LPX-moederbord gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik ben op zoek naar een LPX-formfactor moederbord om in te bouwen in een Mitsubishi Apricot monitor (eigenlijk dus pc met ingebouwd beeldscherm, maar momenteel alleen in gebruik als monitor).

Het gaat om een experiment, dus ik wil er niet te veel geld aan uitgeven. Weet iemand waar ik zo'n moederbordje vandaan zou kunnen halen of heeft iemand (eventueel tegen kleine vergoeding) nog zo'n moederbordje liggen voor mij?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LPX gevallen waren alleen via OEM kanalen verkrijgbaar en bovendien zijn die krengen niet eens 100% standaard. Post als het kan ff een pic van de layout van de externe ports, want dat is waar het vaak fout gaat als je die dingen wilt verwisselen.. :o

* dion_b kan het weten- ik wilde een Acer V59LA (ALi Aladdin III chipset, So7) in een Packard Bell kast stoppen waar een Intel Premiere/PCI LC (i430LX chipset, So4) in zat.

Dat ging van geen kanten :'( Uiteindelijk is het me wel min of meer gelukt om een Intel NV430VX 'Orlando' in die PB kast te vrotten.

Moraal: het verschilt dus behoorlijk :o

Oslik blyat! Oslik!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Google anders even, dit was je dan snel genoeg opgevallen.. ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

BCM heeft er eentje: http://www.bcmcom.com/tech/SL810/SL810.htm
Hier een pic voor diegenen die niet meer helemaal weten hoe een LPX mobo er ook alweer uit zag:
Afbeeldingslocatie: http://www.bcmcom.com/Graphics/boards/SL810.jpg

Overigens heb ik op school ook een tijdje met zo'n apricot-imacpc zitten werken, best wel mooi ding. Ik hoop dat het gaat lukken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op 08 June 2003 @ 16:58:
BCM heeft er eentje: http://www.bcmcom.com/tech/SL810/SL810.htm
Hier een pic voor diegenen die niet meer helemaal weten hoe een LPX mobo er ook alweer uit zag:
[afbeelding]

Overigens heb ik op school ook een tijdje met zo'n apricot-imacpc zitten werken, best wel mooi ding. Ik hoop dat het gaat lukken.
:9~ - maar waarschijnlijk best duur...

Edit- er staan idd geen prijzen of winkels bij (muv de powerleap) :/

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 08-06-2003 17:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

• JERO79
Bedankt voor jullie reacties.
De port-layout is die van een standaard LPX-mobo, dus alle poorten horizontaal op een rijtje.
Ik heb de genoemde sites inderdaad al eens via google gevonden, maar het gaat om nieuwe en prijzige moederborden, en das een beetje veel van het goede voor een probeersel.
Ik heb inmiddels begrepen dat in de Compaq Deskpro 2000 series ook een LPX moederbord zit, dus misschien moet ik daar maar eens achteraan gaan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeropc schreef op 08 June 2003 @ 17:24:
De port-layout is die van een standaard LPX-mobo, dus alle poorten horizontaal op een rijtje.
Ja dat is LPX, maar welke poorten waar :?

De meeste kasten hebben namelijk hier en daar tussen die poorten tussenschotjes. Ook is het zo dat de breedte van LPX mobo's verschilt en dat sommige te breed voor bepaalde kasten zijn. Dus graag meer info (misschien heb ik er nog eentje liggen namelijk, maar voordat ik daar iets over zeg wil ik zeker weten exact wat er in die Apricot past)
Ik heb de genoemde sites inderdaad al eens via google gevonden, maar het gaat om nieuwe en prijzige moederborden, en das een beetje veel van het goede voor een probeersel.
Ik heb inmiddels begrepen dat in de Compaq Deskpro 2000 series ook een LPX moederbord zit, dus misschien moet ik daar maar eens achteraan gaan.
Duh, er zijn 1000-en OEM bakken met LPX. Als je er goedkoop eentje wil zonder ook maar enigzins iets te weten van de specs- in Utrecht is er een PC winkel (in een straat vlakbij de Neude) die een stapel Olivetti en Compay LPX gevallen heeft voor EUR 1-5/stuk (grotendeels P90 gevallen met i430VX chipset). Maar of je er wat aan hebt hangt er dus vanaf precies welke afmetingen die Apricot wil hebben LPX zegt nog niet genoeg :o

Oslik blyat! Oslik!

