Toon posts:

K7S5A bios-update mislukt, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD K7S5A moederbord met een amd1700+ en een Geforce 2 MX 400. Nadat ik nieuw geheugen erin had geplaatst (128 MB) startte de computer niet meer op (mem check deed 'ie nog wel). Een kennis zei dat het aan de ECC kon liggen en dat ik een nieuw bios nodig had. Ik heb het nieuwste Cheepoman bios gebruikt en heb er wat dingen in verandert met amibcp. |:(
Na het bios geflashed te hebben startte de computer helemaal niet meer op, het beeld blijft zwart en ik kan er niets meer mee.
Weet iemand misschien of er toch nog een manier is om het bios te herstellen, want ik neem aan dat het aan het bios ligt. Of moet ik een nieuwe bios-chip kopen? Hoeveel kost zoiets en welk merk?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:43
wat dacht je ervan om eens even de search te gebruiken daar vind je vast wel wat, en voor de prijs van een nieuwe chip moet je op site van je mobomaker kijken

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Verwijderd

nieuwe bios chip fixen
hotflashen
flashbios.org ed

Verwijderd

Topicstarter
wat houdt hotflashen dan precies in en hoe doe je dat, want ik meende dat het zeer risicovol is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 13:54:
wat houdt hotflashen dan precies in en hoe doe je dat, want ik meende dat het zeer risicovol is?
ooit eens gedaan met 2 ouwe pentium bordjes.

je fixt iemand met een K7S5A

boot je met boot cd/ flop

peutert de bioschip er voorzichtig uit..

stopt je verkloote chip er in.

draait t flash progzel

en dan zou je chip weer goed moeten zijn :-)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat het diskette lampje branden als je hem aanzet?

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Je hebt een ander mobo nodig met minstens dezelfde grootte bioschip.
Zet je bios over op die pc, gebruik uniflash en programeer je oude of evt nieuwe chip. Als je nieuwe chip groter is kan je de bios er vaak gewoon 2 keer op zetten.

Uniflash werkt niet op alle boarden, sommige VIA chipsets og borden met een extra beveiliging.

Suck6

In de search had je dit ook kunnen vinden

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Op de K7S5A bordjes is er een mogelijkheid om een nieuw bios erop te flashen door AMIBOOT.ROM op een floppy te zetten, vervolgens pc uit en weer aan te zetten. Als je geluk hebt werkt het boot-gedeeltje van je bios nog en wordt een nieuw bios geflashed.

Download een normale bios-rom van de site van ECS, rename deze .rom naar amiboot.rom. Bestand kopieren op floppy en in je defekte pc stoppen. Pc starten en wachten tot het lampje van je floppydrive gaat branden. Je nieuwe bios zal nu geflashed worden. Dit proces kan een paar minuutjes duren, dus heb geduld.

Probeer eventueel nog om je bios eens te clearen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje van de diskette drive brand niet meer. Dus ik kan die manier met amiboot.rom niet gebruiken. Ik heb nog wel een oude celeron 300. Zal ff kijken of de bios chip daarin past. Ik weet niet zogauw of er hetzelfde bios inzit. Maar wat ik nog ff wilde weten, is het niet te gevaarlijk? Ik las ergens dat er een grote kans is dat je chip en moederbord doorbrand.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! De diskettedrive deed het pas na 3 minuten en daarna kon ik gewoon die amiboot.rom manier gebruiken. Allen hartelijk dank!
Pagina: 1