Winamp 3 vs Winamp 2

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de derde versie van Winamp gedownload en getest. 'k Had al eens een béta versie die ik niks vond vanwege het onhandige gebruik. Blijkbaar is er sinds de béta versie niks verandert want het gebruiksgemak was bij de uiteindelijke versie ook naatje.

Ik vind Winamp 2 veel beter. Misschien is het een kwestie van gewenning maar het lijkt wel als je Winamp 2 gewend ben, dat je dan weer helemaal opnieuw moet leren werken met Winamp 3.

Bijv. de J-functie in winamp 2 (daarmee zoek je bestanden uit je playlist), die is weg. Althans hij zit nu onder een andere toetsencombinatie ofzow. Ook converteert hij geen bestandsnamen meer (bijv. 01 - naam van het liedje.mp3 of .wma), daar maakt Winamp 2 gewoon van Bandnaam - tracknaam. Stukken beter. Winamp 3 laat het doodleuk als de bestandsnaam in de playlist staan.

Wie deelt mijn mening?

en nee ik wil niks met dit topic bereiken ik wil gewoon ff weten of ik niet de enige ben die loopt te zeiken over Winamp3.

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 08-06-2003 18:17 ]

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gebruik zelf ook nog steeds winamp 2.8 :)
winamp3 gebruikte bij mij veel te veel geheugen en ik kon zo gauw niet vinden waar het stond om mp3 in wav te veranderen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

die search is vervangen door een searchbox onderaan de playlist, die id3 tag zal wel een optie zijn

Ik blijf ook op winamp 2 overigens voor het geheugengebruik

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb nog nooit naar Winamp3 gekeken, omdat Winamp2 al alles in zich heeft wat ik nodig heb.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Gitarist
  • Niet online
Inderdaad, Winamp2 lijkt bij mij ook het snelst te werken.

'k Heb zelfs overigens de laatste Winamp2 (versie 2.91)

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

idd ik ben ook nog winamp 2.xx gebruiker !

Meneer 1000 has spoken......

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

en nog een winamp2 gebruiker :) zelfde redenen..trager, groter, instabieler ..

Verwijderd

Heeft iemand wel eens verschillende Winamp 2.* versies getest op geheugen en CPU gebruik?

Ik zou graag willen weten welke nou de minste resources gebruikt :)

• Cubix
  • Niet online
Winamp 2.## komt veel luchtiger over. Het doet gewoon nooit moeilijk!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:51
Same here :).

Ik heb een tijd terug even winamp 3 geprobeert maar ik vond het veel te onoverzichtelijk. Winamp 2.91 is de perfecte mp3 speler imo. Bemoeit zich ook niet met dingen waarvoor hij niet is gemaakt (filmpjes) :).

tvw

• Gitarist
  • Niet online
Hmmz... de eerste algemene indruk die ik krijg is dat tot nu toe iedereen Winamp2 prefereert... Zullen de makers dat niet doorhebben???

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gitarist schreef op 08 June 2003 @ 18:24:
Hmmz... de eerste algemene indruk die ik krijg is dat tot nu toe iedereen Winamp2 prefereert... Zullen de makers dat niet doorhebben???
ik denk het wel , daarom gaan ze ook nog steeds door met het ontwikkelen van de 2.xx serie ;)

Verwijderd

Ik gebruik winamp2 ook winamp3 daar kan ik niet aan wennen
het probleem met winamp2 is dat hij de lijst zo traag opbouwt :( als je er 5000nummers in hebt ofzo, heel irri winamp 3 gebruik is soms, is sneller enzo. winamp3 is met moeite naar winamp2 te bouwen :) dat bevalt dan wel

alleen ik kan geen wma in winamp2 afspelen, ik it steeds met mediaplayer te klooien weet iemand hoe dit zit?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 18:27:
het probleem met winamp2 is dat hij de lijst zo traag opbouwt :( als je er 5000nummers in hebt ofzo, heel irri winamp 3 gebruik is soms, is sneller enzo. winamp3 is met moeite naar winamp2 te bouwen :) dat bevalt dan wel

alleen ik kan geen wma in winamp2 afspelen, ik it steeds met mediaplayer te klooien weet iemand hoe dit zit?
plug-in geinstalleerd :?

