[WinXP] Profiel beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Mijn PC (met Windows XP dus) crashde net, maar na het opnieuw opstarten geeft ie nu de melding dat het lokale profiel niet geladen kan worden. Hij start nu op onder een tijdelijk account waarin alle instellingen weg zijn, en ook niet opgeslagen worden..

Hoe kan ik mijn oude profiel het best en snelst weer herstellen?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 10:05
systeemherstel al geprobeert?

Arrows are made to fly, so are aeros.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
devv05 schreef op 08 juni 2003 @ 16:24:
Mijn PC (met Windows XP dus) crashde net, maar na het opnieuw opstarten geeft ie nu de melding dat het lokale profiel niet geladen kan worden. Hij start nu op onder een tijdelijk account waarin alle instellingen weg zijn, en ook niet opgeslagen worden..

Hoe kan ik mijn oude profiel het best en snelst weer herstellen?
Opstarten - F8 toets indrukken - kiezen voor de laatst goed werkende winxp startup (ofzo)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• .GoO
Heb ik geprobeerd, maar dat werkt dus helaas niet... :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oewww, dat heb ik ook al een paar keer gehad. Bij mij kon ik het niet oplossen, behalve dan een reinstall. Aangezien hij je profiel niet meer kan laden, dus ook je register etc. niet werkt ook geen van de programma's

• .GoO
Viper_74 schreef op 08 June 2003 @ 16:28:
Oewww, dat heb ik ook al een paar keer gehad. Bij mij kon ik het niet oplossen, behalve dan een reinstall. Aangezien hij je profiel niet meer kan laden, dus ook je register etc. niet werkt ook geen van de programma's
Dat moet toch gewoon wel te herstellen zijn? Het staat vast nog wel ergens bewaard allemaal..

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mensen sorry voor de mega schop, maar ik heb hier een computer met precies hetzelfde probleem.
is er inmiddels meer over bekent? iemand een oplossing?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Je profiel staat meestal in documents and setting. Als je er persoonlijke mappen van gemaakt hebt kun je de data met Getdataback nog wel terug krijgen. Mijn ervaring is dat dit probleem optreed met slechte HD's. check eens op bad sectors. verder zal het wel een reïnstal worden. (doe ik meestal wel na low level format)

• BasieP
HD is in orde, dit heb ik al gechecked, geheugen ga ik zo doen, maar dit zou niet uit mogen maken.. (zou pc andere dingen doen)

verder gaat het niet om de data, die weet ik wel terug te vinden, maar het is vrij irritant als je elke keer weer al je instellingen kwijt bent

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Wat je kunt doen is het volgende.
Maak een nieuwe gebruiker aan, op je pc en log in met die naam.
Dan wordt er een nieuw profiel aangemaakt
met default user instellingen.
Log nu in als administrator ( je hebt dus 3 gebruikers nu, administrator, gebruiker met beschadigd profiel en de nieuwe default gebruiker).
Ga naar windows verkenner en zoek je eigen bestanden op.
Zet wel bij de windows verkenner aan zodat je echt alle bestanden ziet je systeembestanden enz.
beveiligde bestanden etc.
C:\Documents and Settings\usernaambeschadigd hier staat je data meestal, tenzij je dat gewijzigd had.
Copieer nu alle mappen uit je usernaam die beschadigd is naar de nieuwe user die je aangemaakt hebt, let op houd dezelfde mappen struktuur aan, je usernaam mag je niet wijzigen.
Dus C:\Documents and Settings\usernaamnieuwaangemaakt!!!!!
Een paar bestanden zal die niet willen kopieren. En copieer ntuser.dat ook niet mee !!!!
Als je de juiste map gekopieerd hebt en je logt dan in met de nieuwe user dan heb je bijna alles weer
op een paar kleine instellingen na.
Het is even ingewikkeld maar het werkt.
Als dit allemaal gelukt is kun je je oude gebruikers account verwijderen, en schijfkontrole zoals hierboven vermeld is zeker aan te bevelen.
Je krijgt hier mee wel een nieuw profiel maar al je favorieten enz bestanden en snelkoppelingen heb je weer.
Dit werkt alleen als je userprofiel stuk is.

[ Voor 18% gewijzigd door wowi op 20-03-2006 22:44 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
"Last Known Good Configuration" werkt alleen als je niet eerst een keer na het rebooten inlogt.
Dus zonder die config te laden, aangezien dat dan namelijk je last known good config wordt.

Voorzover ik weet is het enige wat je kan doen bij een corrupt profiel een backup terug zetten.
heb je die niet, maar heb je wel al je data nog, dan zou ik je oude profiel verwijderen (data wel backuppen natuurlijk) en gewoon inloggen. Je krijgt dan een nieuw profiel, en na deze ingesteld te hebben zou ik deze backuppen, zodat je een volgende keer niet weer alles opnieuw hoeft te doen.
(kopiëren kan, maar (ik kan ff niet op de naam komen, iemand?) het kan ook via een tool van windows zelf. (backuped settings e.d.).

Corrupte profielen zuigen :X

[ Voor 11% gewijzigd door weijl op 20-03-2006 22:47 ]

• BasieP
volgens de eigenaar blijft het profiel kapot gaan, ik heb zelf nog maar 1 beschadigd profiel gezien, en zal dus idd eerst even proberen met een andere user, maar hij zegt dat deze ook kapot gaat..

nu is de pc technisch in orde (hardwarematig dan) ik zit zelf aan een software ramp te denken.. er zaten 2 virusscanners op (norton en nog eentje) en 5 antispyware programma's en nog steeds zat er spyware op de pc, dus zou best kunnen dat de software elkaar wat tegenwerkt..

Pagina: 1