Toon posts:

Tape wegdoen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele tijd gezocht te hebben op het internet heb ik niets kunnen vinden wat relevant is aan mijn vraagstuk.

IK heb een tijdje geleden mem chip koelers voor mijn videokaart gekocht. Leuke dingejtes. Ze worden aardig warm/heet als mijn pc een tijdje aan heeft gestaan.

Nu wil ik, omdat ik mijn Gforce 4 ti4600 redelijk kan verkopen, een Ati 9700 pro kopen. Nu haal ik de koelertjes eraf. Maar ze zitten nu vast met tape.

Nu de vraag: wat als ik het tape eraf haal en smeer er een druppie as3 op en maak 'm vast met de dual compund van Zalman wat ik heb gekregen bij de NBj32 koelblok.

Is dit verstandig? Of moet ik het tape er op laten zitten. Ik heb zo;'n gevoel dat het tape niet echt goed geleid.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

de combinatie van as3 en dual compound is geen goed idee.
die dual compound is een lijm en tegelijkertijd al een koelpasta.
dus of koelpasta, of dual compound

mogelijkheden:
zalman dual compound (thermal adhesive)
of een willekeurige pasta met een drupje secondenlijm in 2 hoekjes.

ohja, ik neem dus aan dat je met dual compound de thermal adhesive bedoelt.
dit is namelijk een lijm en pasta.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 08-06-2003 13:10 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Dat die koeldingen heet worden geeft aan dat de tape best wel goed geleidt. Jouw warmteprobleem zou eerder op te lossen zijn door er een fan op te richten.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik. Maar ik wou dus twee combineren

maar de optie AS3 met lijm is ook iets? Maar krijg je het dan wel weer los?

Iemand ervaring of hetzelfe al gedaan?

Edit: airflow is goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 13:11 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27

Exigence

dnkroz

Ik zou zeggen: gewoon zo laten zitten en niets aan doen. Je verkoopt hem toch. Dan kan die ander er beter voor zorgen dat ze anders komen vast te zitten als het hem niet zint. Dat moet hij dan maar weten.

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl schreef op 08 June 2003 @ 13:10:
Ik zou zeggen: gewoon zo laten zitten en niets aan doen. Je verkoopt hem toch. Dan kan die ander er beter voor zorgen dat ze anders komen vast te zitten als het hem niet zint. Dat moet hij dan maar weten.
Oke.. Ik wil dus graag die dingetjes houden omdat ik de Ati hoogstwaarschijnlijk ook ga oc-en

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 13:12:
[...]

Oke.. Ik wil dus graag die dingetjes houden omdat ik de Ati hoogstwaarschijnlijk ook ga oc-en
Ik begrijp dat je de kaart dus zonder mem-cooling verkoopt.
Dan zou ik gewoon die Zalman compound gebruiken voor het lijmen van de koeling op je volgende kaart. Dat werkt gewoon het beste.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
of gewoon nieuwe memsinks met tape kopen...
kost je maar 7 euro ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
OKe kweet genoeg... Metsel 'm maar dicht

Verwijderd

damster schreef op 08 juni 2003 @ 13:06:
de combinatie van as3 en dual compound is geen goed idee.
die dual compound is een lijm en tegelijkertijd al een koelpasta.
dus of koelpasta, of dual compound

mogelijkheden:
zalman dual compound (thermal adhesive)
of een willekeurige pasta met een drupje secondenlijm in 2 hoekjes.

ohja, ik neem dus aan dat je met dual compound de thermal adhesive bedoelt.
dit is namelijk een lijm en pasta.
dat is wel een goed idee hoor, als je AS3 bij AS Adhesive doet, word de hitte overdracht beter, omdat het silver zich vermengt in de adhesive, en de miniscule "gaatjes " bobbels " vult tussen de sink, en de chip..

