• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb problemen met het maken van een TCP/IP verbinding tussen 2 bluetooth-machines zodat ik op de ene kan internetten via de web-verbinding van de ander.

Mijn situatie.

ik heb:

- 1 Nokia 6310i
- 1 Laptop (toshiba Satellite 2180CDT)
- 1 3COM BlueTooth PC-card (v2.0) tbv laptop
- 1 desktop-pc (AMD 1700)
- 1 SiteCom BlueTooth USB dongle tbv desktop

wat ik wil:

Ik wil onderweg kunnen internetten en emailen met m'n mobieltje op m'n laptop. Als ik thuis ben wil ik kunnen overschakelen naar de verbinding die m'n desktop kan leveren zodat ik in de huiskamer wireless kan internetten zonder telefoontikken. Deze desktop is via een UTP-kabel, een switch en een gemodde Speedtouch (router dus) verbonden met het WWW.

wat lukt al:

ik kan op m'n laptop internetten via m'n 6310i.

wat wil dus echt niet:

ik wil op m'n laptop kunnen internetten via m'n grote PC.

wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb via inbelverbindingen zitten spelen, ik heb nullmodemkabels die er niet waren aangemaakt, ik heb zelfs een geheel VPN-inbel-systeem op poten gezet; het mocht niet baten. Ik krijg het niet voor elkaar om de twee machines via TCP/IP te laten praten, laat staan een routing aan te leggen die me dan op m'n laptop laat internetten.

De hardware is IMO goed geinstalleerd; alles praat en ziet elkaar. Ook de bereikbaarheid van de devices is goed.

wat heb ik al gezocht:

ik heb meerdere pages op google bezocht over hoe dingen hiermee zouden moeten werken, verder heb ik van CuteBritney dit url gekregen, wat in principe zou moeten werken, ware het niet dat ik één of andere 'm-router' software moet hebben, die ik dus niet heb.

Wie weet wat ik fout doe, of wie heeft bovenstaande wél werkend en wil mij aan het handje meenemen door de configuratie?

Ik dank U vriendelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 08-06-2003 19:35 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:24

Floor-is

5.2

Ik heb eigenlijk ook alleen maar ruzie gehad met BlueTooth, nouja behalve mijn carkit, hoewel die soms ook niet mee wilde werken. Tussen telefoons wilde het niet, met PDA's niet en weet ik het wat, dus ik heb uiteindelijk heel dat bluetooth de deur uit gedaan. :/

Bericht hierboven

• HunterPro
  • Niet online
^*skupp*^ :P

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12

Jaymz

Keep on moving !

A61 -> GT :)

• HunterPro
  • Niet online
*schop*

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan je desktop PC wel met de telefoon communiceren (dmv Bluetooth)? En je kan je laptop helemaal niet pingen? en werkt filesharing bijvoorbeeld ook niet als je NetBEUI gebruikt als enige protocol?

Edit: Hoe ver kom je met die website van CuteBritney? Krijg je wel dat icoontje groen? Dat m-router is een specifiek programma voor de P800 gok ik :)

[ Voor 29% gewijzigd door frim op 17-06-2003 23:20 ]

• HunterPro
  • Niet online
dat m-router kom ik dus ook niet toe; dat heb ik gewoon niet. Ik krijg gewoon _geen_ netwerkverbinding tussen de 2 machines; internetten @ desktop via de Nokia gaat wel. Zowel een faked nullmodemkabel via bluetooth, als een modem->modemverbinding met een inbelserver op de host werkt gewoon _niet_.

Iemand andere opties/ideeën, of misschien een idee wat ik fout doe? :)

• frim
  • Niet online
Krijg je dat groene icoontje wel?

• HunterPro
  • Niet online
Nee, want daarvoor moet die koppeling tussen COM ports gemaakt worden; dit wil dus niet. Daarom heb ik o.a. een nullmodem-connectie geprobeerd; dit wil ook niet; vervolgens op de host een inbelserver aangemaakt (zowel eenmaal zonder als eenmaal mét vpn support) en hierop ingebeld; vervolgens kreeg ik in alle gevallen het bericht dat het modem niet lekker werkte :?

• frim
  • Niet online
Je moet het ook niet te lastig maken heh :P

je hebt dus op elke pc 2 connecties? Dus 1 bij my devices en 1 bij other devices? Op verschillende COM poorten? En wat voor een error krijg je dan, als je probeert zo'n verbinding te maken?

Verwijderd

nou dat met de vpn etc.. dat heb je allemaal niet nodig denk ik... heb je al op specifieke nokia forums gekeken ?

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 00:43:
nou dat met de vpn etc.. dat heb je allemaal niet nodig denk ik... heb je al op specifieke nokia forums gekeken ?
Het gaat om verbinding pc - laptop, dus ik denk niet dat Nokia forums daar iets aan kunnen helpen :P
Pagina: 1