Sinds ongeveer twee weken ben ik in het bezit van een nieuw systeem. Dit systeem bestaat uit een Asus P4PE moederbord met hierbij 512 MB PC333 geheugen en een 2,4 Ghz P4 processor.
De laatste tijd begon ik mij steeds meer te ergeren aan m'n videokaart dus besloot ik een andere te kopen. Mijn oog viel op de Radeon 9700 (non pro) van Club 3D door de aantrekkelijk prijs.
Twee dagen geleden heb ik deze kaart opgehaald en natuurlijk direct in m'n systeem gezet. In eerste instantie liep de kaart perfect. NFS6, UT2003 en BF1942 liepen als nooit tevoren, tot ik gisteravond m'n PC probeerde op te starten. Alles leek goed te gaan, maar in windows verdwenen plotseling een deel van de knoppen (start knop werd plotseling een zwarte vlek) en in de systray werden alle icoontjes grijs vlakjes. Ik probeerde deze computer aan te klikken maar ik kreeg nu zelfs allerlei horizontale strepen op mijn scherm.
Ik besloot toen eerst maar mn pc even uit te zetten om later nog eens te proberen.
Toen ik 5 minuten later mn pc weer aanzette hoorde ik alleen een paar piepjes en verscheen er niets op m'n scherm.
Op een andere pc snel even naar de FAQ van OH geweest:
- 1x Lang 3x kort - Videokaart probleem. Het systeem kan geen contact krijgen met een videokaart in je systeem. Dit kan zijn omdat deze kapot is, of omdat hij er niet goed in zit bijvoorbeeld. Controleer dus de videokaart
Videokaart dus waarchijnlijk niet goed.
M'n specs:
Asus P4PE bordje, onboard sound en LAN uitgeschakeld
Intel P4 2,4 Ghz met boxed cooler
512 MB PC333 geheugen CL2,5
Op dit moment dus m'n oude Asus V7700 TiVX
Soundblaster Live! 5.1
3Com 3C905TX NIC
Dynalink ISDN kaartje
Plextor PXW4012A fikker
Pioneer DVD116 DVD lezertje
WD 800 JB hard schijfje
Verder wat standaard zooi als een Iiyama HM704UTC, toetsenbordje en muisje, Deskjetje en een zooi kabels
Q-Tec 400 watt voeding, de silent versie (zat in een rode doos)
Dit heb ik geprobeerd:
- Radeon in m'n vaders PC --> Werkt zonder enig probleem, heb niet geprobeerd drivers te installeren
- Oude videokaart in eigen pc terugplaatsen --> Alles werkt weer perfect
- Alles uit pc loshalen zodat er alleen nog een videokaart en een moederbord / proc / mem inzit --> werkt niet, weer 1 lange en 3 korte piepjes bij post
- Bios updaten naar versie 1.005 --> geen verschil
- andere drivers voor radeon installeren, maar dit maakt waarschijnlijk geen flikker uit als hij niet door de post komt
- Idioot veel topics over de radeon en de p4pe lezen. Alleen geen een topic kwam echt overeen met mijn probleem. Ik heb wel het idee dat er erg veel problemen zijn met recente R9700's van Club3d
- FAQ lezen (uiteraard)
- Kennis bellen --> reactie: Post dan wat op GOT
- boos worden op pc en dreigen met grote hamer --> Helpt niks.
M'n voltages zijn als volgt:
Vcore: 1,60 V
+3.3v: 3,29V
+5v: 5,08 V
+12v: 11,77 V
Deze voltages heb ik bij allebei de videokaarten. Ik was erg nieuwsgierig naar de voltages, dus die had ik van tevoren even opgeschreven toen ik de kaart net 5 minuten in m'n PC had zitten. Misschien 'voorzag' ik het onheil toen al......
De temperatuur van m'n processor heb ik nog nooit boven de 44 graden uit zien komen.
Specs vaders pc:
P4 2,4 Ghz op P4B533 met onboard sound aan.
512 MB Kingston CL2,5
Normaal een Diamond Viper V770
simpele fikker en een 48X cdrom
IEEE1394 kaartje
Dynalink ISDN modem
Standaard 300 watt Chieftec voeding
Ik dacht dat ik m'n huiswerk wel redelijk gedaan had zo
Ik denk zelf nu dus dat m'n videokaart gewoon brak is, maar ik zou hier wel graag op wat voor manier dan ook een bevestiging van zien voordat ik met 't ding terug ga naar de winkel.
