Borland Database openen in Access/Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor al op het web gezocht, maar niets gevonden of in het uiterste geval niet goed gekeken.

Ik vraag me af hoe ik databases die zijn gemaakt door middel van een programma dat gebruik maakt van de Borland Database Engine kan openen in Excel of Access. Het gaat om bestanden met extensies als .DB, .MB, .PX, .XGx, .YGx (waarbij x = getal).

Is dit mogelijk zonder tussenkomst van Delphi zelf? Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 02:20

dusty

Celebrate Life!

Is dit mogelijk zonder tussenkomst van Delphi zelf?
Het is inderdaad niet mogelijk zonder tussenkomst van een ander programma.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad niet mogelijk zonder tussenkomst van een ander programma.
Is het dan wel mogelijk om die databases d.m.v. een (gratis?) tooltje te converteren naar Access/Excel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Kun je niet gewoon een odbc koppeling maken

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 02:20

dusty

Celebrate Life!

Het is mogelijk om DBE-databases in delphi te benaderen, het is mogelijk om access-database te benaderen in delphi. Het is dus mogelijk.

Of iemand het ooit heeft gemaakt en online gezet is een andere vraag, waarvoor je zelf zal moeten gaan zoeken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens heeft de BDE zelf geen database formaat. De BDE is een extra laag tussen het programma en de database, en kan de BDE verschillende soorten databases openen.
De extenties die je noemt lijken mij die van paradox. En een paradox database kan je vast wel in Access inlezen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1