Ik ben bezig met het voor elkaar krijgen dat ik via RMI, waarbij de RMIregistry op de linux server draait alsmede een server java programma, een client te laten connecten via het internet.
Ik heb nu dus een redelijk simpel programma, dat gewoon iets als hallo moet zeggen.
De volgende stukken code zijn relevant:
Server:
Client:
Verder heb ik een policy die alles open zet.
Het probleem is dat ik de volgende melding krijg:
Exception occured: java.rmi.ConnectException: Connection refused to host: 127.0.
0.1; nested exception is:
java.net.ConnectException: Connection refused: connect
Poort 1099 staat open op de firewall en toch kan ik niet connecten. Ook geeft de error de waarde 127.0.0.1 aan, wat weer zou betekenen dat hij met zichzelf wil connecten. Wie kan mij helpen? Ik heb het halve internet afgezocht en niks kunnen vinden zodat ik kan connecten met de server.
Thnx.
Ik heb nu dus een redelijk simpel programma, dat gewoon iets als hallo moet zeggen.
De volgende stukken code zijn relevant:
Server:
code:
1
| System.setSecurityManager(new RMISecurityManager()); |
Client:
code:
1
| TaskBag myServerObject = (TaskBag) Naming.lookup "rmi://"+hostIP+":1099/myRMIImplInstance"); |
Verder heb ik een policy die alles open zet.
Het probleem is dat ik de volgende melding krijg:
Exception occured: java.rmi.ConnectException: Connection refused to host: 127.0.
0.1; nested exception is:
java.net.ConnectException: Connection refused: connect
Poort 1099 staat open op de firewall en toch kan ik niet connecten. Ook geeft de error de waarde 127.0.0.1 aan, wat weer zou betekenen dat hij met zichzelf wil connecten. Wie kan mij helpen? Ik heb het halve internet afgezocht en niks kunnen vinden zodat ik kan connecten met de server.
Thnx.