Wat ik veel irritanter vind zijn die 'beste stuurlui' die allemaal precies weten hoe het moet "dat heb je toch in een half uurtje in elkaar gedraaid?" ...
Nu ben ik zelf met wat anderen met een soort van 'stage project' bezig en als teamleider heb ik nu het probleem dat ik dat verband zelf zo'n iemand ben...
Nu is een bijkomstig probleem dat ik met een project bezig waar ik onderdelen ervan wel eens voor andere projecten heb gedaan (ervaring zeg maar), dus dan weet jij precies wat er gedaan moet worden (en vooral: wat niet), maar de anderen hebben wat minder van die ervaring en hebben dus meer tijd nodig en moeten eventueel op bepaalde concepten gewezen worden. Al met al begrijp ik best waarom productiviteit niet accuraat ingeschat wordt.
Maar even serieus: bij mij heeft een dergelijke planning een averechts effect. Ik presteer beter onder druk. Nee, eigenlijk presteer ik alleen onder druk. Als iets over 4 maandan af moet zijn, dan zit ik de hele dag te internetten. Als iets volgende week af moet zijn dan ben ik hard bezig.
Bij mij is dat precies andersom. Als ik het druk heb gun ik mijzelf minder tijd om ergens uitgebreidt over na te denken en daar moet je uiteraard wel mee oppassen.
Tuurlijk, het was meer als voorbeeld bedoeld. Maar met overleg bedoel ik ook de korte "hoe ver ben jij?" en "heb je dat al bijna af?"-praatjes. Allemaal van die kleine dingetjes die helemaal niet veel tijd opzichzelf kosten.
Ik vind dat zelf altijd irritant als iemand de hele tijd aan me vraagt hoe ver ik ben. Nu in mijn 'functie' als project leider moet ik dat aan anderen wel vragen want het is denk ik de directste manier om op de hoogte gesteld te worden/ervoor te zorgen dat je op de hoogte gesteld wordt. Ik schrik er wel van als je ziet hoeveel tijd het kost om de hele tijd de mensten af te gaan of ze hun werk wel doen. Gelukkig heb je altijd van die mensen waar je niets aan hoeft te checken en er voor zorgen dat iets af komt en problemen direct terugmelden. En ja, je hebt ook precies de anderen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Infinitive op 09-06-2003 23:44
]