• Calitomnication
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Winamp 2.80, veel minder geheugen, hoewel mijn systeem er niet zo'n moeite mee mag hebben. Daarbij komt ook nog eens dat Winamp 3.xx nou niet zo veel meer beter is dan 2.xx. Funcite zijn nagenoeg hetzelfde, alle toetsencombi's zijn gewijzigd. F3 voor zoekek playlist, Insert voor het laden van Dir's.
En voor Videobestanden heb ik Media-/ RealPlayer.
Wil ik mixen zet ik m'n Alcatech BPM wel aan, dus ik hou het lekker bij Winamp 2.80

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 09:21
Ik heb een tijdje de beta van Winamp3 gebruikt, maar ben daarna weer snel overgegaan op 2.81. Winamp3 heeft voor mij geen voordelen tov. 2.81...

• Calitomnication
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat bedoel je met de lijst zo langzaam opbouwen ?
Dat hij alleen nummers laadt die in je lijst staan en zichtbaar zijn, of dat wanneer je 4000+ mp's laadt het ontiegelijk lang duurt voordat hij alle gegevens heeft geladen. 2 afzonderlijke functies

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

het probleem met winamp2 is dat hij de lijst zo traag opbouwt :( als je er 5000nummers in hebt ofzo.
Ik gebruik alleen maar 2.xx, dit omdat ik 3.xx maar log en onhandig vind.
Dat inladen van die nummers duurt bij mij nooit zo extreem lang, ik heb al mijn muziek op een RAID0-partitie staan en dat is redelijk rap. 8)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 00:09
ik snap ook niet waarom ze ineens alle toetsen hebben veranderd, is toch niet relaxed dat sommige sneltoetsen ook weg zijn. Ik heb winamp 3.0 precies 2 minuten en 42 seconden op mijn pc gehad :P nu weer gewoon 2.8 ;)

Verwijderd

Als ik dus 5000nummers er in gooi, dan duurt het eerst een paar sec voordat ik winamp weer kan gebruiken, dat is opzich al irritant :P

Als ik ga scrollen moet hij STEEDS de lijst weer op nieuw opbouwen heel irri.
want als hij de lijst nog niet heeft opgebouwt dan zijn de namen nog niet goed zichtbaar en de lengte van het liedje staat er nog niet!

Verwijderd

wat denken jullie van winamp 2.91 nog beter met steams voor muziek en films enzo! Werkt super! >:) En dat bij winamp 3 zit de zoekknop niet meer onder je toets maar die kun je vinden in je playlist! in de rand zeg maar als je die groot maakt kun je onder in de balk je zoekopdracht in toetsen!

Winamp 3 heeft als nadeel dat ie echt zwaar is vergeleken met zijn voorganger en niet alle opties heeft van zijn voorganger! Maar hij heeft wel betere skins! >:)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ShotGun schreef op 08 June 2003 @ 18:24:
Bemoeit zich ook niet met dingen waarvoor hij niet is gemaakt (filmpjes) :).
Dat doet Winamp 2 vanaf 2.9 ook... Maar dat werkt wel veel beter dan in 3 :P

* m-m ook verstokte winamp2 gebruiker trouwens.. De interface zit logisch, prettig en gemakkelijk in elkaar. Waarom zou ik overstappen :?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:12
winamp 3 werkt wat minder soepel dan 2. vooral op mijn laptop (celly 533 met niet al te snelle schijf e/d)

winamp 3 moet toch wat langer laden in het begin terwijl ik met 2 na het dubelklikken op een mp3 bijna meteen kan luisteren

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Calitomnication schreef op 08 juni 2003 @ 18:31:
[...]

