Toon posts:

Unreal T 2003 loopt vast bij het opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort unreal 2003 en heb em geinstalleerd.. maar toen ik em startte liep hij vast. Ik kreeg de volgende foutmelding:

------------------------------------------------------------------------------------------
UT2003 Build UT2003_Build_[2002-09-19_17.26]

CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2609 MHz with 511MB RAM
Video: No Video

General protection fault!

History: UGameEngine::Exit <- InitEngine

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een pentium 4, met 512 MB RAM en 2600 MHz. En een radeon 9600 3d-kaart.
Vanwege de text: "Video: No Video", denk ik dat het misschien aan mijn 3d-kaart ligt. Ik heb een radeon 9600 en ik heb vaker gehoord dat deze problemen gaf bij bepaalde spellen. Ik heb daarom ook al een paar nieuwe drivers voor mijn radeon geinstalleerd, maar dit hielp niet. (het werd alleen erger:S)
Weten jullie hier misschien meer van? Ligt het wel echt aan mijn 3d-kaart of aan wat anders? En hoe kan ik het dan oplossen?
Alvast bedankt.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Het ligt denk ik zeker aan je kaart, maar ik weet niet wat je eraan zou moeten doen..probeer eens een ander videokaart (liefst nvidia), als ie het dan wel doet ga je terug naar de winkel met je kaart:)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
probeer eens directX 8.1 of hoger te installeren?

heb je dat geinstalleerd, kijk dan even over Direct3D aanstaat dmv dxdiag.

Je kan ook proberen UT2k3 met opengl te draaien.

ow... en niet naar krewcial luisteren, hij lult onzin.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 08-06-2003 16:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vond dat ook niet al te helder, bedankt

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lol Tampie :+

Hij geeft aan 'unknown processor' en 'no video'. Het is een gokje, maar het lijkt mij niet raar als je geen goede chipsetdrivers voor je moederbord hebt waardoor het niet wordt herkent. Download de nieuwste versie eens even.
Nogmaals, het is een gokje, maar de moeite voor het proberen waard :P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest, Hmmm daar zit wat in, maar hoe installeer ik die drivers? Ik heb geen flauw idee welk moederbord ik heb...

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Tampie schreef op 08 June 2003 @ 16:57:
probeer eens directX 8.1 of hoger te installeren?

heb je dat geinstalleerd, kijk dan even over Direct3D aanstaat dmv dxdiag.

Je kan ook proberen UT2k3 met opengl te draaien.

ow... en niet naar krewcial luisteren, hij lult onzin.
Jij moet niet zo slap lullen, kan best dat je vidkaart brak is...toch? Ik probeer ook alleen maar te helpen...als jij het beter weet, fijn, hoef je niet zo te reageren... :O

[ Voor 12% gewijzigd door Krewcial op 08-06-2003 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee hij doet het met alle andere spellen perfect.. dus dat dnek ik niet

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Wat voorn pc heb je? Ik denk niet dat jij je pctje zelf inelkaar geprikt hebt aangezien je kennis van hardware (nooffence). Heb je een Compaq of HP zooi ofzo? Misschien als je dan op de website van de pc bakker kan kijken welke chipset je pctje bevat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 17:28:
DataBeest, Hmmm daar zit wat in, maar hoe installeer ik die drivers? Ik heb geen flauw idee welk moederbord ik heb...
Download aida32 eens vanaf www.download.com, daarmee kun je kijken wat voor hardware je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
iik ben er nu achter welk moederbord ik heb en ik heb ook al een nieuwe driver geinstalleerd maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding, dus ik denk dat het daar niet aan ligt... maaar kan het niet aan mijn radeon 9600 liggen dan? want ik hoorde wel vaag wat van andere lui dat er wel is wat mis mee is... qua drivers dan../???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens die aldi-pc... (kzeg et maar ff)

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Is het toevallig een radeon 9600 TL of TX ofzo?

• Ramon
  • Nu online
doe eens start > uitvoeren > 'dxdiag'

kijk dan in de eerste tab helemaal onderaan, en vertel ons welke directX versie je hebt draaien.

kijk dan bij tab 'display' in het vak directX features, wat er achter de drie dingen staat, probeer of je ze aan kan zetten als ze uit staan.

UT2k3 kan je ook met openGL draaien:

open UT2003.INI in je \UT2k3\System\ folder, haal het vinkje voor RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice weg, en zet een vinkje voor RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice.

Zodat het er zo uitziet:

[Engine.Engine]
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 08-06-2003 18:28 ]

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Als het een aldi pc is heb je grote kans dat het een TX is...een beetje overclockte 9500 dus...dat zou de problemen met de drivers kunnen verklaren..

Verwijderd

Topicstarter
krewcial ja het is inderdaad een radeon 9600 TX wat is daarmee dan???

Verwijderd

Topicstarter
kan ik em niet trug clocken dan?? want dan doe ik dat gewoon....

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

nou dan is het dus een 9500... welke drivers heb je erop gezet?

