Toon posts:

Linux opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net linux redhat 9 op me pc gezet. met een dual boot met Winxp pro. als ik nu linux in lilo kies dan start hij gewoon op. ik krijg allemaal acties te zien met er achter [ OK ] in het groen. als hij er mee klaar is krijg ik de concole te zien waar ik me host naam van chello zie staan. hij vraagt om login en passwoord. ik voer me pas en login van chello in maar die werken niet. als ik niets invoer krijg ik een blauw scherm met yes en no. verder niets. als ik op yes klik krijg ik te zien dat hij niet naar een url van een driver site kan conecte waar hij de drivers voor mijn Radeon zou op moeten halen. ik druk op exit en hij vraagt weer om me pass en login. iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen?:) of weet welke pass ik in moet voeren? de pass die ik op gegeven heb als root password werken ool niet

thx alvast ;)

Verwijderd

probeer eens als login: root en dan een wachtwoord wat je hebt opgegeven bij de installatie...

Ik denk dat het blauwe scherm wat je ziet Kudzu is.....een soort van nieuwe hardware gevonden..

Verwijderd

ik voer me pas en login van chello in maar die werken niet
Je moet hier je inloggegevens invullen die je bij de setup aangegeven hebt, niet je chello gegevens

Verwijderd

Topicstarter
als ik Login:root gebruik en password het root password dan werkt het ook niet :( , ik installeer hem nu ff op nieuw:)

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-9-Manual/

hier staat veel info over redhat, lees het eens door, dan snap je wel hoe alles in elkaar zit _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je je verhaal alsjeblieft nóg vager maken?

Dan kan ik er in ieder geval helemaal geen touw meer aan vast knopen.

Nu krijg ik tenminste nog het idee dat je totaal geen benul hebt wat je aan het doen bent en het ook niet over kan brengen.
Als je wel weet wat je aan het doen bent, dan kun je het iig niet overbrengen, en dan verwijs ik je door naar m'n .sig.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2003 20:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
BackSlash32 schreef op 08 June 2003 @ 20:07:
Kun je je verhaal alsjeblieft nóg vager maken?

Dan kan ik er in ieder geval helemaal geen touw meer aan vast knopen.

Nu krijg ik tenminste nog het idee dat je totaal geen benul hebt wat je aan het doen bent en het ook niet over kan brengen.
Als je wel weet wat je aan het doen bent, dan kun je het iig niet overbrengen, en dan verwijs ik je door naar m'n .sig.
Ik denk dat de topicstarter zonder jouw commentaar óók al heel goed weet dat hij niet goed weet wat-ie doet. Bedenk dat jij ook eens n00b bent geweest voor je iemand torpedeert ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

point taken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Maar toch ga ik dit topic wel sluiten - als we op dit niveau zitten, dan kunnen we in NOS net zo goed alle "Help, ik kan Windows XP niet installeren!" vragen gaan beantwoorden (bij wijze van spreken).

Misschien is beginnersweb.nl een goede site om te beginnen? En zoals NeoTheMatrix (maar dan in 1337-spelling) al aangeeft, de handleidingen en site van Red Hat lezen helpt ook....

Topicstarter: tijdens de installatie vraagt Red Hat je om een root password op te geven - vergelijkbaar met het administrator password in Windows NT/2K/XP. Als je dit al niet doorhebt, wordt het heel erg hoog tijd om er een handboek bij aan te schaffen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.