Wat bedoel je met de lijst zo langzaam opbouwen ?
Dat hij alleen nummers laadt die in je lijst staan en zichtbaar zijn, of dat wanneer je 4000+ mp's laadt het ontiegelijk lang duurt voordat hij alle gegevens heeft geladen. 2 afzonderlijke functies
Ik denk dat hij bedoeld dat het inlezen van de tijden van alle MP3tjes zo ongelovelijk lang duurt.

Bij mij moet ik alle liedjes langs scrollen in de playlist (3600 MP3tjes of zo) om de tijden te laten 'registreren'. Gelukkig hoeft dit maar 1 keer, maar gaat wel veel tijd inzitten. Ik geloof dat het ook automatisch de tijden registreerd, maar dit duurt nog langer (tenminste met de WinAmp 2.81 die ik draai).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Ik moet toegeven dat winamp 3 idd zwaar is. Ik heb een zware computer en soms met het opstarten doet hij er nog wel een aantal seconden over. Ik ben alleen zo verslaafd aan dat mooie skinnetje MMD3, dies echt gaaf. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.winamp.com/components/archive/3/2002/10/7/S/large_image/MMD3.gif

Deze dus... :9 :P

Maarja na die posts van jullie gelezen te hebben zal ik Winamp 2.91 eens installen, misschien dat dat me ook wel bevalt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:35:
Als ik dus 5000nummers er in gooi, dan duurt het eerst een paar sec voordat ik winamp weer kan gebruiken, dat is opzich al irritant :P

Als ik ga scrollen moet hij STEEDS de lijst weer op nieuw opbouwen heel irri.
want als hij de lijst nog niet heeft opgebouwt dan zijn de namen nog niet goed zichtbaar en de lengte van het liedje staat er nog niet!
Read titles op "On Load" zetten. Dan is hij bij het opstarten nog trager, maar bij het scrollen lekker snel.
Zelf heb ik die optie overigens op "On Play" staan. Snelheid vind ik belangrijker dan van elk nummer de lengte meteen te zien.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Winamp 2x hier. Ik vind winamp 3 op sommige punten echt geweldig, zoals de skins.

Helaas stikt het nog van de bugs waardoor ik na een weekje WA3 te gebruiken uit pure frustratie de hele mikmak er weer afgooi en terugga naar Winamp 2.x.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Mich
  • Laatst online: 10-09 01:58
ik ook winamp 2.91

ik gebruik hem omdat ik die playlist van winamp 3 bagger vind met laden enzo, en op een of andere manier is die heel anders dan in 3.

Verwijderd

Winamp 3 vind ik helemaal niet te zwaar, zeker omdat ik het alleen aanzet tijdens het surfen :)

en trouwens, ik maak een goede indruk op de vrouwtjes met zulke mooie skins :P

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
ik gebruik ook nog winamp 2.xx
maar ik heb ook een tijdje 3.xx icm corneramp skin gebruikt en dat beviel me best(tis een wonder als mn playlist langer is dan 25 liedjes en ik gebruik gewoon de knoppen, staat op 2e monitor dus vrijwel altijd in beeld etc)

ik hoop iig op een winamp 4, die de skins van 2.x en 3.x kan gebruiken en waar je bij het installeren kan kiezen hoe je de knoppen etc wilt hebben(bijv simulate 2.xx, simulate 3.xx), same met presets en mischien nog een exporter tool waarmee je je oude stuff exporteert en met winamp 4 dan import

maarja das nogal veel werk enzow, zal wel nooit gebeuren :)

• Kanarie
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 18:49:
Winamp 3 vind ik helemaal niet te zwaar, zeker omdat ik het alleen aanzet tijdens het surfen :)

en trouwens, ik maak een goede indruk op de vrouwtjes met zulke mooie skins :P
"oooeeee jouw skin is zoveeeeeel mooier dan die van m'n huidige vriendje, blijf voor ALTIJD bij me Rev3rEnD!!!!"