• JERO79
Ik heb er de manual van de computer maar even bijgepakt voor wat afbeeldingen (helaas heb ik op het moment geen beschikking over een digicam).

Een schematische afbeeldingen van het originele moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jfw.roes/Divers/LPX-moederbord.jpg

Een schematische afbeelding van de cage waar het moederbord in moet:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jfw.roes/Divers/LPX-cage.jpg

De afmetingen van het originele moederbord zijn volgends de manual:
height: 40 mm / depth: 205 mm / width: 488 mm.

De onderste gleuf in de cage waar alle IO-poorten van het moederbord doorheensteken is 195 mm lang en 15 mm hoog.

In tegenstelling tot de afbeelding zijn er 6 gleuven voor uitbreidingskaarten (linksonder dus ook een). De afstand tussen de bovenrand van de onderste gleuf en de onderrand van de onderste gleuven voor de uitbreidingskaarten bedraagt 25 mm.

Als iemand nog andere informatie nodig heeft, dan hoor ik dat wel...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeropc schreef op 09 June 2003 @ 16:02:
Ik heb er de manual van de computer maar even bijgepakt voor wat afbeeldingen (helaas heb ik op het moment geen beschikking over een digicam).

Een schematische afbeeldingen van het originele moederbord:

[...]

De afmetingen van het originele moederbord zijn volgends de manual:
height: 40 mm / depth: 205 mm / width: 488 mm.
Juist, en daar gaat het fout :o

Wat vastgelegd is in het LPX standaard is de afstand van de (vanaf de achterkant gezien) rechterkant naar de riser, de hoogte van het externe gedeelte en de maximale lengte (hier 'width' genoemd) en de maximale hoogte van onderdelen op het mobo (4cm dus).

Dat laat de ontwerpers vrijheid in de breedte naar de linkerkant toe (hier evident 'depth' genoemd) en de layout van het IO gedeelte. Ook kunnen ze uithalen wat ze willen met de riser.
De onderste gleuf in de cage waar alle IO-poorten van het moederbord doorheensteken is 195 mm lang en 15 mm hoog.

In tegenstelling tot de afbeelding zijn er 6 gleuven voor uitbreidingskaarten (linksonder dus ook een). De afstand tussen de bovenrand van de onderste gleuf en de onderrand van de onderste gleuven voor de uitbreidingskaarten bedraagt 25 mm.

Als iemand nog andere informatie nodig heeft, dan hoor ik dat wel...
Volgens mij geef je zo genoeg info :)

Ik heb hier die Intel Premiere/PCI LC voor me liggen. Helaas ga je daar niet veel aan hebben, want het is 22cm breed, wat dus niet gaat passen. Wel zou misschien mijn Intel NV430VX 'Orlando' kunnen (iirc was die iets smaller). Ik zal ff kijken en evt emailen als het een optie is :)

Oslik blyat! Oslik!

• JERO79
Bedankt Dion_b.

Als er nog andere mensen met ideeën zijn, ik houd me aanbevolen.

Verwijderd

Zou kunnen, ik zal es 1 van de 104 kasten opentrekken hier...;-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
Ik heb nog wel een gratis Deskpro 2000 voor je. Met een P200 en 96 Mb geheugen oid. Geen HD. Regio Utrecht.

• JERO79
biobak schreef op 11 June 2003 @ 21:20:
[...]

Ik heb nog wel een gratis Deskpro 2000 voor je. Met een P200 en 96 Mb geheugen oid. Geen HD. Regio Utrecht.
Daar heb ik wel interesse in :). Kun je mij een mailtje sturen zodat we iets kunnen afspreken?

• JERO79
:/ hmmz.... biobak, hoe kan ik contact met je opnemen? Ik zie je email-adres niet in je profiel staan.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
jeropc schreef op 15 juni 2003 @ 10:07:
:/ hmmz.... biobak, hoe kan ik contact met je opnemen? Ik zie je email-adres niet in je profiel staan.
Ik was deze thread even vergeten. M'n e-mail is nu wel openbaar.
Pagina: 1