• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 12:49
Ik zit dus onwijs te twijfelen tussen twee digitale camera's..
Canon Ixus v3 en Casio Exilim Z3..

Voordelen Canon boven Casio:

Meer keuzeopties
Hogere resolutie display
640x480 filmpjes
Direct aansluiten op TV
Goedkopere CF kaart
Automatische draaiing

Voordelen Casio boven Canon:

2" display boven 1,5"
Schijnt scherper te zijn
Veel dunner en lichter
Zeer snel te gebruiken (sec < 2)
3x opt en 4x dig zoom
Docking station
21 voorkeuzemodes
Schijnt scherper te zijn

Ik kom er dus echt NIET uit... wat moet ik kiezen?!??

Ik zoek een camera voor niet-zo-heel-erg-professioneel-maar-toch-wel-goed en handig en klein/compact om mee te nemen..

Thx in advance! Groeten Roman!

Omne Ignotum Pro Magnifico

• The_Roman
iemand??

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 11:57

Flappiewappie

Hier nog meer

als je op zoek bent naar een niet erg professionele camera, zoek dan de goedkoopste, want ze zijn allebei kwa kwaliteit goed :)

Hier staat wat

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zit met hetzelfde probleem en heb min of meer de knoop al doorgehakt. Ik ga voor de Z3. Een maat kwam laatst van curacao en had toen een S3 bij zich die zo klein was dat ik ervan schrok :)

Ik las dat de Z3 iets dikker was maar dat kan nooit zoveel schelen. Ik was helemaal weg van die camera. Voordeel is dat hij em flink goedkoper heeft aangeschaft op curacao, dus hoogswaarschijnlijk laat ik hem mijn cam aanschaffen.

Verder doet mijn broer soms opdrachten voor bijvoorbeeld canon e.d. en hij was helemaal weg van de Ixus series en gaf me het advies om die aan te schaffen >:) Mja, hij werkt natuurlijk constant met die dingen en dan ga je vanzelf langzaam een passie ervoor ontwikkelen. Hij heeft zelf een nog wat oudere Canon Powershot (1.3mpix) en die is wel erg gebruiksvriendelijk.

Uiteindelijk kam ik op deze site terecht na het bezoeken van ee naantal fora ==> http://dpreview.com

Doe daar je voordeel mee!

Instagram / YouTube

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hallo zeg, binnen 22 minuten al ongeduldig gaan schoppen? :{

Lees de FAQ eens door....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The_Roman
Exirion schreef op 08 juni 2003 @ 13:38:
[...]

Hallo zeg, binnen 22 minuten al ongeduldig gaan schoppen? :{

Lees de FAQ eens door....
:P ja.. ik zit er nu eenmaal mee.. had dpreview trouwens al een keer of 30 gelezen :S

Het enige waar ik bang voor ben is het kleine aantal opties van de Z3 en de display, overigens is de Ixus wel een stuk zwaarder ook nog .. ik weet het nog steeds niet

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Of je ermee zit of niet is nog geen reden te kicken binnen 24 uur ;)

Soms is het handig om gewoon even de keuze te laten rusten als je er nu niet uitkomt. Waarom zou je nù moeten beslissen? De camera's zijn allebei verschillend met hun eigen voor en nadelen. Denk gewoon eens goed na over wat je nu belangrijk vind, gewicht, zoom, grootte etc. en ga dan nog eens kijken welke er het beste uitkomt :)

• The_Roman
Tja.. pure logica heb ik al geprobeerd, tis de kwaliteit van het LCD-schermpje waar ik me over buig.. 352x288 pixels (84500) waarbij bijv. Olympus Mju-300 er al 184000 heeft.....

dat bijvoorbeeld..

groetenRo!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
En wat is het geworden ?
Ik wil de Z3 maar die is in NL nergens meer te krijgen (pas in julij)
Pagina: 1