Medion PC Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Hallo,

kennis van mij heeft een raar probleem, hij heeft een Medion PC gekocht ( die P4 2.6GHz met DVDRW enzo ), maar sinds vandaag heeft ie een raar probleem. Zodra hij de comp aan zet, POST hij eerst alleen "Intel Pentium 4 2.60Ghz ( 100x26 )" waarna hij toch zeker 2 minuten totaal NIX doet. Daarna doet ie gewoon mem post en ide post waarna hij Windows XP probeert te laden. Maar ook daar heeft ie geen zin in want je krijgt die balk even te zien ( die je voor het winxp logo krijgt ) en vervolgens komt er linksboven een cursor die knippert waarna hij nog niets doet. We hebben 10minuten gewacht, maar hij gaat maar niet verder. Dit hebben we aantal keren herhaald, maar geen succes.

BIOS settings staan op FAIL SAFE. Persoonlijk heb ik het idee dat het BIOS iets mankeert ofzo, maar kan me niet voorstellen hoe dit dan moet zijn gekomen, aangezien dit van het een op het andere moment gebeurde.

Iemand bekend met dit probleem? Plz lemme know :)

BvD.

fotoblog

• Kevinp
  • Laatst online: 14-08 16:08
fast post aanzetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 22:23
Had vriend van mij ook met Medion PC van de Aldi. Bleef ie superlang hangen na Proc identificatie.

Aangezien ik er toch een floppy in moest zetten en 't ding van binnen 1 stofbak was heb ik de proc en het geheugen er uit gehad en het geheugen in de andere bank gestopt.

Toen startte het apparaat weer vrolijk (en snel :)) op...

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

100 X 26? :? moet het niet 133 X 20 zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Wietse op 08-06-2003 18:59 ]

• ViolatoR
Norckon schreef op 08 juni 2003 @ 18:56:
Had vriend van mij ook met Medion PC van de Aldi. Bleef ie superlang hangen na Proc identificatie.

Aangezien ik er toch een floppy in moest zetten en 't ding van binnen 1 stofbak was heb ik de proc en het geheugen er uit gehad en het geheugen in de andere bank gestopt.

Toen startte het apparaat weer vrolijk (en snel :)) op...
Dus je hebt geheugen in andere bank gezet, en CPU vervangen of heb je hem er ff uitgehaald en er weer in gedaan?

FAST Post aanzetten lijkt me nix te maken hebben met het windows laden probleem.

fotoblog

• ViolatoR
ZeTt schreef op 08 June 2003 @ 18:59:
100 X 26? :? moet het niet 133 X 20 zijn?
Jazeker moet dat :) Maar had bios dus ff gereset en vervolgens op FAIL Safe gezet. Dus zette hij het op 26x100, dat maakt verder op het moment ook nix uit.

----
ZeTt schreef op 08 June 2003 @ 19:04:
[...]

K, just checking ;)
owkee :)

[ Voor 21% gewijzigd door ViolatoR op 08-06-2003 19:05 ]

fotoblog

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

ViolatoR schreef op 08 juni 2003 @ 19:00:
[...]

Jazeker moet dat :) Maar had bios dus ff gereset en vervolgens op FAIL Safe gezet. Dus zette hij het op 26x100, dat maakt verder op het moment ook nix uit.
K, just checking ;)

• Norckon
  • Laatst online: 02-08 22:23
@violator
alleen even er uit gehad om schoon te maken ensow. maybe had het er niets mee te maken, maar hij deed 't opeens weer :) Heb cdrom/hdd ook los gehad om overal bij te kunnen...

kzou zeggen; give it a try..

• ViolatoR
Ja kan het ff voorstellen, is namelijk beetje comp n00b enzo en beetje huiverig over het uit elkaar halen van dat ding :)

fotoblog

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ViolatoR schreef op 08 juni 2003 @ 19:00:
[...]

Ho ff- sinds wanneer kon je de multiplier van een Intel CPU wijzigen :? :? :?

Lijkt me dat hij gewoon op 20x100 draaide...

Oslik blyat! Oslik!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

dion_b schreef op 08 June 2003 @ 20:51:
[...]

Ho ff- sinds wanneer kon je de multiplier van een Intel CPU wijzigen :? :? :?

Lijkt me dat hij gewoon op 20x100 draaide...
In de begin post zegt ie dat hij een 2,6Ghz heeft. Die heb je in 800FSB en 400FSB uitvoering.
2600Mhz / 100Mhz = 26 lijkt me dus logisch

[ Voor 19% gewijzigd door Carp_Hunter op 08-06-2003 21:37 ]

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

erhmm in die aldi pc zit een 400Mhz fsb cpu (die eppo's zullen wel weer een goedkope batch hebben kunnen krijgen, want in het vorige model zaten 533Mhz bus cpu's :S)

niks

• ViolatoR
Nouja ik zou het niet weten wat voor CPU er precies inzit, enige wat ik dus weet is dat het een P4 2.6GHz is en BIOS poste 100x26. Verder ga ik er vanuit dat de meesten hier wel bekend zijn met deze aldi pc :).

fotoblog

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

en als je opstart met de recovery-cd ?

geheugen verplaatsen van bank is leuk, maar de PC heeft gedraaid as-is.

ik denk eerder aan verplaatsen/te vlot uitzetten, waardoor hd niet goed is afgesloten:
m.a.w. chkdsk draaien, en hij loopt weer.

Mijn ervaring met Aldi PC: geduld hebben en houden,niet te snel resetten (ook dan: wachten op chkdsk); het opstarten duurt inderdaad in vergelijking met andere pc's lang.

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 08-06-2003 22:31 ]

eagle

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Om te beginnen word ik echt niet wijzer van je topictitel.. Het is de bedoeling dat die je probleem kort omschrijft, b.v. "PC doet lang over post en start Windows niet compleet op".

Verder heb ik toch echt het idee dat je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen niet goed doorgenomen hebt :). Hierin staan veel tips en dingen die je kunt proberen, b.v. memtest, IDE kabels checken en andere proberen en nog veel meer. Neem eerst de troubleshooter door, en geef in een nieuw topic aan wat je allemaal al geprobeerd hebt hieruit, en gebruik dan een duidelijke topictitel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.