Toon posts:

NEC 1100 of 1300?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu aan het twijfelen welke dvd brander ik zal kopen,mn oog is gevallen op de NEC 1100 en de NEC 1300.

ze lijken allebei hetzelfde maar de 1100 kan geen - formaat branden,hoewel je dit toch ziet staan bij sommige computer-boeren.

de 1300 kan - en + formaat schrijven,zelfde snelheid als de 1100

wat ik er onder andere wil mee doen is om backups van mn playstation2 mee te maken,en verder voor data enzo.
maar welk formaat gebruikt de playstation2 eigenlijk?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 11:31
maakt volges mij niet uit

maar als ik me niet vergis is + het aan 't winnen

Verwijderd

PS2 gebruikt - !!!

Dus ik zou voor de 1300 gaan. Ik hoorde alleen berichten dat die Nec branders, maar ook de Sony, helemaal geen goeie branders zijn (van de man van cd-media.nl, en die verkoopt aardig wat dvd's), dus ik wacht zelf nog even tot de herfst...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:55
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 14:01:
PS2 gebruikt - !!!

Dus ik zou voor de 1300 gaan. Ik hoorde alleen berichten dat die Nec branders, maar ook de Sony, helemaal geen goeie branders zijn (van de man van cd-media.nl, en die verkoopt aardig wat dvd's), dus ik wacht zelf nog even tot de herfst...
Lekker onderbouwd dat het geen goede branders zijn. Ze zijn wat kiekeurig wat betreft de media, maar ik gebruik Fuji DVD+R en Philips DVD+RW in combinatie met mijn 1100 en dat geeft perfecte resultaten.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Er is nog lang geen winnaar, vooral nu de prijs weer omhoog gaat van dvdrs. En daarom heb ik de 1300 besteld :)

PS2 speelt ook dvd+R af :+

Wat betreft dat NEC en Sony slechte branders maakt: wat bepaalt nou of het goed of slecht is? dat beide picky zijn met bepaalde media is niks nieuws, er is volgens mij geen 1 brander die alles aankan. Ik herinner me oudere cd branders van 3 jaar terug, die hadden ook allerlei problemen met verschillende merken, pas nu jaren later kan je gewoon gerust elke brander kopen en er op los fikken zonder zorgen te maken om wat voor cdrs je gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Terryb47 op 08-06-2003 14:14 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-03 12:41

RUFFNECK

Poentje

Er was een review over die 2 modellen ooit es op de frontpage als ik het goed heb. Qua hardware zouden ze vrijwel identiek zijn en de revieuwer verwachtte dan ook dat het - gebeuren hopelijk met een firmware update bij zou komen. Verder bleken ze erg goede branders te zijn (ooit es gelezen in een review vs. een sony brander)

edit: nieuws: NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek en nieuws: Review DVD±RW-branders: NEC vs. Sony

[ Voor 18% gewijzigd door RUFFNECK op 08-06-2003 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terryb47 schreef op 08 June 2003 @ 14:09:
Er is nog lang geen winnaar. Vooral nu de prijs weer omhoog gaat van dvdrs.

PS2 speelt ook dvd+R af :+

Wat betreft dat NEC en Sony slechte branders maakt: wat bepaalt nou of het goed of slecht is? dat beide picky zijn met bepaalde media is niks nieuws, er is volgens mij geen 1 brander die alles aankan.
dus de playstation2 speelt ook alle dvd+r(w) af?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
DVD+ wel, maar geen +RW :)

maar niet alle merken werken voor iedereen, dat is ook zo met -R disks...niks aan te doen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 22:51
Mijn ps2 speelt naast -r ook dvd+r backups af, zowel spellen als films. +rw pakt ie niet.
Ik heb een 1100

Verwijderd

keb sinds dit weekend de NEC 1100 en heb hem gister geinstalleerd....dit is ook gelukt....maar hij wordt alleen als lezer herkend bij mij....dus nie als schrijven....heb al vershillende brand programma's geprobeerd maar krijg telkens hetzelfde probleem...hij herkend alleen me plexter writer als een writer en me nec 1100 nie.....weet iemand misschien waar dit aan kan liggen....alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :)

edit:
sdt, jij ook B)

Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen wordt hier op Gathering of Tweakers van je verwacht dat je überhaupt over basiskennis en researchcapaciteiten beschikt. Het is hier namelijk geen Helpdesk waarin je te pas en onpas vragen achterlaat. In dit geval had je jezelf allang kunnen helpen door in de search en/of in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken :)

In dit geval is dat dus de Technische PMG FAQ B)

Lees vooral het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 09-06-2003 17:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.