[Maxtor]SMART: BAD Powermax: PASSED

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb al een tijdje een Maxtor hd die niet op wil starten, die dus 20 of 30 seconden te laat opspint, was een bekend probleem als veel aan gedaan en gezorgt dat ik in iedergeval vaak een backup maakte.

Hij heeft dat kuurtje nu al 1 jaar ofzo .. en hij bleef het prima doen. SMART status was altijd ok .... tot vanochtend.
M'n bios gaf aan SMART Status = BAD please replace disk and backup your files.
Ik wist dat dit eraan zat te komen, dat maakt het er alleen niet leuker op.
Ik heb toen gelijk Powermax gedownload en er een complete test overheen gerund, tot mijn grote verbazing kwam er uit :
Congratulations, you drive is certified error-free....ect...
Toen ik pc daarna weer reboote kreeg ik nog steeds status bad, andere pc geprobeerd nog steeds SMART status BAD .....
werkt het tooltje nou niet of heb ik een HD met een hele rare kuur ...

HD : MAXTOR 5T030H3 (30 GB, 7200RPM)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
gewoon ff naar maxtor toe bellen en je probleem uitleggen dan krijg je vast wel een RMA code

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Je zou nog eens met active smart kunnen kijken http://www.ariolic.com/download.html

is onafhankelijk en ben erg benieuwd naar de uitkomst. Is niet gratis, maar je kunt wel een trail versie downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Force op 08-06-2003 16:32 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem had ik ook een poos geleden. Je schijf kan je dan nog wel een hele tijd gebruiken maar uiteindelijk begeeft hij het dan toch echt wel. Heb er toen niet op gewacht en heb er een nieuwe ingegooit. Gewoon op de garantie afgaan. 3 jaar op maxtor schijven als ik het me goed herinner.

Veel suc6 ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 16:33:
Dit probleem had ik ook een poos geleden. Je schijf kan je dan nog wel een hele tijd gebruiken maar uiteindelijk begeeft hij het dan toch echt wel. Heb er toen niet op gewacht en heb er een nieuwe ingegooit. Gewoon op de garantie afgaan. 3 jaar op maxtor schijven als ik het me goed herinner.

Veel suc6 ermee...
maxtor geeft maar 1 jaar op hun ide schijven dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
thanxx m8 ..... ik heb de trail versie gedownload en geinstalled ... en hij geeft SMART OK aan .... :/ ik word hier echt vaag van.

Als ik bij de SMART info tab kijk staat er bij 1 de value BAD ... nl

Spinup retry count --> treshold staat op 223 en mij value is nu 222 ...

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
johnny.xxx schreef op 08 juni 2003 @ 16:37:
[...]

maxtor geeft maar 1 jaar op hun ide schijven dacht ik
nu wel maar ik heb nog van de ouwe serie .. dus 3 jaar voor mij _/-\o_

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou via email een RMA aanvragen en je prob. uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
nog een kleine vraag .... ik heb em dus 2 jaar geleden bij computerland gekocht .... moet ik nu bij computerland zijn voor de RMA of bij maxtor zelf ... ?

IF bij maxtor zelf, wat is daar de looptijd/ervaring mee.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
CRiMiNaL schreef op 08 juni 2003 @ 17:00:
nog een kleine vraag .... ik heb em dus 2 jaar geleden bij computerland gekocht .... moet ik nu bij computerland zijn voor de RMA of bij maxtor zelf ... ?

IF bij maxtor zelf, wat is daar de looptijd/ervaring mee.
bij ons in de winkel kunnen we de rma nog wel afhandelen maar vragen we er wel verzend en admin kosten bij.
het beste kan je het gewoon ffies navragen bij computerland

uit ervaring weet ik dat maxtor een weekje of 2/3 kan duren, maar das wel via een winkel, geen idee hoelang het duurt als je het zelf doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

johnny.xxx schreef op 09 June 2003 @ 03:03:
[...]
uit ervaring weet ik dat maxtor een weekje of 2/3 kan duren, maar das wel via een winkel, geen idee hoelang het duurt als je het zelf doet
MAXTOR biedt twee mogelijkheden aan om na een toegewezen RMA een vervangende harddisk te ontvangen:

1. Goed verpakt naar hen opsturen waarna een vervangend exemplaar in> 2 weken jouw kant op komt.

2. Je creditcardnummer opgeven waarna <1 week je de vervangende harddisk thuis ontvangt en je de door hen gebruikte verpakking kunt gebruiken om je oude harddisk te retourneren.

Mogelijkheid 2 is daarmee het handigst en wat verpakking betreft het veiligst.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 08 June 2003 @ 16:26:
Ik heb al een tijdje een Maxtor hd die niet op wil starten, die dus 20 of 30 seconden te laat opspint, was een bekend probleem als veel aan gedaan en gezorgt dat ik in iedergeval vaak een backup maakte.

Hij heeft dat kuurtje nu al 1 jaar ofzo .. en hij bleef het prima doen. SMART status was altijd ok .... tot vanochtend.
M'n bios gaf aan SMART Status = BAD please replace disk and backup your files.
Ik wist dat dit eraan zat te komen, dat maakt het er alleen niet leuker op.
Ik heb toen gelijk Powermax gedownload en er een complete test overheen gerund, tot mijn grote verbazing kwam er uit :

[...]

Toen ik pc daarna weer reboote kreeg ik nog steeds status bad, andere pc geprobeerd nog steeds SMART status BAD .....
werkt het tooltje nou niet of heb ik een HD met een hele rare kuur ...

HD : MAXTOR 5T030H3 (30 GB, 7200RPM)
Als eerste: je bent niet de enige waarbij de hdd te laat opspint:

Damn, de server houdt volgens mij niet meer van me.. Piccies laden traag/niet :-(

Afbeeldingslocatie: http://wwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/hd1.gif
én
Afbeeldingslocatie: http://wwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/hd2.gif

Waar ik wel vaak last mee had (pc staat op mijn broertjes kamer) was dat het defragmenteren vaak een foutmelding gaf over een beschadigde opstartsector maar dat is volgens mij wel normaal.

Deze plaatjes zijn al weer redelijk oud en de harde schijf werkt nog perfect! En als hij stuk mocht gaan.. Had er in 2000 vijf jaar garantie op dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 06:43
Ik had hetzelfde probleem met mijn maxtor 40 gb hd. Spinde te laat op. Ik heb de harde schijf in een ander computer gebouwd en hij doet het hier perfect in.

Heb een nieuwe harde schijf gekocht, een Western Digital 80 gb. Drie maanden geen enkel probleem gehad. Maar raad eens wat hij nu voor kuren heeft! Hij spint te laat op....

Ik maak er nu geen probleem van, omdat ik weet dat het niet aan de hd ligt, immers de maxtor doet het perfect in een ander computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Maxtor geeft 1 jaar garantie op hun produkten buiten europa, binnen europa moeten ze 2 jaar geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Ik wist dat ik niet de eerst was waarbij dit gebeurde, via de search had ik al 100'en topic gevonden met allemaal mensen die een hd hadden die opspin problemen had, deze HD heeft nu al in 2 verschillende systemen gezeten, en bij elk systeem is het hetzelfde liedje :( ik ga dus inderdaad maar is een nieuwe halen.

Najah ... iig hardstikke bedankt voor al jullie reply's :9

EDIT:
omg ... sinds vanochtend is de SMART status: BAD ook ineens uit me bios verdwenen als sneeuw voor de zon :(

... MMORPG Addict.

Pagina: 1