Canon powershot A60 of Sony DSC-P52

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben al een tijd bezig met het zoeken naar een digi-cam. Uiteindelijk lijken mij de Canon Powershot A60 en de Sony DSC-P52 de beste camera's voor mij. Ik ben zelf een geen pro ofzow, maar je weet maar nooit hoe je bevangen wordt als je eenmaal aan het fotograferen gaat :).

De a60 heeft heel wat instellingen die je zelf kunt bedienen. Ik heb geen flauw idee of ik daar iets mee ga doen, maar je weet maar nooit!

Ik heb al heel wat sites afgezocht en dan blijkt dat iedereen helemaal wild is van die a60/a70 serie. Het nadeel t.o.v. van de P52 van Sony vindt ik het aantal megapixels. Men zegt dat de a60 vrij lomp is in afmetingen maar toen ik de afmetingen en het gewicht ging vergelijken met de Sony viel me dat zekers mee.

De P52 is nieuw en op steves-digicams staat alleen een review van de P51. Gebruikerservaringen van de P52 zijn niet echt dik bezaaid omdat ie nieuw is. En soms is nieuw beter. Dat weet ik dus niet. Men zegt dat de kwaliteit van de Sony's "mwa" is. Is dat echt zo met die nieuwe serie (gebruikerservaring?)?

Dus, ik vraag mij nu af, moet ik zondermeer voor de canon gaan?

alvast dank.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zemartino:
Dus, ik vraag mij nu af, moet ik zondermeer voor de canon gaan?
Ja.

De sony's van die prijsklasse zijn helemaal zo geweldig niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 08-06-2003 13:21 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het ligt er ook erg aan wat je met de foto's gaat doen. Zelf heb ik een A70 (3MP) en dat vind ik netaan genoeg voor een 10x15 foto. Nu ben ik nogal zeikerig met foto's ;) want de meeste mensen vinden 2MP voldoende voor een goede 10x15 foto. Als je geen grotere foto's af wilt laten drukken zou de A60 dus een goede keuze zijn. Meer instelmogelijkheden, mogelijkheid om filters/lenzen te gebruiken. De Sony gebruikt ook het duurdere Memorystick, de Canon CF geheugen wat een stuk goedkoper is.
De kwaliteit van de foto's van de A60 wordt idd als erg goed ervaren. Van Sony hoor ik ook wel goede verhalen, zij het dan van de duurdere modellen.

Heb je al eens een side-by-side gedaan op dpreview? Wellicht dat je dan een aantal verschillen wat beter ziet. :)

Persoonlijk zou ik eerder voor een Canon gaan dan een Sony.

Verwijderd

zemartino schreef op 08 June 2003 @ 13:15:

De a60 heeft heel wat instellingen die je zelf kunt bedienen. Ik heb geen flauw idee of ik daar iets mee ga doen, maar je weet maar nooit!
Ik dacht ook die zal ik nooi gebruiken, maaaaar binnen een uur zat ik ermee te klooien, en ik moet zeggen dat ik dat nooit meer kwijt wil. Maar de keus is aan jou. Ik ken de sony niet maar ik weet wel dat je aan de A60 geen miskoop hebt. Veel plecier (met welke cam ook) :D

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht ook interessant:

[rml][ Digicam] Welke van de twee?[/rml]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• zemartino
  • Niet online
In de topic "welke van de twee" wordt een P51 vergeleken. De Px2 serie schijnt een hele verbetering te zijn wat betreft foto techniek.
HunterPro, als je zegt:
De sony's van die prijsklasse zijn helemaal zo geweldig niet.
Wat is er dan niet zo geweldig aan? Ik zie wel dat de A60 een breder instelbare sluitertijd heeft, maar betekent dat dat die Sony een slechte heeft?

En dan het resolutieverschil tussen de P52 en A60...lijkt me ook niet onbelangrijk vanuit het oogpunt "digitale zoom".

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zemartino schreef op 08 juni 2003 @ 23:37:
In de topic "welke van de twee" wordt een P51 vergeleken. De Px2 serie schijnt een hele verbetering te zijn wat betreft foto techniek.
HunterPro, als je zegt:
De sony's van die prijsklasse zijn helemaal zo geweldig niet.
Wat is er dan niet zo geweldig aan? Ik zie wel dat de A60 een breder instelbare sluitertijd heeft, maar betekent dat dat die Sony een slechte heeft?

En dan het resolutieverschil tussen de P52 en A60...lijkt me ook niet onbelangrijk vanuit het oogpunt "digitale zoom".
In die prijsklasse is de canon fototechnisch beter, heeft meer instelmogelijkheden en een betere lens. Alleen door die meer instelmogelijkheden is ie iets lastiger te doorgronden (sony is altijd kinderlijk simpel).

• zemartino
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk maar een A60 besteld :). Ben zeer benieuwd en kan niet wachten tot ie binnen is. De coole shots in het ervaringen topic hebben de doorslag gegeven.

