Toon posts:

[CSS] File Input veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een <input type="file"> dan kan ik met CSS wel de input balkje veranderen maar er zit ook een knopje bij Bladeren... en die veranderd niet mee. Kan je dit wel veranderen simpel met css of moet ik wat anders doen dan als het al kan :?

dis hoe het eruitziet TEMP Page

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 18:22 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik meen dat de file-input door het OS gerenderd wordt, niet door de browser. I.v.m. veiligheidsredenen zou hij dus ook niet aanpasbaar zijn. Wat je misschien wel kunt doen is een plaatje op de knop positioneren en de click op de knop simuleren (document.forms[0].elements['filenaam'].click() ).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Das nep :| raar dat dat niet meegepakt word :/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Heb ik ook eens mee gezeten. Maar na lang zoeken kwam ik erachter dat dat de enige mogelijkheid is.

Verwijderd

input file is read only, er kan nix aan veranderd (noch de style, noch de waarde) worden uit veiligheidsredenen. file input is namelijk een krachtig middel (bestanden uploaden) waarbij je de gebruiker niet mag verwarren. de input knop moet altijd herkenbaar zijn, zodat de gebruiker meteen weet ojah ik ga nu een bestand uppen.

Verwijderd

Toch klopt het niet helemaal: je kunt de filebox wel enigszins veranderen qua uiterlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.horizondd.nl/users/tom/download/hddfilebox.gif

Dit is een stukje van een web-based tooltje wat ik heb geschreven voor een klant een tijd geleden. Ik moest er ineens aan denken :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dat kan volgens mij niet, anders zou de code wel hadnig zijn ;)
Enneh document.forms[0].elements['filenaam'].click() wil ook niet.
Zoiets heb ik ook een keer gebruikt, maar dat is ook beveiligd.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

HTML:
1
2
3
4
5
CSS:

border : 1 solid Black;
width : 200px;
height: 20px;

that's all :)