Na vele topic gelezen te hebben en googlen, ben ik er nog niet achter gekomen waarom mijn raid prestaties zo slecht zijn. Mijn probleem is het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe config, namelijk:
Asus P4c800 deluxe
P4 3ghz 800mhz Fsb
1 gb twinx corsair geheugen
2 x maxtor d740x 80gb (<-- uit oude config)
In mijn oude config had ik ook nagenoeg dezelfde onboard raid controller als nu maar hier waren mijn scores:
sisoft: +- 45000
hdtach: +- 50000
Atto: write en read lagen redelijk dicht in de buurt en ook op zo'n 40 a 50 mb
Maar nu met de huidige config zie ik echt iets over het hoofd, maar ik kom er niet uit wat. Mijn scores zijn echt telerustellend, sisoft sandra file system benchmark blijft minuten lang benchmarken waarna ik hem maar moet cancelen en Atto geeft extreem lage write speeds en de read speeds zijn ook niet zoals het hoort:

Ook zag ik bij HD tach, in het venster waar je kan kiezen welke drive je wil benchmarken, mijn raid drive met "(read-only)" ervoor, volgens mij hoort dit ook niet!
Weet iemand wat dit kan zijn? Of moet ik in het p4c800 of een algemeen raid topic mijn probleem voorleggen?
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe config, namelijk:
Asus P4c800 deluxe
P4 3ghz 800mhz Fsb
1 gb twinx corsair geheugen
2 x maxtor d740x 80gb (<-- uit oude config)
In mijn oude config had ik ook nagenoeg dezelfde onboard raid controller als nu maar hier waren mijn scores:
sisoft: +- 45000
hdtach: +- 50000
Atto: write en read lagen redelijk dicht in de buurt en ook op zo'n 40 a 50 mb
Maar nu met de huidige config zie ik echt iets over het hoofd, maar ik kom er niet uit wat. Mijn scores zijn echt telerustellend, sisoft sandra file system benchmark blijft minuten lang benchmarken waarna ik hem maar moet cancelen en Atto geeft extreem lage write speeds en de read speeds zijn ook niet zoals het hoort:
Ook zag ik bij HD tach, in het venster waar je kan kiezen welke drive je wil benchmarken, mijn raid drive met "(read-only)" ervoor, volgens mij hoort dit ook niet!
Weet iemand wat dit kan zijn? Of moet ik in het p4c800 of een algemeen raid topic mijn probleem voorleggen?