laatst online: 22:10
Wat je kunt doen is bijvoorbeeld met een ftp server en client inloggen en vervolgens gaan beginnen met copyén en retry op 99999 zetten, zodat hij maar door en door blijft proberen (zodat de cd op een gegeven moment zo heet word dat hij uit elkaar spat :D)..

Wat ik ook zou doen is tandpasta en een washandje pakken en eens flink veel over die krassen heen wrijven, dit helpt bij mijn beschadigde cd's best vaak...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Sluuut
  • Laatst online: 22:10
Meneer aard schreef op 11 juni 2003 @ 09:05:
[...]

ik naak er straks een foto van en verbouw het een beetje. Het ergste is de kras begint op het bedrukte (afbeelding) deel en dringt door tot het einde van de onderkant heb ik het idee.
Oei ;(
Klinkt als onherstelbaar

57696520646974206c65657374206973206e657264

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik kwam deze pas tegen:

http://62.253.162.19/hiren.thanki/downloads/tools.html?

Wellicht dat die Damaged CD data recovery iets voor je is....

http://specs.tweak.to/2902

Pagina: 1