Verwijderd

zemartino schreef op 10 juni 2003 @ 10:42:
Ik heb uiteindelijk maar een A60 besteld :). Ben zeer benieuwd en kan niet wachten tot ie binnen is. De coole shots in het ervaringen topic hebben de doorslag gegeven.
jij ook al aan het wachten.
als het goed is komt die van mij ook vandaag binnen met 128 mb cf kaartje en 4 1800 ma baterijen.

Verwijderd

zemartino schreef op 10 juni 2003 @ 10:42:
Ik ga er ook een bestellen deze week, de A60 lijkt mij ook de beste keus van de camera's die ik op het oog had. Waar heb je hem besteld als ik vragen mag.

• zemartino
  • Niet online
Ik heb hem bij progress besteld. Zonder verzendkosten is ie "maar' 274 euro.

Verwijderd

zemartino schreef op 10 June 2003 @ 10:53:
Ik heb hem bij progress besteld. Zonder verzendkosten is ie "maar' 274 euro.
Daar wil ik hem ook gaan bestellen maar er staat "Indicatie levertijd: 2 weken" maar ik heb ze ff gemaild of het echt zo lang gaat duren. Anders bestel ik hem ergens anders voor een paar euro meer, want ik wil hem dan wel zo snel mogelijk hebben :9~

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:36
Heb m al een tijdje (A60).
Binnen 24 uur bij alternate.
Ik heb ook 128 CF kaartje en 4*2000 en 4*1800 Powerbankjes erbij.
Ik heb gisteren ook in het pikkedonker buiten aan het fotograferen geweest.
Met een sluitertijd van 4sec en een paar tuinlampjes krijg je dan echt nog een mooie foto.
Je hebt idd lekker veel instellingen ik schiet nooit meer in de auto stand.
De a60 is zeker zn geld waard.

Verwijderd

Ik heb net ook een A60 besteld met extra geheugenkaartje en oplaadbare batterijen. :9~

Nu hopen dat hij snel komt, ben benieuwd. Ik heb die camera trouwens besteld op www.camerahuis.nl iets duurder maar ik heb geen zin om meer dan 2 weken te wachten. :p (ik hoop wel dat ze hem gelijk op sturen natuurlijk 8)7) Geheugen en batterijen heb ik ergens anders besteld.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 10:59:
[...]
Daar wil ik hem ook gaan bestellen maar er staat "Indicatie levertijd: 2 weken" maar ik heb ze ff gemaild of het echt zo lang gaat duren. Anders bestel ik hem ergens anders voor een paar euro meer, want ik wil hem dan wel zo snel mogelijk hebben :9~
Gewoon bij Informatique bestellen, iets duurder, maar wel op voorraad. Ik had hem binnen een dag binnen :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een hele tijd zitten tobben of ik een A40 wilde hebben of niet. Het grote nadeel vond ik idd ook het formaat. Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen maar ik vind het toch wel erg handig om m'n cam soms ff in m'n broekzak te vervoeren. :)
En dat gaat niet bij alle broeken... (A40/60/70)

Verwijderd

Microkid schreef op 10 June 2003 @ 21:17:
[...]
Gewoon bij Informatique bestellen, iets duurder, maar wel op voorraad. Ik had hem binnen een dag binnen :9~
Offtopic:
Is dit jou al gelukt Microkid? [rml][ DVD] subtitles toevoegen[/rml] (subs toevoegen bij een dvd...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:39 ]

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 22:00
Hoi,

Ik zie dat de meeste poster van deze tread de A-60 al een tijdje in hun bezit hebben.
Nu hoor ik hier en daar verhalen over de duurzaamheid van de A-serie van Canon.
Sommige mensen zouden na een paar maanden problemen met hun camera hebben.

Hebben jullie problemen gehad met de A-60?

Alvast bedankt voor de reactie!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

Beertjeman schreef op 10 december 2003 @ 19:01:
Hoi,

Ik zie dat de meeste poster van deze tread de A-60 al een tijdje in hun bezit hebben.
Nu hoor ik hier en daar verhalen over de duurzaamheid van de A-serie van Canon.
Sommige mensen zouden na een paar maanden problemen met hun camera hebben.

Hebben jullie problemen gehad met de A-60?

Alvast bedankt voor de reactie!
Hoi,

Dit is een topic van al meer dan 5500 posts:) over de a60/70
Zelf heb ik ook een a60 ;) en het is een prachtding!!! _/-\o_

Cons:::BB4E

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
Geen twijfel mogelijk....

de A60 !!!

ik heb het al meer dan tien mensen aangeraden....

go go go !!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hmm weet iemand hoe duur de PowerShot A60 is bij media markt?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

tja. beetje ouwe koe en er bestaat al een goede topic erover. Zonde dat dit nu op slot moet door een onnodige kick.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.