Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Personal Airco -> Kast koeling?

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Hoi allemaal,

Ik zag laatst bij de kijkshop zo'n apparaat. Het heeft een personal airconditioning, en werkt op twee staaf batterijen. Het apparaat kost €22,90

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS100632g.gif

Met een beetje inzicht zou het toch mogelijk moeten zijn om hier een actieve kast koeling van te maken of niet?

Greetz,

Willems

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 22:26
Beste Willems, lees eerst eens de FAQ ivm groeten :)

Ten tweede: Die "Personal Coolers" zijn gebaseerd op waterverdamping. En juist dat wil je niet in je computerkast hebben.

-

• talin
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

Willems schreef op 08 June 2003 @ 14:34:
Hoi allemaal,

Ik zag laatst bij de kijkshop zo'n apparaat. Het heeft een personal airconditioning, en werkt op twee staaf batterijen. Het apparaat kost €22,90

[afbeelding]

Met een beetje inzicht zou het toch mogelijk moeten zijn om hier een actieve kast koeling van te maken of niet?

Greetz,

Willems
ik denk dat je met een shutlle wel wat resultaten kunt boeken , alleen veel mensen met een chieftech big tower moeten er dan weer een stuk of 10 bouwen , want zo groot zullen ze dan wel niet zijn .

volgens mij zit er alleen een fan en een fanduct in waardoor je een beetje luchtstroming krijgt .

(blijkbaar zit er dus ook nog waterverdamping in en dat wil ik al helemaal in geen pc hebben )

maar : be my guesst en probeer het uit en post je bevindingen .

[ Voor 6% gewijzigd door talin op 08-06-2003 14:39 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Bij de Halfords hebben ze fans die watergekoeld zijn voor in de auto, dus keurig 12 volt. Moet voor een modder toch niet zo moeilijk zijn in te bouwen. Alleen heb je misschien last van condensatie (of is dit niet zo?)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Tja ik wist niet dat deze met verdamping van water werkte dus kun je het maar beter niet doen... Wordt het alleen maar problematischer van! Dat idee van die fan van Halfords verdampt deze ook?

Verwijderd

Deze airco werkt waarschijnlijk door water tussen de lucht te verstuiven en dat op je af te blazen wat een koelend effect heeft.

Je hebt ook airco's die werken door het vocht juist uit de lucht te halen waardoor het minder benauwd wordt en je lichaam zichzelf beter kan koelen.

Allebei niet nuttig voor in de PC dus.

• Juicy
  • Laatst online: 28-11 22:26
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 20:23:
Deze airco werkt waarschijnlijk door water tussen de lucht te verstuiven en dat op je af te blazen wat een koelend effect heeft.

Je hebt ook airco's die werken door het vocht juist uit de lucht te halen waardoor het minder benauwd wordt en je lichaam zichzelf beter kan koelen.

Allebei niet nuttig voor in de PC dus.
Een airco is een apparaat wat de lucht dus koelt en tevens de lucht ontvochtigd. Wat jij nu aanhaalt zijn dus beide geen airco's.

Het Kijkshop apparaatje werkt waarschijnlijk dmv een stuk doek wat vochtig wordt gemaakt, hier wordt lucht doorheen geblazen. Dit veroorzaakt een verdamping vasn het water --> Energie wordt opgenomen uit de lucht --> De temperatuur van de lucht zakt enkele graden. Dus geen verstuiving.

-

Pagina: 1