hallo
Ik kreeg een aantal zaken niet goed in debian en heb besloten knoppix van cd op de hardeschijf te installeren. Nu is echter mijn windows xp entry verdwenen.
Ik heb al de lilo minihowto doorgelezen en een standaard lilo.conf gebruikt om lilo aan te passen maar geen resultaat.
Het vreemde is dat als ik een veranderde lilo.conf opsla, en hier heb ik 2 labels : debian en win_Xp , lilo alleen knoppix weergeeft, dus de gesavede lilo.conf van mij word niet gebruikt.
er zit op het moederbord 1 harde schijf, op een hpt 370 controller (vandaar dat ie em weergeeft als hde)
hier is mijn lilo.conf
boot=/dev/hde
vga=791
prompt
timeout=50
append = "hda=scsi hdb=scsi hdc=scsi hdd=scsi hde=scsi hdf=scsi hdg=scsi hdh=scsi apm=power-off nomce"
image=/boot/vmlinuz-2.4.20-xfs
label=Debian
root=/dev/hde5
initrd=/boot/initrd.gz
## A Windows installation, example for partition 1 on first IDE harddisk
other=/dev/hde1
label=Windows_Xp
table=/dev/hde1
output van cat /proc/partitions
eroen@BP6:~$ cat /proc/partitions
major minor #blocks name
33 0 20044080 hde
33 1 13349920 hde1
33 2 1 hde2
33 5 3786520 hde5
33 6 511528 hde6
33 7 2395984 hde7
jeroen@BP6:~$
Ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat hde1 de windows partitie is.
ik heb alle mogelijkheden (hde1 t/m7) al in lilo.conf geprobeerd.
de output van /etc/fstab
jeroen@BP6:~$ cat /etc/fstab
# /etc/fstab: filesystem table.
#
# filesystem mountpoint type options dump pass
/dev/hde5 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
/dev/hde6 none swap sw 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
/dev/fd0 /floppy vfat defaults,user,noauto,showexec,umask=022 0 0
/dev/cdrom /cdrom iso9660 defaults,ro,user,noexec,noauto 0 0
# partitions found by Knoppix
#/dev/hde1 /mnt/hde1 vfat noauto,users,exec,umask=000,uid=knoppix,gid=knoppix 0 0
#/dev/hde5 /mnt/hde5 ext3 noauto,users,exec 0 0
#/dev/hde7 /mnt/hde7 ext3 noauto,users,exec 0 0
ik weet niet of dit van invloed is, maar ik moet mijn windows weer kunnen gebruiken om mail te lezen
Er is nog iets dat niet goed ging, maar ik weet niet of dat van invloed kan zijn op bovenstaand:
in C't van mei 2003 staat een artikel om knoppix van cd op de hardeschijf te zetten. Ze hebben een opdracht weergegeven die 'alle voorkomende instanties van /home/knoppix verandert in alle bestanden in /home/jeroen'
ik krijg telkens een foutmelding. is er iets niet goed aan deze regel ?
for f in ' find .-type f -exec grep -| /home/knoppix {} \;' ;do sed -e 's /\/home\/knoppix /\/home\/jeroen/g' $f> x; mv -f x $f;done
het is lastig weergegeven over 3 regels soms is het niet duidelijk of er wel of niet een spatie moet, ik heb al diverse wijzigingen geprobeert maar geen geluk...........
Ik kreeg een aantal zaken niet goed in debian en heb besloten knoppix van cd op de hardeschijf te installeren. Nu is echter mijn windows xp entry verdwenen.
Ik heb al de lilo minihowto doorgelezen en een standaard lilo.conf gebruikt om lilo aan te passen maar geen resultaat.
Het vreemde is dat als ik een veranderde lilo.conf opsla, en hier heb ik 2 labels : debian en win_Xp , lilo alleen knoppix weergeeft, dus de gesavede lilo.conf van mij word niet gebruikt.
er zit op het moederbord 1 harde schijf, op een hpt 370 controller (vandaar dat ie em weergeeft als hde)
hier is mijn lilo.conf
boot=/dev/hde
vga=791
prompt
timeout=50
append = "hda=scsi hdb=scsi hdc=scsi hdd=scsi hde=scsi hdf=scsi hdg=scsi hdh=scsi apm=power-off nomce"
image=/boot/vmlinuz-2.4.20-xfs
label=Debian
root=/dev/hde5
initrd=/boot/initrd.gz
## A Windows installation, example for partition 1 on first IDE harddisk
other=/dev/hde1
label=Windows_Xp
table=/dev/hde1
output van cat /proc/partitions
eroen@BP6:~$ cat /proc/partitions
major minor #blocks name
33 0 20044080 hde
33 1 13349920 hde1
33 2 1 hde2
33 5 3786520 hde5
33 6 511528 hde6
33 7 2395984 hde7
Ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat hde1 de windows partitie is.
ik heb alle mogelijkheden (hde1 t/m7) al in lilo.conf geprobeerd.
de output van /etc/fstab
jeroen@BP6:~$ cat /etc/fstab
# /etc/fstab: filesystem table.
#
# filesystem mountpoint type options dump pass
/dev/hde5 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
/dev/hde6 none swap sw 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
/dev/fd0 /floppy vfat defaults,user,noauto,showexec,umask=022 0 0
/dev/cdrom /cdrom iso9660 defaults,ro,user,noexec,noauto 0 0
# partitions found by Knoppix
#/dev/hde1 /mnt/hde1 vfat noauto,users,exec,umask=000,uid=knoppix,gid=knoppix 0 0
#/dev/hde5 /mnt/hde5 ext3 noauto,users,exec 0 0
#/dev/hde7 /mnt/hde7 ext3 noauto,users,exec 0 0
ik weet niet of dit van invloed is, maar ik moet mijn windows weer kunnen gebruiken om mail te lezen
Er is nog iets dat niet goed ging, maar ik weet niet of dat van invloed kan zijn op bovenstaand:
in C't van mei 2003 staat een artikel om knoppix van cd op de hardeschijf te zetten. Ze hebben een opdracht weergegeven die 'alle voorkomende instanties van /home/knoppix verandert in alle bestanden in /home/jeroen'
ik krijg telkens een foutmelding. is er iets niet goed aan deze regel ?
for f in ' find .-type f -exec grep -| /home/knoppix {} \;' ;do sed -e 's /\/home\/knoppix /\/home\/jeroen/g' $f> x; mv -f x $f;done
het is lastig weergegeven over 3 regels soms is het niet duidelijk of er wel of niet een spatie moet, ik heb al diverse wijzigingen geprobeert maar geen geluk...........