• job

job

wat je dan doet is 2 soorten pasta bijelkaar gooien.
en er zit ook nog eens een lijm component bij.
3 verschillende componenten dus. 2 pasta 1 lijm.
dan weet je niet wat de exacte verhouding is. en al weet je de exacte verhouding.
dan zou het kunnen dat de lijmcomponent niet goed werkt en je dus je blokjes niet kan vastplakken. dus het combineren van compenten die niet op elkaar zijn afgestemd is dus niet handig.

wil TS toch artic silver gebruiken, omdat er zilverdeeltjes in zit, dan kan hij het beste een adhesive van artic silver kopen.

Verwijderd

damster schreef op 08 June 2003 @ 14:17:
wat je dan doet is 2 soorten pasta bijelkaar gooien.
en er zit ook nog eens een lijm component bij.
3 verschillende componenten dus. 2 pasta 1 lijm.
dan weet je niet wat de exacte verhouding is. en al weet je de exacte verhouding.
dan zou het kunnen dat de lijmcomponent niet goed werkt en je dus je blokjes niet kan vastplakken. dus het combineren van compenten die niet op elkaar zijn afgestemd is dus niet handig.

wil TS toch artic silver gebruiken, omdat er zilverdeeltjes in zit, dan kan hij het beste een adhesive van artic silver kopen.
AS Adhesive is Arctic Silver Adhesive
en AS 3 is Arctic Silver 3

een adhesive van Arctic silver bevat geen silver deeltjes..... de AS Adhesive is "Silverloos" zodat deze geen electriciteit door laat... daarom zeg ik ook meng AS 3 met AS Adhesive, voor een betere overdracht van de warmte, je hoeft niet de speciale verhouding te weten, zolang je maar 1/5 as3 doet, 2/5 as adhesive deel 1, 2/5 as adhesive deel 2, dan is het goed.. en verbeterd het de hitte overdracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 14:22 ]

• job

job

oke, dan heb ik je verkeerd begrepen.
maar dan nog. zomaar 2 dingen bijelkaar smijten lijkt me niet zo geweldige oplossing.
die 2 componenten lijmen zijn op elkaar afgestemt.

of heb je er ervaring mee?

Verwijderd

damster schreef op 08 June 2003 @ 14:49:
oke, dan heb ik je verkeerd begrepen.
maar dan nog. zomaar 2 dingen bijelkaar smijten lijkt me niet zo geweldige oplossing.
die 2 componenten lijmen zijn op elkaar afgestemt.

of heb je er ervaring mee?
zo vaak al gedaan, werkt perfect, en nog steeds even stevig vastgelijmd op de core, ook kan je de sinks beter verwijderen omdat het niet 100% adhesive is. ff in de vriezer leggen, en je trekt ze met een tangetje er zo af.. ( ja die 9700pro werkt nog steeds :D )

en vele review sites hebben het al gedaan, omdat het gewoon betere resutaten geeft dan alleen maar adhesive.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

Epsilon

AS compound + ASII (50/50 verhouding) mengen, dan krijg je het er later weer af zonder al te veel problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 08 juni 2003 @ 14:58:
AS compound + ASII (50/50 verhouding) mengen, dan krijg je het er later weer af zonder al te veel problemen.
Dus ik dan het mengen?

Eerst Artic Silver 3 aanbrengen op de memchip. Een klein plekj eoverlaten voor Zalman Adhevise A en dan op de koellichaampjes een beetje Zalman Adhesive B doen. Dat werkt?

toch heb ik er niet zó'n fris gevoel over. Misschien dat ik beide gedeeltes eerst insmeer met AS3 zoals staat aangegeven bij de instructies op www.articsilver.com. Dan alles er af halen. Dan zijn wel de minuscule gedeeltes bedekt. En dan de adhesive van Zalman aanbrengen... Hmmmm

Verwijderd

nee, alles mixen op een blaadje, doe gewoon AS 3, en AS Adhesive, nix met zalman troep doen.. alles mixen op een blaadje, daarna een dun laagje op de ram sticks, daarna gelijk sinks erop doen, en ff laten drogen voor 10 minuutjes.
Pagina: 1