dos onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
na veel gekut en gezoek kom ik er niet uit.

Dos is onleesbaar, maar ik moet mn bios flashen in dos.
Mijn bios-beginscherm zie ik goed, het dossscherm vanaf de tabel met inhoud van je pc (hdd, geheugen, etc.) zie ik niet goed, net alsof er allemaal zwarte lijnen door de letters zitten (horizontaal). In het f5 menu voor het opstarten van xp doet ie het ook, en is het dat ik weet wat waar zit, anders kwam ik er nie uit.

Het beginscherm van windows werkt ook nie lekker, maar verder goed. Hoe kan ik in dos die letters zien???

mode co80 heb ik geprobeerd, maar hij zegt dat mijn mode.exe (uit c:\windows\system32) alleen voor windows is.

univbe 6.7 heb ik geprobeerd (ik dacht te lezen dat het iets goeds kon zijn) maar tussen de lijnen door lijkt mn pc te willen zeggen dat mijn command.com niet goed is?? :(

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan sommige merken mobo's ook in windows flashen ;)
maar als jij problemen hen omdat alles niet goed wordt weergegeven is dat geen probleem met je videokaart :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Misschien eerst booten met een bootdiskje, dan mode (die je kopieert van een oude dos distro, bij voorkeur die van de dos-versie waar de bootdisk van is), en dan gaan flashen?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• eerdepeer
ik heb een msi kt7 pro 2, kan ik dat ding uit windows flashe??

Enne, is mode.exe niet ergens te downloaden? Van microsoft.com? Ik heb al zitten zoeken, maar helaas werkt google ook niet meer zo lekker mee met zoeken naar bestanden.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

eerdepeer schreef op 08 June 2003 @ 18:35:
ik heb een msi kt7 pro 2, kan ik dat ding uit windows flashe??

Enne, is mode.exe niet ergens te downloaden? Van microsoft.com? Ik heb al zitten zoeken, maar helaas werkt google ook niet meer zo lekker mee met zoeken naar bestanden.
jep :)
http://www.msi.com.tw/html/support/liveupdate/main.htm

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• eerdepeer
relaxed, bedankt!!!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit kan wel degelijk een probleem met je video-kaart zijn, waarschijnlijk zelfs.
Veel van de geavanceerde video-kaarten hebben voor de kale DOS character-modes een aparte video-chip, en het klinkt alsof die bij jou wijlen is. Niet echt bijzonder, ik heb hier ook een kaart die het onder Windows goed doet, maar bij het opstarten mis die een complete kleur !

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• eerdepeer
ik heb geen idee, vanochtend zat ik te kutte met mn systeem, toen bleef hij in dat dos-scherm waarin je die tabel ziet met hdd, geheugen, enz. hangen, maar toen zag ik hem wel ff goed? alleen een beetje jammer dat ie toen bleef hange :P

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Dit lijkt me eerder een hardware probleem ;)

NOS --> VB

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
misschien de commando's in de autoexec.bat bestand schrijven en het dan automatisch laten doen?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bootdisk.com
download daar gewoon een win98 bootdisk ofzow

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• eerdepeer
Voor degene met hetzelfde probleem: na mn bios flashen door tussen de lijntjes door zwetend op "y" te drukken is het probleem verholpen. Het was dus gewoon een ouwe bios die mn gf4 te gaaf vond >:)

• Bramster
  • Laatst online: 07:54
heb je toevallig een TFT op je digitale uitgang hangen?
die hebben idd wat problem met het juist tekenen van DOS
Pagina: 1