zoiets? :P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

winamp 2 is echt beter. met bepaalde plug-ins kan je je mp3's echt veel mooier laten klinken dan winamp 3. daarnaast is winamp 3 onstabiel, in alle opzichten traag en wekt het gewoon veel irritaties op. ik gebruik dus ook winamp 2 :)

• EnsconcE
  • Laatst online: 21-08 20:54
Denhomer schreef op 08 June 2003 @ 18:19:
die search is vervangen door een searchbox onderaan de playlist, die id3 tag zal wel een optie zijn

Ik blijf ook op winamp 2 overigens voor het geheugengebruik
Is ook met jump to file te krijgen een component
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:41:
Ik moet toegeven dat winamp 3 idd zwaar is. Ik heb een zware computer en soms met het opstarten doet hij er nog wel een aantal seconden over. Ik ben alleen zo verslaafd aan dat mooie skinnetje MMD3, dies echt gaaf. 8)

[afbeelding]
Ook helemaal mee eens O+

Ik gebruik 3 omdat die functies heeft die 2 niet heeft, bovendien vind ik het jammer dat 2 maar beperkt 2 skinnen is. Het geheugengebruik maakt me niet uit aangezien ik genoeg heb. Et nadeel van 3 is wel dat hij soms raar doet maar dat weegt bij mij niet op tegen:
Functionaliteiten
Skinning
Geluidskwaliteit

Wat ik nog wel mis is de functie om je taskbar icoontje te kunnen veranderen in een ander

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wordt er nog actief gewerkt aan Winamp 2 door de heren (en dames?) van Nullsoft, of is dat aflopende zaak?

Overigens ben ik een Winamp 2 gebruiker, zit alles in en werkt snel genoeg.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

WinAmp 2.81 plus addons. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WinAmp-sm.jpg

Verwijderd

heb net winamp 2.91 gedownd (was het beu om eindeloos te wachten op het laden van liedjes. heb wel een probleempje: hij wilt geen skins gebruiken en ik vinde ze niet in de skin directory, iemand een id? komt het meschien door de versie ofzo?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
* Noedelsupke gebruikt naar alle tevredenheid 2.91, en dat zal ook zo blijven.....winamp3 biedt voor mij niks extra's, alleen maar onhandigheid

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik gebruikte eerst een tijdje wmp9 voor het managen van mn mp3's, maar sinds winamp 2.91 er is, kan ik niet meer zonder :P Het enige wat ik mis is dat winamp de library niet automatisch up to date houdt..., wmp9 doet dat namelijk wel :P

Verwijderd

wilt die winamp (2.91) nog geen muziek spelen ook (had overtijd hetzelfste probleem met musicmach) hoe komt dit? ik kon enkel muziek spelen met winamp 3 en met windows media player

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:51
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:27:

Sim-pel :P

Options --> Sort files on load :D

tvw

Verwijderd

Persoonlijk gebruik ik nu weer winamp 2.91 na een tijdje winamp 3 te hebben gebruikt. In het begin was het wel leuk met die skins enzo, maar daar gaat het uiteindelijk niet om, slechts om de muziek. Enigste echte pluspunt van winamp 3 was dat er een media library inzat, maar die heeft winamp 2.91 nu ook, en die werkt ook nog eens fatsoendelijk.
Die andere functies van winamp 3 met die skins enzo zou denk ik terugkomen in een hybride versie van winamp 3 en winamp 2, namelijk in winamp 5 zo heb ik gelezen daar op de forums. Maar of die er echt komt?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
ik gebruik ook winamp 2.91, die heeft gewoon alles wat ik nodig heb en eet niet onnodig veel geheugen :)
wat voor een addons heb je allemaal?