Verwijderd

Topicstarter
tampie ik heb alles gedaan wat je zegt. Ik heb dus directx 9.0 en had alle drie die dingen al aanstaan. En verder heb ik ook dat spul in UT2003.ini verandert maar het werkt helaas nog niet..

kunne we nu de conclusie trekken dat het niet aan mijn 3d-kaart ligt?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik niet aangezien xp die drivers zelf opzoekt....

Verwijderd

Topicstarter
er staat bij:
leverancier: ATI technologies inc.
bestandsversie: 6.14.01.6255

Verwijderd

Topicstarter
welke drivers zou ik er bij moeten installeren dan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zou je wat meer gebruik willen maken van de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif), want meerdere posts onder elkaar heeft geen zin.

Verder zou ik gewoon eens wat oudere drivers proberen. Bijvoorbeeld de 3.0 of desnoods de 2.4. Te downloaden van bijvoorbeeld Guru3D.

The devil is in the details.

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

je moet gewoon de laatste catalyst drivers halen bij bijvoorbeeld www.guru3d.com en die installeren...dan zou het moeten werken denk ik..

gebruik trouwens gewoon de EDIT knop als je wat wilt toevoegen..zoveel berichten na mekaar is onhandig en verstoord het overzicht...;)

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry (ik zit hier niet vaak....)
ik heb dus nu een nieuwe driver gedownload en nu wil ik em installeren maar nu krijg ik de volgende melding:

INF-fout
video-stuurprogramma niet gevonden.

en vervolgens:

Setup kon de installatie niet voltooien.
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens setup uit te voeren.

dus ja.. wat nu
(en nog iets UT2003DEMO doet het wel gewoon helemaal goed...... :? )
bij de DEMO zegt hij wel achter video: Radeon 9600.... dus daar leest hij em op de een of andere manier wel.)

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 20:52 ]

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

heb je drivers gekregen bij je cd? installeer die eerst, en gooi dan deze eroverheen

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja dat laatste wat je zei komt omdat hij wel het typenummer heeft meegekregen van Medion, maar het is in feite gewoon een overclockte 9500, kijk maar op Hardware.info...daar staat een review van een dergelijke pc...misschien handig om dat te lezen

Verwijderd

Topicstarter
maar ik krijg dus een foutmelding wanneer ik een nieuwe driver wil installeren.. dus ik kan geen andere installeren....

• Ramon
  • Nu online
dan moet je eerst je oude driver uninstallen.

Verwijderd

Topicstarter
et is me nu gelukt om die drivers te uninstalleren en nieuwe te installeren, maar dit heeft niks geholpen, dus ik denk dat het niet aan de driver ligt...

ik denk dat et hopeloos is...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 18:32 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Het meeste hulp staat hier boven al :/
Hmmz had je de demo niet gedelete?
Probeer dat eens en dan te draaien, anders haal ze allebei weg en opnieuw installen(de volledige UT2k3).
En als het waar is dat je vid kaart is overgeklokt kan het ook aanliggen(UT2k3 kan er nie goe tegen :/).
Als het goed is, staat er meer op de offi forum van Ut2k3. Ut2003 <--- hier staat een linkje naar de offi forum, dus dan kan je daar je probs posten. En als het goed is hebben ze daar vaker zulke probs verholpen :)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!!! kzal et is proberen.
Maar als het waar is dat unreal2003 niet goed met een overgklokte 3d-kaart overweg kan, is het dan niet mogelijk em trug te klokken... ??

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 11:49 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 11:47:
bedankt!!! kzal et is proberen.
Maar als het waar is dat unreal2003 niet goed met een overgklokte 3d-kaart overweg kan, is het dan niet mogelijk em trug te klokken... ??
Dat kan inderdaad, met dezelfde tootjes waarmee je het overklokt zoals Powerstrip.

Ik vraag me af of het werkt, wie weet :Y)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag het me ook af.. aangezien ik nog nooit iets heb overgeklokt:D

een poosje later: ik heb et een beetje geprobeerd.. en ik zie nu een balk met memory- en engineclock, en ze staan beide helemaa omlaag dus ik denk dat er niks
is overgeclockt.... t spel doet t tenminste nog steeds niet. begrijp dr niks vna
trouwens onder die engine en memory staat: "N/A"... zou dat misschien verkeerd kunnen wezen... de clocksnelheid moet toch bekend zijN? en niet "not avalable"..?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 15:45 ]

Verwijderd

er is gewoon iets goed beroerd met je systeem, we kunnen proberen elk probleem appart op te lossen, dit gaat uiteindelijk wel werken, maar we zijn geen helpdesk. wat ik je aanraad is Windows Update even starten en ALLE updates instaleren, misschien duurt het een eeuwigheid en moet je 20 keer rebooten (denk eerder 2 a 3 keer) maar dikke kans dat het helpt... als het niet helpt raad ik je een clean install aan, zodat je ook precies weet wat er op je systeem staat.
Dus dan wordt het Windows installeren, moederbord drivers, videokaart drivers en sound drivers installeren, windows update draaien voor Service Packes en Critical Updates, drivers updaten en spel installeren, laatste patches van het spel installeren en nog een keer proberen. Als het dan niet lukt kunnen we je helpen en kan je ook beter antwoord geven op onze vragen.

Success

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en directx niet vergeten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
zal et is proberen... bedankt!
Pagina: 1