Toon posts:

Spontane reboots videokaart of toch moederbord probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe Chaintech 9VJL3 moederbord met P4 2.0 en 1x512 Infineon PC333 heeft een probleem: bij het spelen van een spel b.v. Vice City treden spontane reboots op. De videokaart is een Hercules 3D Prophet 4500 64mb TV-out en ik heb al verschillende drivers geprobeerd, VIA service pack, bios settings enz.

Dit probleem zowel onder Windows 2000 als Windows XP.

Kennelijk zit er niks ander op dan de videokaart upgraden, of kan het op een of andere manier aan het moederbord liggen?

Ik wilde namelijk een S3 Savage4 testen, maar die word niet gezien door de post. Toen ik daarna terwijl de pc uit maar onder spanning stond nog een keer op die kaart drukte of ie goed in het slot zat begon de computer spontaan op te starten.

Dus wat is jullie mening, videokaart vervangen of kan het ook aan het moederbord liggen.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

dat is de KyroII chipset als ik het goed heb .... kijk is op www.powervr.com
en download daar nieuwe drivers.. kijk is of dat het probleem verhelpt.

Mijn persoonlijke mening: KyroII is een SUPER kaart, niet zo snel maar super beeldkwalitiet.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Kyro2 en inderdaad, ik vind 2D ook heel fraai. 3D is voor mij voldoende -als ie niet crasht.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad, en kon ik verhelpen met een BIOS update van het moederbord (was wel een ander merk moederbord, maar toch..)

Verwijderd

Topicstarter
Codexje er zit het laatste bios op.
Ondertussen een GF IV TI 4400VTD 128MB geplaatst maar crasht ook daarmee. Voeding verwisseld idem. Blijft over moederbord of processor. Ik denk aan het eerste.

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Wat is de sterkte van de voedingen? hopelijk 300 W of meer, anders kan het best nog wel de voeding zijn.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Ik heb ook zo'n probleem gehad - comp. liep vast na het proberen te spelen van verschillende spellen - maar bij mij lag het aan de temp. van mijn processor (XP 2100+). Ik zou zeggen - probeer eens de kloksnelheid te verlagen. indien dit de problemen oplost - nieuwe koeler aanschaffen

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Verwijderd

Topicstarter
De voedingen zijn 300W. Het probleem word erger. Kon ik eerst nog een filmpje bekijken, nu bevriest ie al snel. Hetzelfd bij capturen van video. Maar ook is het gebeurt dat het scherm bevroor, maar sneltoetsen nog wel reageerden. Vandaar dat ik denk in de richting van het moederbord communicatie. Het Chaintech 9VJL3 is gewoon basic, er valt niets te over- of onderclocken. Helaas ook geen temperatuur indicatie maar met een default cooler en default speed, wat kan je gebeuren. Memtest heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ik wil nu met een andere processor testen om dat uit te sluiten.
Pagina: 1