Verwijderd

Ik heb net WINAMP3 geinstalt die werkt zoals winamp 2 stond op de frontpage van winamp.com

deze werkt wel maar die tips van jullie ga ik ZEKER even proberen :) alleen doe ik dat morgen ofzo ga zo nog ff lannen hier :D

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 23:30
ViperGTS schreef op 08 June 2003 @ 18:57:
* supreme tweaker gebruikt naar alle tevredenheid 2.91, en dat zal ook zo blijven.....winamp3 biedt voor mij niks extra's, alleen maar onhandigheid
Ik ook WinAMP 3 doet het niet eens :+

Burp

• Wuursj
  • Laatst online: 09-09 23:21

Wuursj

want worst is al bezet

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:41:

[afbeelding]

Deze dus... :9 :P

Maarja na die posts van jullie gelezen te hebben zal ik Winamp 2.91 eens installen, misschien dat dat me ook wel bevalt..
Das ook de enige reden dat ik 3 nog draai :P (en dat ik gewoon te lui ben om een 2 er weer op te gaan zetten). Mooie skin die ook nog eens ontzettend handig is. In die layout vind ik hem zelfs handiger dan een winamp 2.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op 08 June 2003 @ 19:12:

[...]

wat voor een addons heb je allemaal?
Ik gebruik "Album List" http://albumlist.sourceforge.net, verder "Cover & Tag" http://richtjo.virtualave.net/cooool/plugin.html en tot slot een html pagina voor in de Minibrowser.

edit:
Met de remote control van Hauppauge WinTV, bedien ik WinAmp en selecteer ik de cd's.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 19:32 . Reden: toevoeging ]

• Kevinp
  • Laatst online: 05-09 18:35
hier ook winamp2. lekker snel stabiel. heeft alles(vooral "j"vind ik erg makelijk). films kan je in 2.91 ook afspelen.(deze versie draai ik). maar daarvoor gebruik ik een ander programma icm ondertiteling.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
gebruik nog 2.81 vind de 3 serie wat traag in gebruik en laad tijden zijn wat minder snel zijn mijn ervaring.. Daarom heeft winamp ook nog de 2 serie op hun site staan door dat 2 serie nog veel geused word..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Winamp 3 is te druk. Te veel zooi dat je toch niet gebruikt en dat alleen maar CPU geheugen vreet.

Winamp 2.61 of 2.81 for me please :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mich
beetje offtopic

ik had vroeger een winamp 2.xx plugin en dan zag je in zo een winamp schermpje (de normale maat als equalizer en main screen) 2 boxen die op de bass bewogen. Weet iemand waar ik deze kan vinden.

• 4hp
  • Laatst online: 07-09 13:02

4hp

Ik gebruik ook nog steeds winamp 2.x WInamp 3 start trager op en kost veel gehuegen :)

Verwijderd

Winamp 2.x bevalt mij idd ook beter dan 3..
Maar wat me nog beter bevalt sinds kort is Foobar! :-)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07

n00bs

Het is weer Zomer!

Geef mij maar 2.81 de beste ever ;)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 20:01:
Winamp 2.x bevalt mij idd ook beter dan 3..
Maar wat me nog beter bevalt sinds kort is Foobar! :-)
Nou, die GUI is toch zwaar ruk, en het geluid is ook niet veel beter :)

Ik heb de equalizer van Winamp2 gewoon goed ingesteld en ik gebruik DFX6 (http://classic.winamp.com...l.jhtml?componentId=50756) om het doffe geluid van Winamp weg te halen, als ik dan hetzelfde MP3tje test hoor ik geen verschil :)

DFX laat zelfs een slecht geripte 128Kbit MP3 nog helder klinken :*)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb hier winamp 2 draaien. Onder andere omdat ie natuurlijk veel minder geheugen verbruikt, maar ook omdat ik een spraakherkenningsprogramma heb wat de api's gebruikt zodat ik met mn stem de muziek kan bedienen 8).

Verwijderd

THW Arie schreef op 08 juni 2003 @ 18:52:
[...]

"oooeeee jouw skin is zoveeeeeel mooier dan die van m'n huidige vriendje, blijf voor ALTIJD bij me Rev3rEnD!!!!"

zoiets? :P
juist >:)

• Foxke
  • Niet online
En nog een winamp 2.81 gebruiker :)
Hier zitten tenminste niet allemaal van die gekke frutsels aan die je toch nooit gebruikt, maar wel in de weg zitten
En ik gebruik em nog met de default skin ook :)

• Mich
Sir_Killalot schreef op 08 June 2003 @ 20:10:
[...]

