Toon posts:

Webcam werkt niet, snap er nix van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb echt geen idee hoe ik verder moet, en ja, ik heb de search gebruikt voordat ik postte...

ik heb hier een notecam pro 100 usb webcam. Er staat op de doos: eerst software installen voordat je de cam erin prikt. Ik install de software, prik de cam erin, zegt windows dat de software wel goed is geinstalleerd, maar windows kan dit apparaat niet starten.
Ik heb het op al mijn usb poorten geprobeerd, maar overal krijg ik hetzelfde probleem.
Ik heb net XP sp1 geinstalled voor USB2 support, alsnog hetzelfde probleem.
Heel af en toe dan staat de webcam bij apparaatbeheer gewoon als 'werkend', maar als ik dan met welk programma dan ook iets probeer te bekijken op die webcam, krijg ik alleen een zwart schermpje met een paar gekleurde pixels erin... ook heel vaag dus
ik heb de software al vaak genoeg eraf gehaald / opnieuw geinstalled, maar niks helpt...
IEMAND HELP :P

mijn specs:
xp 2500+
msi k7n2g
windows xp prof sp1

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

een reboot doet vaak wonderen :D

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Je kunt wel ff controleren of je USB poorten een IRQ krijgen. Bij sommige biossen kun je dit uitschakelen en dat geeft ook problemen.
Assign IRQ to USB moet dus Enabled zijn.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
cobratbq schreef op 08 juni 2003 @ 13:32:
Je kunt wel ff controleren of je USB poorten een IRQ krijgen. Bij sommige biossen kun je dit uitschakelen en dat geeft ook problemen.
Assign IRQ to USB moet dus Enabled zijn.
jah beide usb roothubs krijgen gewoon een eigen irq...
ik gebruik ook usb voor mijn muis en voor data transfer naar minidisc, en die werken allebei perfect... (jah ik heb het ook zonder die 2 geprobeerd)

Verwijderd

Topicstarter
niemand ??
begin hier wanhopig te worden :|

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 08:58
probeer effe op een andere pc, misschien is de webcam kaduuk

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 15:07

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Je hebt neit toevallig een pctv kaart of een andere capture kaart in je pc he?, had et zelfde probleem je programma pakt dan namelijk je tv kaart ipv je webcam, en tja dan krijg je rare pixels (omdat je webcam progje niet kan decoderen ;)

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Haal de drivers er es af, en prik dan terwijl windows draait je cam er in?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 14:26

timovd

Voorsprong door techniek

Het kan zijn dat je software niet is voor XP (SP1). Misschien ff de nieuwste driver downloaden.

PS. schoppen na 24 uur.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
timow schreef op 09 June 2003 @ 16:25:
Het kan zijn dat je software niet is voor XP (SP1). Misschien ff de nieuwste driver downloaden.

PS. schoppen na 24 uur.
Wat maakt dat halve uurtje nou uit? :?

Maar goed, probeer eens de software te deinstalleren, rebooten, software opnieuwe installeren, rebooten, en dan de cam erin pluggen... Veel rebooten werkt vaak goed bij windows ;)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als je webcam soms niet wordt gezien in de device manager, zou ik hem inderdaad proberen in een andere PC, of, helemaal als je meerdere usb apparaten hebt, probeer hem in een andere usb poort, met andere usb apparaten disconnected. Het kan zijn dat je webcam meer stroom/power nodig heeft dan wat hij kan krijgen uit je usb poort(en). Je kan ook proberen met een 'powered' usb hub.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit allemaal al geprobeerd, en ik heb de cam wel werkend gekregen op mijn werk... ook met xp sp1...
en hij staat gewoon bij device manager, alleen met een uitroeptekentje erbij met de melding "Dit apparaat start niet. (Code 10)"

Verwijderd

Topicstarter
laatste kickje dat ik deze topic geef, misschien weet nu iemand wel een oplossing ??
bvd :)

Verwijderd

heb hetzelfde probleem bij mijn Logitech quickcam express meschien iemand een id het het komt krijg het bericht "Dit apparaat start niet. (Code 10)"

d8t kan um beter hier plaatsen dan een nieuwe te maken, heb nog zitten zoeken maar kon verder nix vinden over dit probleem....

mijn pc:

amd xp 2400+

elitegroup k7s5a moederboard

ati radeon 9600

en draai windows xp

hopenlijk kan iemand me met dit probleem helpen....
Pagina: 1