VPN over ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb dus gezocht, maar kan nergens voor een NooB als ik op dit gebied het duidelijk vinden hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

Ook met google veel gevonden en ook op MS site maar niets bruikbaars...

Ik heb Windows XP Pro en een ADSL verbinding met USB modem... nu wil ik een VPN verbinding opzetten, naar een andere XP Pro gebruiker met ook een USB modem.

Ik had dus op mij PC, een new network connection aangemaakt en hiervoor VPN gekozen, IP van de PC aan de andere kant. Hij had bij users een user voor mij aangemaakt en die gegevens had ik gebruikt...

Ik weet echt niet of dit uberhaupt de goede weg is... maar als ik connect, dan krijg ik altijd maar weer error 800

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 15:57

Gerco

Professional Newbie

Heeft hij ook een incoming connection gemaakt? Die heb je nodig zodat jij op het VPN kan "inbellen".

Win2k Pro kan trouwens maar 1 incoming connection over TCP/IP aan, of dat met XP Pro ook zo is weet ik niet, maar het is iets om rekening mee te houden.

[ Voor 45% gewijzigd door Gerco op 08-06-2003 16:38 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36

lonkhuijzen

100% ADH

ik heb geen idee of je uberhaupt op deze website kan komen, maar er staat met plaatjes en al op hoe je een vpn verbinding opzet:

http://luchthaven.tudelft.nl/windowsnl.html

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Gerco schreef op 08 June 2003 @ 16:37:
Heeft hij ook een incoming connection gemaakt? Die heb je nodig zodat jij op het VPN kan "inbellen".

Win2k Pro kan trouwens maar 1 incoming connection over TCP/IP aan, of dat met XP Pro ook zo is weet ik niet, maar het is iets om rekening mee te houden.
Tja dat leek mij ook wel handig... ;) alleen geen flauw id waar hij dit moet aanmaken :?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Pluk schreef op 08 June 2003 @ 16:37:
ik heb geen idee of je uberhaupt op deze website kan komen, maar er staat met plaatjes en al op hoe je een vpn verbinding opzet:

http://luchthaven.tudelft.nl/windowsnl.html
Ok dit is wel duidelijk, maar niet bedoelt voor hetgeen waar ik het voor wil gebruiken, daarnaast is zover ik weet het ook mogelijk om dit met windows zelf te doen zonder gebruik te maken van 3rd party tools..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 15:57

Gerco

Professional Newbie

In Win2k Pro:

Start -> Settings -> Network & Dialup Connections -> Create New Connection

En dan kiezen voor "Accept incoming connections".

XP weet ik niet, maar het zal hopelijk niet al teveel schelen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz kan die optie nog niet vinden in XP

Moet er trouwens bij de Policies niets verandert worden?

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 08-06-2003 17:19 ]

Pagina: 1