Ik heb de equalizer van Winamp2 gewoon goed ingesteld en ik gebruik DFX6 (http://classic.winamp.com...l.jhtml?componentId=50756) om het doffe geluid van Winamp weg te halen, als ik dan hetzelfde MP3tje test hoor ik geen verschil :)

welke preset heb je bij dfx ?

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 23:26
DE_Michiel schreef op 08 June 2003 @ 20:56:
[...]

welke preset heb je bij dfx ?
De bovenste op 2 of 3 en de 4de ook op 2 of 3, maar het ligt ook aan je speakers en hoe je winamp zelf heb ingesteld, ikzelf luister meestal met de koptelefoon :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Sir_Killalot schreef op 08 June 2003 @ 20:10:
[...]

Gebruik ik ook die DFX, alles draait er prima mee en Winamp2 is gewoon het beste wat er is, doet wat het moet doen, zonder te veel gedoe, Met Winamp3 begint Winamp een beetje op Windows Mediaplayer te lijken, het draait een stuk trager en je hebt een hoop "toestand" erbij waar je eigenlijk niets mee doet.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik gebruik ook versie 2.81.. laatst 3 geprobeerd met die MD dinge s skin maar het werkt toch net iets anders en vooral trager dan 2.81.. mijn keuze was dus snel gemaakt! :)

Twitter

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Tja toen winamp3 uitkwam heb ik het één keer geprobeerd en toen nooit meer. Het liep constant vast en vooral de medialibrary vindt ik een verschrikkelijke uitvinding. :r
Ik blijf voorlopig bij winamp2

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 11:41

Res-q

Redder in nood?

Ik gebruik zelf Winamp 2.91, omdat ik vind dat winamp 3 veel te veel geheugen vreet, het geen plugins ondersteund (tenminste niet dat ik zo snel kon vinden in die paar minuten dat ik het geïnstalleerd had). Bovendien bevalt winamp 2 mij prima, goede plugins, mooie skins (momenteel echter gewoon de standaard) enz enz enz.

Op verzoek nog even een pic van het geheugen van het cpu en geheugen gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=145765

(klik voor (brakke :( ) 1280*1024 versie, en ja ik ben een mp3 aan het beluisteren)

en zo is het voorspeld!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

2.78C hierro. Ik vind deze versie gewoon goed...geen mankementen. Dus waarom veranderen. Het programma heeft alles d'r op en d'r an.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

winamp 2.81.. snel safe en simpel..

doet wat het moet doen en niets meer :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Countess
  • Laatst online: 19-07 01:41
been een winamp3 gebruiker,
moet in het begin erg wennen maar ik vind die meerdere playlists tegelijk kunnen hebben zo handig.
de layout in options is nogal anders dan eerst maar als je fff je best doen wen je er zo aan, en is het eigenlijk net zo logic als in winamp2 (wat ik jaren en jaren heb gebruikt)
enige nadeel waar ik iets van merk is dat er minder plugins voor zijn.
gehuigen gebruik is 4 mb minimized (trillian is 3 keer zo veel getright 2x, en daar heb ik ook geen last van) en CPU gebruik is max 2% en dan alleen als er van liedje word gewisseld.
ok als hij op de voorgrond staat is het 17mb en 17%cpu (bij nummer wissel) maarja, dan ben ik toch met winamp bezig en niet ergens anders mee

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• internetinfo
  • Laatst online: 23:06
Hier ook Winamp 3. Net zoals hierboven vind ik het heerlijk dat je verschillende playlists kan hebben, alleen moet je ze wel saven. Als je namelijk handmatig ergens een MP3 oid aanklikt haalt hij alles uit je huidige list en zet hij die ene erin |:( weg alle lists |:(
Verder vind ik het mooi dat hij smooth tussen de nummers door gaat, dus aan het eind hoor je het begin van het volgende nummer. Met shuffle kan dit heel leuk zijn.
Dat hij ook automatisch video wil afspelen is ruk. Maar dat is zo uit te zetten en hoef je je dus niet aan te ergeren.

