Toon posts:

Help geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 2400 XP op een chaintech apogee moederbord (VIA) met 512 MB DDR 333 geheugen. Hij doet altijd al een beetje vaag (valt heel soms zonder aankondiging uit, problemen met het netwerk? dan ben ik de eerste die het merkt etc.). Ook na schone installatie doet hij dat heel soms nog (ééns in de 2/3 maand) Laatst is hij weer uitgevallen en sindsdien is mijn gebruikersprofiel onder XP aangetast. Dwz. dat er programma's uit de lijst van het start menu weg zijn (staan nog wel geinstalleerd) en alle iconen op de desktop en in de taakbalk waren weg. Ok tot zo ver de rarigheidjes nu de problemen.
Nu bleek dat ik een virus had (W32.Klez.H@mm) die is met een speciale tool verwijderd. Maar mijn compu blijft problemen hebben. Na opstarten word meteen al 100 Mb van het geheugen gebruikt, hetgeen ik vrij veel vind omdat ik niet enorm veel programmaatjes opstart (alle onzin staat uit in msconfig). Verder krijg ik sinds twee dagen steeds de melding dat als ik 2 mozilla's mediaspeler en messenger open heb (niet heel veel dus) dat als ik een ander programma niet kan openen omdat ik te weinig systeembronnen beschikbaar heb. Op dit moment (1 mozilla en taskmanager open) is er 328 mb van mijn RAM in gebruiken staat mijn CPU gebruik op 100% (en dat al 5 minuten ofzo. Ik vind dat absurd veel. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een worm, een virus, koetje.

Kijk je pc eens na met AdAware of spybot en laat hem eens remote op virussen testen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Format je pc anders? En installeer Win XP opnieuw... (weet je zeker dat je geen virus meer hebt)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
koetje? wat heeft die er mee te maken...

Ik zou je wc eens opnieuw installeren als je het dan nog hebt dan is er iets hardwarematig niet in orde.

Strava | AP | IP | AW

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

zoek op google naar het proggie "spybot" (search and destroy) >> freeware
als je bots of iets hebt draaien kun je ze hiermee verwijdeen

Verwijderd

Je kan ook een CD van Norton ergens gaan lenen ofzo, die kan scannen zonder installatie, rechtstreeks bij het opstarten.

Verwijderd

Een spatie, punt, komma, lege regel doen nog weleens wonderen in zo'n lang verhaal :P

Maareh welk OS? Kijk eens welke services er draaien!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
100 mb gebruikt als je windows xp opstart is vrij normaal denk ik hoor.
Heb zelf een xp2000 met 512mb, en 402mb vrij na opstarten
De rest is inderdaad erg vaag, probeer het eens met bijvoorbeeld Windows 2000 Pro

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

laurensvliegen schreef op 08 June 2003 @ 15:36:
100 mb gebruikt als je windows xp opstart is vrij normaal denk ik hoor.
Heb zelf een xp2000 met 512mb, en 402mb vrij na opstarten
De rest is inderdaad erg vaag, probeer het eens met bijvoorbeeld Windows 2000 Pro
en hangt ook af van de hoeveel heid drivers die geladen worden d8 ik :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen PMG topic maar eentje voor WOS toch ga ik'm niet moven maar dichtgooien

- de replys die er tot nu toe staan geven genoeg info om het op te lossen
- de openingspost is slecht (qua stijl (leestekens, enters :o ), maar bovenal ook qua specs - zie o.a. hiervoor Dit graag lezen eer je post :)
- hij zou dus daar ook dichtgaan

/faq/te weinig voorwerk - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.