Toon posts:

Nieuw mobo / cpu hoe hoog moet FSB??

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een MSI Kt4V-L gekocht en een AMD Athlon XP 2400+
nu heb ik sites van beide fabrikanten af zitten speuren.
de MSI site zegt alleen dat ik de FSB hoger kan zetten om op die manier m'n cpu over te clocken...
Maar het is toch zo dat een cpu voor een bepaalde FSB is gemaakt of heb ik het nu mis?
De AMD site zegt er helaas helemaal niets over, maar ik zou wel willen weten waar ik m'n FSB veilig op kan zetten zonder dat dalijk m'n cpu 70 graden wordt...
Nu wordt m'n cpu 60 graden maar hij gaat er niet overheen, ook niet als ik spellen speel e.d.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

normaal gesproken moet je fsb 133 zijn

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:34

Trefwoord

blader, blader...

welke AMD heb je precies, ze zijn met verschillende smaken fsb verkrijgbaar. Overigens kun je je bios instellen zodat hij het zelf detecteerd.

...gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
nu staat hij op 133 mhz
alleen ik heb van _iemand vernomen_ dat een cpu gemaakt wordt speciaal voor bijv. 233 mhz FSB en dat je dan dus veilig je FSB op 233 kan zetten zonder 'm dus "over te clocken" en zonder dat hij dan veel heter wordt...
Nu wil ik dus graag weten of dat klopt en of ik mijn FSB veilig hoger kan zetten met deze cpu???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

monkeymonkey, lees eens ff heel snel de forumgedrag FAQ door.

Daarin staat ondere andere dat enig voorwerk van je verwacht wordt, dat Gathering of Tweakers een community is, niet een helpdesk, en dat voordat je een topic start je toch op z'n minst de search en de subforum FAQs moet doorlezen- hier Technische PMG FAQ
Bovendien helpt het als je in de juiste subforum kijkt :o

Je hebt allicht meer aan deze FAQ:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Maar goed, dit soort advies heb je al meermaals in mailtjes van moderatoren mogen krijgen en je hebt je er blijkbaar nog steeds niets van aangetrokken. Als we echt teveel van je vragen, zou het misschien een beter idee zijn om te gaan kijken naar www.beginnersweb.nl en www.iksnaphetniet.nl - dat zijn fora die minder hoge eisen stellen en allicht beter aansluiten als je het hier te moeilijk vindt.

/verkeerd subforum/faq/search - gewoon kansloos- dicht :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.