Het grootste nadeel is de laadtijd van Winamp in het begin, maar start hem in het begin op en minimaliseer hem.
Heb je hem nodig, klik je op het icon in je systray en <insert $\windows\media\tada.wav> :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik gebruik ook winamp 2.91 zonder de video mogelijkheden. Ideale speler, lekker makkelijk en snel.

Tweakers Discord

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Winamp 2.xx Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif
Winamp 3.xx Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik gebruik ook winamp2.8x voornamelijk omdat niet alle plugins die ik gebruik werken bij winamp3 en winamp3 als enige voordeel voor mij heeft dat de skins mooier zijn. Dat weegt alleen lang niet op tegen die plugins dus voor mij winamp2. Ik kom er alleen net achter dat 2.9x ook uit is, die zal ik binnenkort es gaan proberen.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Countess
  • Laatst online: 19-07 01:41
internetinfo schreef op 08 June 2003 @ 23:12: Als je namelijk handmatig ergens een MP3 oid aanklikt haalt hij alles uit je huidige list en zet hij die ene erin |:( weg alle lists |:(
is uit te zetten, dan zet hij de MP3 onderaan de lijst erbij.
fff zoeken waar dat zat.
ok zit dus buiten winamp
deze comp --> tools --> folder options --> file type --> mp3 opzoeken --> zet "enqueue in winamp" als default action.
en dat dan bij alle filetypes die je met winamp afspeelt...
kan dat niet simpler trouwens?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
Winamp 2 heeft in tegenstelling tot Winamp 3:
- Snelheid!
- Een "J"!
- Een HANDIGE media library, die niet meteen al je muziek toevoegd als je dat niet wilt.

Het enige wat Winamp 2 niet beter heeft i.t.t Winamp 3 is van die mooie, uitgebreide, geanimeerde, ge-alpha-blende skins enzo maar ik luister alleen naar de muziek en ik hoef gelukkig niet de hele dag naar m'n muziek speler te kijken. M'n discman heb ik ook meestal in m'n zak zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk J op 09-06-2003 00:28 ]

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
Countess schreef op 09 June 2003 @ 00:18:
[...]

is uit te zetten, dan zet hij de MP3 onderaan de lijst erbij.
fff zoeken waar dat zat.
ok zit dus buiten winamp
deze comp --> tools --> folder options --> file type --> mp3 opzoeken --> zet "enqueue in winamp" als default action.
en dat dan bij alle filetypes die je met winamp afspeelt...
kan dat niet simpler trouwens?
Bij Winamp 2 kan je dat zo doen: Preferences -> File Types -> Enqueue as default action

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
Kijk dat mag ik graag zien ;)

Winamp 2 simpel snel en ik heb heb toch altijd in me systray staan, dus ik gebruik gewoon de base skin :)

Winamp 3 lang laden (naar mijn mening) en teveel opties die je eerst UIT :r moet zetten.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Winamp 2: Ik heb erg veel bestanden met exotische geluidsformaten, en de enige manier om ze in Windows te kunnen spelen is vaak een Winamp 2 plugin.
Verder vind ik Winamp2 lekker stabiel, snel en is zuinig met systeembronnen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Gitarist schreef op 08 June 2003 @ 18:16:
en nee ik wil niks met dit topic bereiken ik wil gewoon ff weten of ik niet de enige ben die loopt te zeiken over Winamp3.
Volgens mij ben je daar inmiddels wel achter ;).

Aangezien ik redelijk wat Offtopic-posts zie, deze discussie al vaak genoeg is gevoerd en niemand echt met argumenten schijnt komen (alleen posts met "Winamp 2 is beter"), doe ik hem toch dicht :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.