Als iemand nog een geniaal idee heeft wat ik nu nog kan proberen hoor ik dit graag.
edit: extra toegift: Helemaal nix oc'ed, alles origineel dus. Dit zal dus geen probleem zijn
De laatste tijd begon ik mij steeds meer te ergeren aan m'n videokaart dus besloot ik een andere te kopen. Mijn oog viel op de Radeon 9700 (non pro) van Club 3D door de aantrekkelijk prijs.
Twee dagen geleden heb ik deze kaart opgehaald en natuurlijk direct in m'n systeem gezet. In eerste instantie liep de kaart perfect. NFS6, UT2003 en BF1942 liepen als nooit tevoren, tot ik gisteravond m'n PC probeerde op te starten. Alles leek goed te gaan, maar in windows verdwenen plotseling een deel van de knoppen (start knop werd plotseling een zwarte vlek) en in de systray werden alle icoontjes grijs vlakjes. Ik probeerde deze computer aan te klikken maar ik kreeg nu zelfs allerlei horizontale strepen op mijn scherm.
Ik besloot toen eerst maar mn pc even uit te zetten om later nog eens te proberen.
Toen ik 5 minuten later mn pc weer aanzette hoorde ik alleen een paar piepjes en verscheen er niets op m'n scherm.
Op een andere pc snel even naar de FAQ van OH geweest:
- 1x Lang 3x kort - Videokaart probleem. Het systeem kan geen contact krijgen met een videokaart in je systeem. Dit kan zijn omdat deze kapot is, of omdat hij er niet goed in zit bijvoorbeeld. Controleer dus de videokaart
Videokaart dus waarchijnlijk niet goed.
M'n specs:
Asus P4PE bordje, onboard sound en LAN uitgeschakeld
Intel P4 2,4 Ghz met boxed cooler
512 MB PC333 geheugen CL2,5
Op dit moment dus m'n oude Asus V7700 TiVX
Soundblaster Live! 5.1
3Com 3C905TX NIC
Dynalink ISDN kaartje
Plextor PXW4012A fikker
Pioneer DVD116 DVD lezertje
WD 800 JB hard schijfje
Verder wat standaard zooi als een Iiyama HM704UTC, toetsenbordje en muisje, Deskjetje en een zooi kabels
Q-Tec 400 watt voeding, de silent versie (zat in een rode doos)
Dit heb ik geprobeerd:
- Radeon in m'n vaders PC --> Werkt zonder enig probleem, heb niet geprobeerd drivers te installeren
- Oude videokaart in eigen pc terugplaatsen --> Alles werkt weer perfect
- Alles uit pc loshalen zodat er alleen nog een videokaart en een moederbord / proc / mem inzit --> werkt niet, weer 1 lange en 3 korte piepjes bij post
- Bios updaten naar versie 1.005 --> geen verschil
- andere drivers voor radeon installeren, maar dit maakt waarschijnlijk geen flikker uit als hij niet door de post komt
- Idioot veel topics over de radeon en de p4pe lezen. Alleen geen een topic kwam echt overeen met mijn probleem. Ik heb wel het idee dat er erg veel problemen zijn met recente R9700's van Club3d
- FAQ lezen (uiteraard)
- Kennis bellen --> reactie: Post dan wat op GOT
- boos worden op pc en dreigen met grote hamer --> Helpt niks.
M'n voltages zijn als volgt:
Vcore: 1,60 V
+3.3v: 3,29V
+5v: 5,08 V
+12v: 11,77 V
Deze voltages heb ik bij allebei de videokaarten. Ik was erg nieuwsgierig naar de voltages, dus die had ik van tevoren even opgeschreven toen ik de kaart net 5 minuten in m'n PC had zitten. Misschien 'voorzag' ik het onheil toen al......
De temperatuur van m'n processor heb ik nog nooit boven de 44 graden uit zien komen.
Specs vaders pc:
P4 2,4 Ghz op P4B533 met onboard sound aan.
512 MB Kingston CL2,5
Normaal een Diamond Viper V770
simpele fikker en een 48X cdrom
IEEE1394 kaartje
Dynalink ISDN modem
Standaard 300 watt Chieftec voeding
Ik dacht dat ik m'n huiswerk wel redelijk gedaan had zo
Ik denk zelf nu dus dat m'n videokaart gewoon brak is, maar ik zou hier wel graag op wat voor manier dan ook een bevestiging van zien voordat ik met 't ding terug ga naar de winkel.
Als iemand nog een geniaal idee heeft wat ik nu nog kan proberen hoor ik dit graag.
edit: extra toegift: Helemaal nix oc'ed, alles origineel dus. Dit zal dus geen probleem zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Caerbannog op 08-06-2003 16:55 ]